Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen slanter til overs som jeg kunne tenke meg å bruke til noe fornuftig. En eller annen langsiktig investering.

Har tenkt litt på å kjøpe noen aksjer,og lurer på om noen har nettsider å anbefale for å komme i gang med slikt?

Ser at jeg også kan kjøpe aksjer gjennom banken min.Er det tryggest og enklest kanskje?

Er klar over at jeg må lese meg opp på dette emnet,men har noen erfaringer å komme med hadde det vært interessant å lese.

Anonymous poster hash: 53094...eed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen vet om noen bra bøker man bør lese, så si fra :)

Anonymous poster hash: c1467...288
AnonymBruker
Skrevet

Aksjemarkedet er på all time high nå. I går kom denne artikkelen:

http://e24.no/boers-og-finans/tre-tegn-paa-at-markedet-skal-stupe/23265722

Det sies også at når alle er så optimistiske at til og med bestemor og andre folk som er fullstendig uten peiling på aksjer begynner å kjøpe, da er ikke katastrofen langt unna. Denne tråden ble dråpen som fikk begeret til å renne over for meg. Selger alle aksjene mine på mandag. Lykke til til TS.

Anonymous poster hash: 77d8b...1ca
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Netfonds eller nordnet

De er annerkjente norske nettmeglere og gir deg rabatt på kjøp de første 3 mnd. (Lav kurtasje, tror det er 9 kroner per kjøp) Å bruke banken er det de ikke-smarte gjør. Det er som regel kjempedyrt.

Les Gudmund Grøtte - aksjehandel og daytrading (Bibelen)

Så er du i gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen slanter til overs som jeg kunne tenke meg å bruke til noe fornuftig. En eller annen langsiktig investering.

Har tenkt litt på å kjøpe noen aksjer,og lurer på om noen har nettsider å anbefale for å komme i gang med slikt?

Ser at jeg også kan kjøpe aksjer gjennom banken min.Er det tryggest og enklest kanskje?

Er klar over at jeg må lese meg opp på dette emnet,men har noen erfaringer å komme med hadde det vært interessant å lese.

Anonymous poster hash: 53094...eed

Ville nok ventet litt med og kjøpe aksjer, men som sagt.. du vet aldri om ting faktisk går lengre oppover så flater det ut. Det er det absolutt ingen som vet. samma om du er ekspert eller ikke. Du har null peiling om dette er toppen.. for den del kan det hende DJS går opp til 19.000 flater ut går litt ned og begynner ferden oppover igjen. Men finanskrise kommer vel det og komme endag, men den trur jeg kommer ikke kommer nå. Men da kommer trur igjen.. Alle kan tru så mye dem vil. :D

Men var jeg den ville jeg kanskje gått for et global fond som ikke er så risikofylt som andre fond.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 23716...c56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank har du?

Hvorfor kjøper du ikke Fond?

aksjer er risikabelt!

Anonymous poster hash: 9461a...c87
Skrevet

Følger også den, håper at noen kan hjelpe oss, som ønsker kjøpe aksjer eller fond.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig bare og gå på nettbanken din. Om du kan den..Så kjøper du bare fond der. Men selvfølgelig ville jeg lest litt om hvem aksjer som er best for deg først ;)!

Aksjer er for personer som har vært i gamet litt lengre, men du burde være med i e24 aksjeligaen om du er intr i aksjer og vil følge med litt. Så kan man se hvordan det er.. ville ihvertfall hatt endel i aksjefond før man begynte med enkeltaksjer. Har snart 300.000 i fond.. selv om det ikke er så mye så vil jeg plassere rundt 50.000kr i enkelaksjer etter jeg har vært med på e24 en stund for og teste ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank har du?

-Kan du fortelle oss, hvilken fond kjøpte du?(Odin Global +++ Hvis du har sparebank1)

-Hvor mye satt inn for hver mnd? Eller satt du bare, når du hadde penger til overs?

Hvis du kan hjelpe oss, vil jeg være takknemlig for det :)

Det er jo egentlig bare og gå på nettbanken din. Om du kan den..Så kjøper du bare fond der. Men selvfølgelig ville jeg lest litt om hvem aksjer som er best for deg først ;)!

Aksjer er for personer som har vært i gamet litt lengre, men du burde være med i e24 aksjeligaen om du er intr i aksjer og vil følge med litt. Så kan man se hvordan det er.. ville ihvertfall hatt endel i aksjefond før man begynte med enkeltaksjer. Har snart 300.000 i fond.. selv om det ikke er så mye så vil jeg plassere rundt 50.000kr i enkelaksjer etter jeg har vært med på e24 en stund for og teste ut.

Anonymous poster hash: 9461a...c87
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper aksjer nå, etter at børsen har steget fra 190 til over 600 på drøyt fem år..

Jaja, lykke til.

Anonymous poster hash: 5d9ba...7d1

Skrevet

Hei. hvis det er mulig, om du kunne hjelpe meg med aksjer på private meldinger. Takk

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt å handle i aksjer. Bare å opprette en konto hos nordnet også følger du anvisningen der! :) Ellers anbefaler jeg deg å bli medlem av norges største aksjeforum-gruppe på facebook. Mange gode råd og tips: https://www.facebook.com/groups/1553083164974513/

Anonymkode: bcd00...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...