Ruby_Tuesday Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Jeg føler meg helt lurt!! Jeg og samboeren har lenge hatt lite lyst til å lage middag, noe som har resultert i at vi har spist altfor mye ute. Siden jeg ville gjøre noe med dette begynte jeg å søke på sånne "mat på døren" tjenester (Kolonihagen, godtlevert osv.) Endte opp med middagshjelpen, siden dette passet oss best. Vi bestilte middager for en månede, inkludert fruktkurv. Dette kostet oss rundt 4000 kroner. Pengene ble trukket for noen dager siden, og den første leveringen skulle skje nå på mandag. Idag fikk jeg en mail fra dem med følgende: Hei! Middagshjelpen må dessverre informere at all drift er stanset på ubestemt tid. Dette beklager vi! Slik det ser ut nå blir det desverre ikke flere leveranser fra Middagshjelpen.Spørsmål sendes til post@middagshjelpen. Vi ønsker dere alt godt. Ha en fin helg, Vennlig hilsen Åsa og MiaMiddagshjelpen Etter jeg fikk mailen sendte jeg dem en mail og spurte om vi fikk tilbake pengene vi hadde sendt dem. Den fikk jeg ikke svar på. Etter det prøvde vi å finne dem på facebook, men da hadde de slettet siden sin. Vi prøvde å ringe de numrene som står på nettsiden, men mobiltelefonene var skrudd av. Når jeg prøvde å sende mail på nytt nå, kom det opp at mailen ikke eksisterer. Hva i alle dager? Hva gjør jeg dersom vi ikke får pengene tilbake?? Noen som har råd?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Men så be om å få refundert pengene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Sjekk ut organisasjonsnummeret på brrg.no. Tipper det går mot konkurs.Anonymous poster hash: ae577...69d 7
Ruby_Tuesday Skrevet 1. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2014 Men så be om å få refundert pengene dine. Det er ikke så veldig lett når det er umulig å få tak i dem som driver det da. Leste du hele innlegget? 12
Ruby_Tuesday Skrevet 1. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2014 Har du gått til forbrukerrådet? Nei, det blir nok det vi gjør dersom vi ikke hører fra dem. Dette går vel ikke an?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Det er ikke så veldig lett når det er umulig å få tak i dem som driver det da. Leste du hele innlegget? Ja,
altflyter Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Nei, det blir nok det vi gjør dersom vi ikke hører fra dem. Dette går vel ikke an? Nei så klart ikke. Dere må jo få igjen pengene. Det er jo ikke bare snakk om en fillesum heller. Kontakt forbrukerrådet med en eneste gang! 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 De er nok konkurs. Hvar du betalt med vanlig bankoverføring? Da er nok pengene tapt.Anonymous poster hash: 0f296...0bf
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 De er nok konkurs. Hvar du betalt med vanlig bankoverføring? Da er nok pengene tapt.Anonymous poster hash: 0f296...0bf Da må man jo melde krav til konkursboet. Sannsynligheten for at man får dekket kravet er jo liten hvis det er snakk om konkurs, men man får jo ingenting om man ikke melder inn krav. Anonymous poster hash: f7f8c...ca9 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 Jeg var forresten innom nettsiden deres nå, og der var det ingenting som tydet på at ikke alt var som det skulle være, så jeg anbefaler også forbrukerrådet. Anonymous poster hash: f7f8c...ca9 7
Ruby_Tuesday Skrevet 1. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2014 Har sendt en mail til forbrukerrådet nå og spurt om hva slags rettigheter jeg har. Har aldri vært borti noe lignende, og mer uprofesjonelt i mitt liv. Greit nok at de vil gi seg, eller om de har gått konkurs, men å ikke gi kundene noe mulighet til å få tak i deg for å stille spørsmål i ettertid er jo helt på tryne. 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 http://www.middagshjelpen.no/om-oss/kontakt/ der står org. Nr. Siden virker som den skal. Er TS et troll?Anonymous poster hash: 0f296...0bf
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 De er ikke konkurs iflg Brønnøysundregistrene, men har ikke levert regnskap for 2013.Anonymous poster hash: ae577...69d
Ruby_Tuesday Skrevet 1. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 1. august 2014 http://www.middagshjelpen.no/om-oss/kontakt/ der står org. Nr. Siden virker som den skal. Er TS et troll?Anonymous poster hash: 0f296...0bf Jeg er absolutt ikke et troll. Prøv å ring et av numrene du, eller søk dem opp på facebook. Jeg limte jo til og med inn mailen jeg fikk fra dem her.
Kjetil E Skrevet 1. august 2014 #16 Skrevet 1. august 2014 De er nok konkurs. Hvar du betalt med vanlig bankoverføring? Da er nok pengene tapt.Anonymous poster hash: 0f296...0bf Er det betalt med kreditkort kan de kreve pengene refundert av kortselskapet.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Bortsett fra at regnskap for 2013 ikke foreligger, finner jeg ikke noe negativt på dem ved søk i bedriftsdatabasen. Ikke er de begjært konkurs heller, men det kan jo være at forhandlinger er på vei. Det er ikke noe godt tegn at regnskap 2013 ikke er levert. Det kan jo være at de ikke er kredittverdige lenger og ikke får kjøpt inn matvarer. Da skulle de selvsagt refundert pengene omgående, så det er jo ingen unnskyldning. Rett et formelt og skriftlig krav på e-post og pr post til dem om refusjon av pengene - oppgi også kontonummer, krev pengen utbetalt senest 15. august. Varsle om at rettslige skritt vil bli tatt dersom pengene ikke er mottatt innen dato.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 TS er absolutt ikke et troll. Jeg har fått samme eposten. Veldig frustrerende! Er ganske blakk nå, og at pengene ble trukket passet dårlig, men vi tenkte at da har vi i hvert fall middag fremover. Men vi har jo tydeligvis ikke det heller... Anonymous poster hash: a6aec...60d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #19 Skrevet 2. august 2014 Men når det er sagt, så har vi hatt gode erfaringer med Middagshjelpen(har hatt de i et halvt år), og synes det er veldig synd at ikke vi får mer mat derfra. Anonymous poster hash: a6aec...60d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 Åsa Henriksen Daglig leder, kundekontakt: 472 50 743 Marie Nordsveen Markedsføringsleder, kundekontakt: 416 86 116 Anonymous poster hash: a2aa9...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå