AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hei! Tar kontantstøtten slutt måneden før barnet har barnehageplass, eller samme måned eller måneden etter? Finner litt forskjellig informasjon på nettet..Anonymous poster hash: 1f32e...f3e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Du får kontantstøtte til og med den måneden barnet begynner i barnehage. Anonymous poster hash: 11027...aa1
Gjest Tekola Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Kupper tråden litt, jeg. Hvis man fikk barnehageplass etter å ha sendt søknaden om kontantstøtte, hvordan informerer man NAV?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Man får kontantstøtte til og med den mnd barnet begynner i barnehage. Anonymous poster hash: cd3af...83b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Kupper tråden litt, jeg. Hvis man fikk barnehageplass etter å ha sendt søknaden om kontantstøtte, hvordan informerer man NAV? Nav får lister fra kommunen om hvem som har barnehageplass. Men det varierer vel om de har ressurser til å følge opp. I kommunen jeg bor i kom de meg i forkjøpet og avsluttet den(fikk brev i posten om at jeg ikke lenger ville få kontantstøtte fordi barnet mitt hadde begynt i barnehage). Med andre barnet ringte jeg selv til nav og ga beskjed. Så bare ring nav så får du det sikkert ordnet. Anonymous poster hash: cd3af...83b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Så man får 6000 kr i August selv om man har full barnehageplass? Også om man har halv plass?Anonymous poster hash: 1f32e...f3e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Så man får 6000 kr i August selv om man har full barnehageplass? Også om man har halv plass?Anonymous poster hash: 1f32e...f3e Ja Anonymous poster hash: cd3af...83b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Men da lurer jeg på noe, synes det er litt komplisert. Barnet mitt fyller 2 år i november. Har fått plass i barnehage fra august full tid. Men barnehagen sa at det er mulig å endre størrelsen på plassen. Jeg har ikke jobb før november. Så jeg trenger egentlig ikke plassen før november. Men tenker at barnet vil ha glede av å leke litt med andre barn, det sosiale og få en rolig start med halv plass de første 3 månedene, og gå over til hel plass fra november. Hvordan blir det da med kontanktstøtten? August 6000, september 3000, oktober 3000, november 0? Tenker jeg riktig nå?Anonymous poster hash: 1f32e...f3e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Har barnet barnehageplass får du ikke kontaktstøtte. Anonymous poster hash: 11027...aa1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Har barnet barnehageplass får du ikke kontaktstøtte. Anonymous poster hash: 11027...aa1 Rettelse. Er den avtalte tiden i barnehagen mindre enn 20 timer hver uke, kan du få 50% kontantstøtte. Men du får ikke kontantstøtte hvis barnet har full plass, selv om man ikke benytter seg av den. Anonymous poster hash: 11027...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå