Gå til innhold

Klorer og slår i søvne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg våkner veldig ofte opp med kloremerker på kroppen, spesielt på lår og legger. Ofte veldig lange kloremerker som svir skikkelig. Har skjedd på hofter, armer og hender også, men det er sjeldnere. Våknet en gang og da var hele hånden full av kloremerker. Synes dette er skikkelig ekkelt! Det er åpenbart at jeg gjør det i søvne fordi de er ikke der når jeg legger meg, og jeg har heller ingen dyr. Sover alene også. Det har bare skjedd når jeg har sovet hjemme også. Det skjer ikke hver natt, men ofte nok til at jeg synes det er ekkelt...

I tillegg har jeg blitt fortalt av andre (søsken og kjæreste som har vært våken mens jeg sov i samme rom) at jeg er veldig voldelig i søvne. De har ikke nevnt kloring, men jeg slår (ikke de) rundt som om jeg sloss med noen, slår til sengen osv... Dette har skjedd flere ganger. Noen som vet hva dette kan skyldes?? Synes det er så ekkelt :(

Anonymous poster hash: 62aeb...9db
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mareritt?

Anonymous poster hash: 735ea...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Husker aldri at jeg har hatt mareritt når jeg våkner... Når jeg har husket det har jeg ikke våknet med kloremerkene...

Anonymous poster hash: 62aeb...9db

Skrevet

Jeg gjør det selv, men bare på leggene.. Klør/klorer meg i søvne. Har våkna opp noen ganger med skikkelig kloremerker.. Vet ikke hva man kan gjøre mot det... Bruke hansker?

Gjest Crohnie
Skrevet (endret)

Vil tro det kan være mareritt eller drømmer som gjør at du slår. Det blir jo litt som når man ser hunder ligge å rykke med bena, som om de løper, mens de sover og drømmer. Det er ikke alltid man husker om man har hatt vonde drømmer eller hva man har drømt om.

Jeg pleide å klore meg selv før. Jeg vekket ofte mannen min når jeg klødde meg fordi jeg gjorde det så hardt at lydene fikk han til å våkne og stoppe meg fra å klore meg til blods. Våknet ofte opp med kloremerker og tørket blod på armene eller bena. Og jeg har et arr i ansiktet etter at jeg hadde klødd meg med en negl det var en rift i. Endte opp med å bruke hansker en periode, måtte tape de fast også, for ellers våknet jeg dagen etter på med bare en eller null hansker. Sluttet til slutt... Jeg klødde/klorte meg pga eksem som klødde fælt, kunne kontrollere det i våken tilstand, men med en gang jeg sovnet... not a chance.

Klipp neglene så korte som du kan og bruk evt. hansker. Slåingen har jeg ingen tips om hvordan du kan slutte med. Be de som evt. måtte se det om å vekke deg når det skjer?

Endret av Crohnie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...