Gå til innhold

Nedbetalingsavtale kreditor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvis jeg har en nedbetalingsavtlae med en kreditor som jeg skylder en del penger, og betaler til rett tid det vi ble enige om. Kan kreditor plutselig ombestemme seg og sende hele kravet til inkasso ? Og hva vis det kun foreligger en muntlig avtale om nedbetaling ? Altså at man ikke har noe skriftlig avtale!

NOen som har litt mer kunnskap om dette enn meg :)

Anonymous poster hash: 823e5...4f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hva som er avtalt. Slik du beskriver det høres det ut som en avtale som binder begge parter så lenge den holdes. Muntlig er like bindende som skriftlig, problemet er at den kan være vanskelig å bevise dersom dere blir uenige om hva som er avtalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få avtalen skriftlig. Helt vanlig at inkassobyråer skriver ned hva dere har blitt enige om på tlf. Og sender til skyldneren. Hvorfor har du ikke fått dette?

En annen ting er, bruk aldri telefon når du har en tvist med noen, da har du ingen dokumentasjon på hva som har blitt sagt og avtalt, du stiller svakt senere. Ta deg bryet med å skrive.

Nå kan du skrive og vise til telefonsamtale og skisere hvilken avtale dere har inngått.

Anonymous poster hash: 109f4...572

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

D var d jeg også mente ! Er ikke jeg som har denne avtalen.... Men vedkommende får forskjellig svar når denne ringer kreditor! 1 sier at de har en avtale mens den andre nekter og purrer videre! Uansett lurt d med å sende en Mail og henvise til aktuell tlf.samtale👍 Takktakk !

Anonymous poster hash: 823e5...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket inkassoselskap er dette?

Så og si alle selskap vil sende en skriftlig bekreftelse på nedbetalingsavtale med forfallsdato. Det er uansett lurt å holde kommunikasjonen skriftlig, dvs. over epost. De fleste svarer raskt nok uansett.

Anonymous poster hash: d11ec...b84
AnonymBruker
Skrevet

D var d jeg også mente ! Er ikke jeg som har denne avtalen.... Men vedkommende får forskjellig svar når denne ringer kreditor! 1 sier at de har en avtale mens den andre nekter og purrer videre! Uansett lurt d med å sende en Mail og henvise til aktuell tlf.samtale Takktakk !Anonymous poster hash: 823e5...4f7

Når saken er gått til et inkassoselskap har inkassoselskapet "kjøpt" gjelden. Da er det inkassoselskapet og ikke kreditor man forholder seg til.

Anonymous poster hash: 109f4...572

AnonymBruker
Skrevet

Når saken er gått til et inkassoselskap har inkassoselskapet "kjøpt" gjelden. Da er det inkassoselskapet og ikke kreditor man forholder seg til.Anonymous poster hash: 109f4...572

Stemmer ikke alltid. Vi jobber tett med vårt inkassoselskap og her går dialogen alle veier. Kunder ringer også oss direkte. Det betyr ikke at saken blir slettet hos inkassoselskapet. Viktigst for oss er å få inn pengene.

Anonymous poster hash: 9c567...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...