lykkelige.meg Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Har lett på alltin, men finner ikke gjeldende skattekort med gjeldende prosent. Hvor finner jeg det?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Når du logger inn på altinn kommer du i min meldingsboks - der skal det ligge noe som heter (sånn omtrent) Skattetrekksmelding Hvis den ikke ligger der, prøv å sjekke om den ligger i arkivet (3 valg til venstre på siden) og ikke i "til min behandling". Når du åpner den så står det i meldingen hvilken tabell og skatteprosent du har, og hva som ligger til grunn for beregningen. Anonymous poster hash: db73a...dc5
lykkelige.meg Skrevet 1. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2014 Takk for svar. I min neldingsboks har jeg sett tidligere. Der ligger bare selvangivelser, det samme gjelder for arkivet som jeg sjekket nå nettopp. Hvor kan jeg da finne det?
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Har du søkt om skattekort? Har du hatt skattekort før?
lykkelige.meg Skrevet 2. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2014 Har skattekort nå, er i 100 % arbeid. Mener bestemt at jeg har juster ned skatten for et par mnd siden, men arbeidsgiver fortsetter å trekke samme prosent som tidligere. Derfor skulle jeg ha sett det, så jeg enten får justert skatten eller ringt til lønnskontoret å fått de til å endre det asap :-)
Nalla Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Du har registrert deg som e-bruker ja? Hvis ikke tror jeg ikke du finner skattetrekksmeldingen på Altinn (da er den blitt sendt i posten). Om den ikke ligger i arkiv eller meldingsinnboksen så kan du vel muligens bestille det selv? Søk etter eletronisk skattekort noe sånn, og da skal du få opp muligheten til å bestille elektronisk skattekort (har ikke testet om det fungerer på en selv, men er jo mulig å prøve).
lykkelige.meg Skrevet 2. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2014 Mener at jeg er e-bruker ja. Og at jeg har bestilt nytt skattekort. Har tidligere funnet gjeldende skattekort på alltin, men finner det ikke nå. Hvis jeg nå skal bestille nytt skattekort, står det at opplysningene som ligger inne i "endringsskjemaet" ble lagret 14.05, og dette stemmer med når jeg har endret skattekortet. Men bedriften trekker fremdeles det samme som før endring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå