Kipa Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 jeg er veldig plaget med allergi i disse dager, først bjørk, så gress så burot..nå synes jeg lille venn klør seg litt i øynene, nyser etc..når og hvordan finner man ut om så små er allrgisk er det som hos oss voksne... Han er 1/2 år 18. juli
Thomasine Skrevet 29. juni 2004 #2 Skrevet 29. juni 2004 Uansett må du starte hos fastlegen, vel...?! Vet ikke hvordan de gjør det så tidlig, men allergi så tidlig kan også vokses fra... (...heldigvis... ) Kan det være øyekatarr, da...?! Om du ammer ville jeg prøvd å dryppe litt morsmelk i øynene på den lille - det er jo godt for så mye...
Kipa Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2004 Er nok ikke øyekattar..han er likedan som meg..hoster litt, klør nok i halsen..? nyser og klør seg i øynene. Virker ikke plaga av det, men lurer jo på hva det ka være. Ammer ikke..
Furstina Skrevet 29. juni 2004 #4 Skrevet 29. juni 2004 Det bästa är nog att fråga en läkare eller sjuksköterska. Det behöver ju inte vara allergi. Malvin är 6 månader och han kliar sig i ögonen när han är trött, han gnuggar och gnider och blir röd. Nu har han senaste dagarna börjat hosta lite - jag tror inte på allergi i detta fallet, varken jag eller mannen har allergiker i släkten och jag ammar fortfarande. Har bra immunförsvar som han får via bröstmjölken. Ville bara säga att det kan vara helt vanliga reaktioner. Trötthet, lite slem i halsen, extra slem/dreggel som måste hostas upp om han börjar få tänder osv. men fråga en läkare för säkerhets skull
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 Var hos spesialist da barnet mitt var ca 1/2 år, og fikk beskjed at det er ytterst sjelden at barn under ett år har noen former for allergi. Tester som er sikre kan ikke gjøres før barnet er fyllt 2 år.
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 Er nok ikke øyekattar..han er likedan som meg..hoster litt' date=' klør nok i halsen..? nyser og klør seg i øynene. Virker ikke plaga av det, men lurer jo på hva det ka være. Ammer ikke..[/quote'] Det kan godt være allergi, de små har akkurat samme symptomer som voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå