AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Jeg lurer på om dette er normalt og hva jeg kan gjøre med det: (lang) Jeg har bodd i en blokkleilighet rett utenfor en by nå i fire år, har vært student og jobbet litt ved siden av, både dag og kveld. Her i nabolaget har det vært og er så mye støy at jeg kan grine...det begynte med at en stor skole ble bygd bak blokken, samt asfalt på en gangvei, og en parkeringsplass, i tillegg er det en stor byggeplass mellom gangveien og blokken hvor det har vært gravemaskiner de siste tre årene. De har gravd opp hagen rett ved blokken først for ett år siden, og nå i år, hvor de har sprengt og så gravd igjen, for å så grave opp og sprenge, for å så grave igjen.. De har også etter at skolen var ferdig, gravd i 1,5 år ved siden av og rundt blokken, og foran, med sånn hakke-maskin, masse sager og bor...helt uutholdelig å høre på. De graver på fire forskjellige steder på en gang. Så er det rør- og vannmennesker som setter på maskiner som går og summer i flere timer. Samtidig som alt dette har de bygd stillas på blokkene, borret, skiftet vinduer, tak, verandaer, borring i betong, noen ganger helt til kvelden. Hvert eneste kvartal i fire år er det noen som har pusset opp i blokka eller i blokka ved siden av(!) Når den ene er ferdig, begynner den andre..noen holder på alle dager, noen ganger til over midnatt..det er helt utrolig. Om natten er det konstant summing fra maskiner, våkner alltid opp, de dagene jeg er hjemme, av borring, hakking, og nå på sommeren: av høytrykksspylere og buskeklippere/sag, gressklippere... under eksamen var det nærmest umulig å lese...det er ikke bare å flytte heller, under utdannelsen har jeg ikke hatt mulighet til det..det er mange forskjellige firmaer og privatpersoner som bråker, så det er vanskelig å vite hvor jeg kan klage...har noen andre opplevd noe lignende? Jeg er så frustrert! Anonymous poster hash: e2b37...b04 Anonymous poster hash: 64d66...a1e Anonymous poster hash: 64d66...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Du må først finne husordensreglene for ditt borettslag eller sameie. Hva står det der om stilletider og bråk? Disse gjelder innen for blokkens 4 yttervegger. Det som er utenfor brl. Sine yttervegger er vanskeligere å få gjort noe med, men her kan du ta kontakt med kommunens helseavdeling. For råd. Tilbake til innenfor blokka di, når du ser hva som står der om stilletider, tar du kontakt med styreleder og forteller hva du opplever som støy og spør hva som skal gjøres med dette. Sannsynligvis blir du bedt om å sende en skriftlig klage. Du kan og høre med styreleder om hva som kan gjøres med det som er utenfor huset. Vet der er noen bestemmelser om ro i det offentlige rom mellom kl. 23 og 06. Fordi jeg en periode nodde opp på et sted de sprengte flere tunneler. Da holdt de seg med knappest mulig margin innen for disse tidene.Anonymous poster hash: c43d8...2ec
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Jøss jeg tror jeg vet hvor du bor. Selv valgte jeg å flytte derfra Anonymous poster hash: ba042...113
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Jøss jeg tror jeg vet hvor du bor. Selv valgte jeg å flytte derfra Anonymous poster hash: ba042...113 Wow, du tror ikke det pusses opp og bygges ut flere plasser i landet da? Jeg har opplevd det samme i tre sammenhengende år og jeg måtte flytte pga det og er kjempefornøyd! Tror ikke det er små mye å klage på annet hvis det foregår etter kl.23.00 Anonymous poster hash: e928f...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå