Gå til innhold

baby og allergi

Kipa

Anbefalte innlegg

jeg er veldig plaget med allergi i disse dager, først bjørk, så gress så burot..nå synes jeg lille venn klør seg litt i øynene, nyser etc..når og hvordan finner man ut om så små er allrgisk er det som hos oss voksne...

Han er 1/2 år 18. juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett må du starte hos fastlegen, vel...?!

Vet ikke hvordan de gjør det så tidlig,

men allergi så tidlig kan også vokses fra... (...heldigvis... :) )

Kan det være øyekatarr, da...?!

Om du ammer ville jeg prøvd å dryppe litt morsmelk i øynene på den lille -

det er jo godt for så mye... ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke øyekattar..han er likedan som meg..hoster litt, klør nok i halsen..? nyser og klør seg i øynene. Virker ikke plaga av det, men lurer jo på hva det ka være. Ammer ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bästa är nog att fråga en läkare eller sjuksköterska.

Det behöver ju inte vara allergi. Malvin är 6 månader och han kliar sig i ögonen när han är trött, han gnuggar och gnider och blir röd.

Nu har han senaste dagarna börjat hosta lite - jag tror inte på allergi i detta fallet, varken jag eller mannen har allergiker i släkten och jag ammar fortfarande. Har bra immunförsvar som han får via bröstmjölken.

Ville bara säga att det kan vara helt vanliga reaktioner. Trötthet, lite slem i halsen, extra slem/dreggel som måste hostas upp om han börjar få tänder osv.

men fråga en läkare för säkerhets skull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var hos spesialist da barnet mitt var ca 1/2 år, og fikk beskjed at det er ytterst sjelden at barn under ett år har noen former for allergi. Tester som er sikre kan ikke gjøres før barnet er fyllt 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Er nok ikke øyekattar..han er likedan som meg..hoster litt' date=' klør nok i halsen..? nyser og klør seg i øynene. Virker ikke plaga av det, men lurer jo på hva det ka være. Ammer ikke..[/quote']

Det kan godt være allergi, de små har akkurat samme symptomer som voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...