Gå til innhold

Hvordan få tak i papirer fra BUP/ barnelege osv. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte på hvordan jeg skal gå frem for å få tak i/få innsyn i gamle dokumenter hos BUP, og barnelege osv?

Lurer også på om det er mulig å få tak i eldre notater eller lignende fra foreldresamtaler på barneskolen og ungdomsskolen?

Dette gjelder altså meg selv. Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å møte opp i resepsjonen og vise legitimasjon. Du har innsynsrett på medisinske papirer, journaler og epikriser

Anonymous poster hash: 482e5...556
  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Hei.

Lurte på hvordan jeg skal gå frem for å få tak i/få innsyn i gamle dokumenter hos BUP, og barnelege osv?

Lurer også på om det er mulig å få tak i eldre notater eller lignende fra foreldresamtaler på barneskolen og ungdomsskolen?

Dette gjelder altså meg selv. Takker for svar.

Jeg pleier å sende et brev hvor jeg skriver at jeg ønsker en kopi av min journal/mine papier,og at jeg kan nåes på tlfnr xxxxxxx når papirene er klare for å hentes.

Endret av Blomst83
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å møte opp i resepsjonen og vise legitimasjon. Du har innsynsrett på medisinske papirer, journaler og epikriser Anonymous poster hash: 482e5...556

Så enkelt er det ikke i praksis.

Kan du si noe om hvor langt tilbake i tid det gjelder?

Har hjulpet flere barnevernsbarn med innsyn i og å leite opp gamle dok. Så regner meg som erfaren...

Anonymous poster hash: fa077...565

Skrevet (endret)

Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2000 dersom det er umulig å finne noe eldre.

Edit; mente selvfølgelig rundt 2000. :Nikke:

Endret av ermel
AnonymBruker
Skrevet

Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2010 dersom det er umulig å finne noe eldre.

Dette skal være av så ny dato at jeg vil være mulig å få tak i. Sender deg en ps. Meld.

Anonymous poster hash: fa077...565

Gjest Blomst83
Skrevet

Aller helst skulle jeg hatt fra 1987, men tror det holder med -95/95, dersom jeg skulle få tak i noe i det hele tatt. Alternativt fra ungdomsskole tiden, altså rundt 2010 dersom det er umulig å finne noe eldre.

Jeg fikk i 2003 kopi av min journal fra jeg gikk på bup på slutten av 80 tallet/begynnelsen av 90 tallet.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i kommunen og vi driver å "bak-arkiverer" journalene fra 90-tallet nå så ta kontakt i din kommune.

Anonymous poster hash: e837a...b57

AnonymBruker
Skrevet

Notater fra foreldresamtaler kan det muligens være verre med. Så vidt jeg vet trenger ikke dette å arkiveres, så da må man gå på den enkelte lærer. Det du er ute etter er opp mot nesten 30 år gammelt, og mye kan ha skjedd siden den gang.

Anonymous poster hash: 80ab5...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...