ermel Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hei. Lurte på hvordan jeg skal gå frem for å få tak i/få innsyn i gamle dokumenter hos BUP, og barnelege osv? Lurer også på om det er mulig å få tak i eldre notater eller lignende fra foreldresamtaler på barneskolen og ungdomsskolen? Dette gjelder altså meg selv. Takker for svar.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Det er bare å møte opp i resepsjonen og vise legitimasjon. Du har innsynsrett på medisinske papirer, journaler og epikriser Anonymous poster hash: 482e5...556 1
Gjest Blomst83 Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 (endret) Hei. Lurte på hvordan jeg skal gå frem for å få tak i/få innsyn i gamle dokumenter hos BUP, og barnelege osv? Lurer også på om det er mulig å få tak i eldre notater eller lignende fra foreldresamtaler på barneskolen og ungdomsskolen? Dette gjelder altså meg selv. Takker for svar. Jeg pleier å sende et brev hvor jeg skriver at jeg ønsker en kopi av min journal/mine papier,og at jeg kan nåes på tlfnr xxxxxxx når papirene er klare for å hentes. Endret 1. august 2014 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Det er bare å møte opp i resepsjonen og vise legitimasjon. Du har innsynsrett på medisinske papirer, journaler og epikriser Anonymous poster hash: 482e5...556 Så enkelt er det ikke i praksis. Kan du si noe om hvor langt tilbake i tid det gjelder? Har hjulpet flere barnevernsbarn med innsyn i og å leite opp gamle dok. Så regner meg som erfaren...Anonymous poster hash: fa077...565
ermel Skrevet 1. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2014 (endret) Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2000 dersom det er umulig å finne noe eldre. Edit; mente selvfølgelig rundt 2000. Endret 1. august 2014 av ermel
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2010 dersom det er umulig å finne noe eldre. Dette skal være av så ny dato at jeg vil være mulig å få tak i. Sender deg en ps. Meld.Anonymous poster hash: fa077...565
Gjest Blomst83 Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2010 dersom det er umulig å finne noe eldre. Jeg fikk i 2003 kopi av min journal fra jeg gikk på bup på slutten av 80 tallet/begynnelsen av 90 tallet.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Jobber i kommunen og vi driver å "bak-arkiverer" journalene fra 90-tallet nå så ta kontakt i din kommune. Anonymous poster hash: e837a...b57
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Notater fra foreldresamtaler kan det muligens være verre med. Så vidt jeg vet trenger ikke dette å arkiveres, så da må man gå på den enkelte lærer. Det du er ute etter er opp mot nesten 30 år gammelt, og mye kan ha skjedd siden den gang. Anonymous poster hash: 80ab5...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå