Gå til innhold

Massør?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis du vil bli klassisk diplomert massør, kan du ta kontake med Axelsond Body work school i Oslo. De holder til i møllergata i Oslo, ca. 2 min fra youngstorget.

De utdanner massør mm. De har meget dyktige lærere og utdanningen er lagt opp ved at man tar ca. 5 kursmonduler på en uke hver. Det er svært intensivt, med mye jobbing hjemme mellom mondulene. Men jeg anbefaler utdannelsen på det varmeste. Mondulene går over 1/2 år.

Når det gjelder lønn, kommer det an på om du velger å jobbe for deg selv, eller blir ansatt et sted. Det er et meget fysisk anstrengende yrke, så det begrenser seg hvor mange klienter man orker å massere pr. dag. Utenom det fysiske, vil du til tider føle deg som en hobby psykolog, da stramme muskler kan komme av alt fra skilsmisser til psykiske problemer.

Lykke til!

www.axelsons.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Gjest

(Jeg drar opp denne gamle tråden, som var den eneste relevante jeg fant da jeg søkte..)

Til dere som jobber som massører:

Er du ansatt et sted, eller har du eget firma - hvor mye tjener du i timen/året? Hva slags utdanning har du? Hvordan er arbeidsmarkedet for massører nå (går ut fra at det varierer avhengig av hvor du er i landet - jeg tenker mest på det sentrale øslandsområdet nå)?

Andre ting du vil legge til om massør-yrket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Hva ligger lønnen på for en utdannet massør dersom en jobber for et spa ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet hvordan det fungerer med lån og stipend når man går massørutdanning? siden det ikke er fulltidsutdanning..

Anonym poster: 19245489f10fad37973eb8ad9aedc606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Dytter opp tråden, vil gjerne vite mer om yrket:) Håper noen kan fortelle:)

Anonym poster: 000b981ab41ab049471f451228be1c45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...