AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hadde vært veldig takknemlig om noen orker å ta seg tid til å lese dette lange innlegget! Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 år og har alltid hatt det veldig bra sammen. Så klart noen dårlige tider, men har kommet oss gjennom det. Selv etter 6 år er vi enda forelsket og savner hverandre fryktelig når vi er fra hverandre. Er veldig avhengige av hverandre. Vi har så klart våre kjedelige hverdager vi som alle andre, men vi er flinke til å finne på ting sammen, kan snakke om alt, ler og går aldri tomme for ting å snakke om. Er som oftest enige om det meste, også. Alle sier vi passer så bra sammen. Jeg elsker han så ubeskrivelig høyt, klarer ikke tanken på å være uten han. Blir helt ødelagt bare av å tenke på det. Jeg er kanskje litt flinkere til å vise det enn han, men han er også god på å vise meg at han bryr seg. Vi bestilte en ferietur sammen i sommer, har akkurat kommet hjem nå. Dette er en tur vi har gledet oss som gale for å reise på og var helt i skyene når dagen endelig kom at vi skulle reise. Dag én av turen var helt fantastisk, var som et nyforelsket par igjen. På kvelden ble han litt for full, så måtte mase litt på han for å få han i seng. Han fikk også beskjed av han som jobber på hotellet å gå å legge seg. Han ble litt furt for dette, for han kan fint døgne om han begynner å drikke, men dette tenkte jeg at så klart går fort over. Jeg la meg mens han tok en røyk ute, så sier han plutselig til meg at han må fortelle meg en ting, at han vil slå opp, og at han ikke elsker meg lenger. Sa han var flau over å si dette i fylla, men måtte få det ut og blablabla. Jeg ble helt sjokkert å begynte å gråte som bare det. Klarte ikke å svare han en gang. Han kom inn og jeg spurte om han virkelig ikke elsket meg lenger... Jo, det gjorde han visst, men ikke på den måten. Han sa i tillegg at han følte for å leve livet litt mer og at han ikke ville slå seg til ro. Jeg er absolutt ikke for å slå meg til ro enda. Maser ikke verken om barn eller forlovelse etter så mange år. Så dette var første bomben, og så mens jeg sitter der helt knust sier han plutselig at han lå med to andre jenter mens jeg var et år i utlandet (vi var ikke sammen, så greit nok) problemet er bare at han i alle år har vært så stolt og sagt han har ventet på meg hele året, at det ikke var noe problem og at han kun ville ha meg i hele verden. Vi ble sammen igjen med en gang jeg kom hjem, og han prøvde å få meg tilbake hele året jeg var vekke. Så dette sjokkerte meg. Syns det er verre å lyve om det i så mange år enn å bare si det. Det første han gjorde når jeg kom hjem var å spørre om jeg hadde ligget med noen, jeg starte ærlig at ja jeg hadde ligget med én person. Spurte så han tilbake og da kom denne frasen om at han kun hadde ventet på meg. To jenter som han hadde ligget med flere ganger rett før jeg kom hjem. Jeg gråt meg til søvn den natten og var sjokkert over at han gjorde dette første dagen av en ferietur som var lenge planlagt og som skulle bli helt fantastisk. Dagen etter vekke jeg han for å prate om dette, gråt fortsatt. Han brukte lang tid på å si noe, satte seg ut å begynte å gråte og fortalte meg så at han ikke hadde ment å slå opp med meg. Men dette med jentene var sant og i tillegg klarte han å si at på fester og sånn så likte han å flørte med andre jenter. Jeg klarte ikke å svare på dette for ble så paff, men han ville ihvertfall ikke slå opp og brukte hele dagen på å si unnskyld. Det ble en kjempefin tur, men skal ærlig innrømme at dette gikk i hodet på meg flere ganger i timen gjennom hele turen. Så ødela litt, men jeg kranglet ikke mer om det og var i godt humør utad hele tiden. Nå er jeg så usikker på om dette er sånn han virkelig føler det, han sier han ikke husker hva han sa, men kan det virkelig være sånn at det ikke ligger noe i det?! Han lengtet tydeligvis ikke så mye etter meg som han sa det året, og han liker å flørte med jenter på fest?! Nå er jeg så redd for å miste han. Selv om det virker som om alt er bra igjen nå. Uff, dette ble langt, men måtte tømme meg litt. Jeg håpa på at han kanskje snart skulle finne på å fri til meg, dette har jeg aldri nevnt for han, men vi har jo vært sammen så lenge og har det så godt. Også kommer dette opp i trynet på meg. Vil så gjerne tro på at det ikke ligger noe i det. Men huff:/og jeg er sjalu som en gal, så det andre plager meg også. Han er også sjalu og hadde aldri akseptert at jeg flørtet med andre. Det syns jeg ikke er riktig heller, han er jo min!!! Noen som har noe å si? Tips eller hva som helst? Anonymous poster hash: 92fe4...c12
Gjest daisydaisy Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Har ikke noe råd, men håper alt ordner seg for deg/dere. Virker som du står oppi en veldig tøff situasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 huff, for en måte å gjøre det på.. minner meg om en eks av meg som gjorde det slutt med meg etter 7 år i fylla på nachspiel etter et bryllup han ville heller ikke slå seg til ro Anonymous poster hash: 0d4d9...fdd
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Huff virker som dere begge sliter nå. Et ord: Kommunikasjon. Her må dere få alt på bordet og ta en real prat sammen og så ta det derfra og finne ut hvor dere skal. Han burde jo ha sagt med en gang han hadde seg med to andre damer at det året dere ikke var sammen i stedet for å lyve. Ikke lett å si hva dere skal gjøre, men du må også gå i deg selv og være sikker på om dette er et forhold du vil fortsette videre i. 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 det var forresten helt utrolig at dere klarte å ha en fin tur etter dette etter at ordene "jeg vil slå opp" først er sagt, så er noe ødelagt i forholdet for alltid Anonymous poster hash: 0d4d9...fdd 15
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Ts her... Han har et problem med at han noenganger drikker seg alt for full. Da kan han skifte helt personlighet, sint noen ganger og har ofte blackout. Jeg prøvde å snakke lenge med han dagen etter. Men han er ikke så glad i å snakke. Sa bare at han ikke husket at han hadde gjort dette og at alt var slettet. Jeg sa til han at han må enten ha lyst på meg fullt å helt, eller slå opp. Jeg vil jo at han skal ha lyst på bare meg. Han sa at han så klart kun ville ha meg og at han ikke mente det. Men herregud, tror dere det kan være slik at det ikke ligger noe i det?! Og ja, det er dårlig gjort å ikke si noe om de jentene. I tillegg, bare sånn for å gjøre det enda verre, så var den første jenta eksen til hans beste venn. Jeg syns det er en regel at sånn gjør man bare ikke. Det skjedde like etter at jenta hadde slått opp med bestevennen. Dette er 5 år siden. Denne bestevennen fortalte dette til meg i fylla for en stund siden. Jeg konfronterte min kjæreste med dette med en gang. Da hadde han muligheten til å være ærlig. Men han sto på sitt og sa at det så absolutt ikke var sant. Jeg var i tvil, men dagen etter ringte bestevennen meg å sa at alt var en misforståelse, at han hadde ringt jenta å spurt og at dette var noe hun hadde jugd om siden hun var sjalu på han. Jeg ble så letta, takket han for å ha ringt jenta og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å ta tak rundt kjæresten min å si unnskyld for at jeg hadde mistenkt han for dette. Han virket så overbevisende. Nå, på fylla i utlandet innrømte han at han hadde ringt bestevennen sin å fått han til å juge til meg for at jeg ikke skulle være sint. Og i tillegg så var det jo enda en jente til også. Begynner å lure på hvilke verdier han har:/og at han ikke har dårlig samvittighet ovenfor vennen sin... Uff. Anonymous poster hash: b9bbf...39f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Håper du har sjekket deg for sykdommer.Anonymous poster hash: 9e52c...97e 6
Samson66 Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Noen skulle aldri ha drukket. Vet myyyye om det.Jobber som dørvakt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 han får andre til å lyve for seg? Hvordan skal du kunne stole fullt og helt på han? Dette er ting han har gjort for mange år siden, men sannheten kommer alltid for en dag. Og i nåtid så drikker han seg dritings og slår opp, ingen drømmefyr dette Anonymous poster hash: 0d4d9...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Ja, han mente det var bedre enn at jeg skulle være sjalu. Men herregud, jeg føler meg jo rundlurt!! Han kunne sagt dette med en gang en kom hjem for 5 år siden... Men det dere må forstå er at vi virkelig har det fint sammen. Vi gjør så mye gøy og prater så lett. Har et bra sexliv og er alltid enige om hva vi skal gjøre og ikke gjøre. Jeg elsker han høyere en noe annet i denne verden. Han høres jo ut som en drittsekker nå, men det er en god gutt med veldig mange gode sider. Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å få prata med han om dette?? Han er veldig konfliktsky og er ikke flink til å snakke. Blir fort irritert å vil gå unna.. Og det virker ikke som om han har dårlig samvittighet for å ha ødelagt turen på dag nummer én. Som sagt så hadde vi det bra. Leka og bada i bassenget, gikk turen på stranda og spiste masse mat ute. Lo og hadde sex hver dag. Men dette lå jo så klart i bakhodet mitt hele tiden. Har en ekkel følelse inni meg.. Anonymous poster hash: b9bbf...39f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 Ts her... Han har et problem med at han noenganger drikker seg alt for full. Da kan han skifte helt personlighet, sint noen ganger og har ofte blackout. Anonymous poster hash: b9bbf...39f Du vet den frasen "fra barn og fulle folk får man sannheten"? Vel, det er faktisk noe i det. Anonymous poster hash: c59d1...8ca 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 han har faktisk ikke rett til å bli irritert og gå unna, han kan ikke bare gjøre som han vil og så forvente at man ikke skal snakke om det når det kommer for dagen. V irker som han kanskje ikke har så god utviklet samvittighet? Og når man kan lyve, få andre folk til å lyve for seg, være utro og skjule alt dette- da er det noe som ikke stemmer, normale mennesker som har det godt, gjør ikke sånt Anonymous poster hash: 0d4d9...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 Du vet den frasen "fra barn og fulle folk får man sannheten"? Vel, det er faktisk noe i det.Anonymous poster hash: c59d1...8ca Ja, er jo det jeg tenker også:/men hvorfor i alleste dager sier han ikke noe å dom jeg konfronterer han da?! Skal han late som om han er lykkelig å si han vil være sammen med meg, men egentlig ikke mene det? Han snakka på for bare et par dager siden at han gleda seg så mye til vi skulle kjøpe hus sammen og hvordan vi skulle ha det der og alt sammen. Uff:(Anonymous poster hash: b9bbf...39f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 Ja, er jo det jeg tenker også:/men hvorfor i alleste dager sier han ikke noe å dom jeg konfronterer han da?! Skal han late som om han er lykkelig å si han vil være sammen med meg, men egentlig ikke mene det? Han snakka på for bare et par dager siden at han gleda seg så mye til vi skulle kjøpe hus sammen og hvordan vi skulle ha det der og alt sammen. Uff:(Anonymous poster hash: b9bbf...39f Enkelte vil heller være i et forhold de ikke trives i, enn å være alene. Anonymous poster hash: c59d1...8ca 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #15 Skrevet 1. august 2014 Så lenge du har konfrontert han og han sier at han vil ha deg så er det ikke mye annet du får gjort. Da må du enten stole på at det han sier er sant eller komme han i forkjøpet å avslutte forholdet selv. Jeg har hatt en del med fulle gutter å gjøre da jeg aldri har vært noen stordrikker selv, men jeg kunne jo ikke isolere meg fullstendig selv heller så jeg var ofte med ut og ga meg før de andre ble plagsomt fulle for meg som stort sett var ganske edru. Min erfaring er at det sjeldent kommer ting i fylla som ikke har et snev av sannhet i seg, men det kan godt være nedtonet eller overdramatisert. Hva som er saken i deres tilfelle vil jo bare bli synsing fra min side. Anonymous poster hash: 374cc...b34 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #16 Skrevet 1. august 2014 har du penger eller noe, som gjør at det "kjekt" for han å være sammen med deg? Anonymous poster hash: 0d4d9...fdd
Jade Skrevet 1. august 2014 #17 Skrevet 1. august 2014 Kanskje han hadde så dårlig samvittighet for det han hadde gjort, at det bare kom helt feil ut. At han faktisk ikke mente å slå opp. Der og da, virket det kanskje som en enkel utvei. Men hvis han blir så dust i fylla bør han gjøre seg selv og andre (spesielt deg) den tjenesten å ikke drikke alkohol! Man er faktisk klin edru når man tar det første glasset! 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #18 Skrevet 1. august 2014 Han virker som en fyr uten ryggrad. Han skrøt av seg selv med en løgn, når han trygt kunne fortalt sannheten den gangen. Prøver å gjøre seg bedre enn deg. Skjønner ikke at du vil være sammen med han. Anonymous poster hash: d8a66...33f 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #19 Skrevet 1. august 2014 Nei, vi har begge vanlige jobber og han tjener mer enn meg. Han som spanderte flybilletten også.. Men om han ikke trives. Hvordan kan vi ha det så bra da? Går da vel ikke ann å late som i så mange år? Bare jeg er borte en helg så skriver han melding å sier han gleder seg så mye til å se meg igjen. Han kan da ikke mistrives så fælt å skjule så godt over det? uff, kjære venn, nå blir jeg enda mer redd:(Anonymous poster hash: b9bbf...39f 1
Viktualia Skrevet 1. august 2014 #20 Skrevet 1. august 2014 Du vet den frasen "fra barn og fulle folk får man sannheten"? Vel, det er faktisk noe i det. Anonymous poster hash: c59d1...8ca min erfaring er at det er få som juger så mye som barn og fulle folk. I tillegg snakker de ofte uten å tenke, det er det samme som å bare plumpe ut med det som falt en inn der og da, og det er ikke nødvendigvis det man egentlig mener. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå