Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overtenker alt, konstant, tyr ofte til tårer og tankene går berserk. Typen min har som regel kun med å si "Det kommer til å gå bra." for så ikke snakke om det mer, eller ikke klare å snakke om det mer. Er det noe jeg kan gjøre for at han kan åpne seg litt mer, eventuelt høre litt mer på meg og mine følelser og komme med innspill?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er du som må jobbe litt med deg selv, ikke han som må forandre seg for å tekkes det ustabile humøret ditt.

Anonymous poster hash: 078e3...223
  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som det er du som må jobbe litt med deg selv, ikke han som må forandre seg for å tekkes det ustabile humøret ditt.

Anonymous poster hash: 078e3...223

Først og fremst så vet du ikke hva slags tanker det er, og dette er noe jeg har gjort hele livet og ikke kan gjøre noe med. Har opplevd mye tidligere, har angst etc som ikke gjør ting lettere.

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst så vet du ikke hva slags tanker det er, og dette er noe jeg har gjort hele livet og ikke kan gjøre noe med. Har opplevd mye tidligere, har angst etc som ikke gjør ting lettere.

Kom deg til psykolog! :snurt:

Anonymous poster hash: c40a2...b7a

Skrevet

Og hvor mye tid og energi skal typen din bruke på dine problemer egentlig? At han ikke involverer seg stort er kanskje ikke så rart om dette er gjentagende episoder.

• Liker 1
Skrevet

Og hvor mye tid og energi skal typen din bruke på dine problemer egentlig? At han ikke involverer seg stort er kanskje ikke så rart om dette er gjentagende episoder.

Vi er nettopp nylig blitt sammen, og forløbig har jeg holdt kjeft om igrunn alt, så nei - han vet ingenting om det en gang.

Skrevet

Vi er nettopp nylig blitt sammen, og forløbig har jeg holdt kjeft om igrunn alt, så nei - han vet ingenting om det en gang.

Vel, du sier du går berserk og typen din sier bare " det kommer til å gå bra" så noe måhan vel fått med seg?

Uansett jævli slitsomt med sånne personer som skal snakke alt ihjel alltid. Han er ikke psykologen din

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å gi råd med såpass lite info.Men spesielt med tanke på at dere nylig har blitt sammen og at du ikke har repetert di samme følelsene/problemene dine gang på gang på gang uten og komme videre eller noe form for "bedring".

Så synes jeg han skall lytte til deg og prøve og hjelep og støtte deg så godt han kan.

En kjæreste er jo din nærmeste støttespiller og da synes jeg ikke det er rart at du forventer at han skall lytte på deg og prøve og komme med input hjelp og råd for hvordan du skall få det bedre.

Det er da vel helt normalt at man som partner vil engasjere seg i det som sin kjære tenker på og bekymrer seg over!

Men med det sagt er det viktig at du har en innstilling at du vil, hva skall jeg si prøve og gjøre noe konkret med det du sliter med. Sånn at det blir noen fremskritt og at dere felles kan jobbe med dine "problemer".

Lykke til:)

Skrevet

Så nå at jeg egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt i det hele tatt:P

Du må vel bare snakke med ham og fortelle ham hva som har gjort at du er som du er, og at det er viktig for deg at han engasjerer seg i det du sliter med og at han prøver og hjelpe deg fordi du trenger hans støtte.

Et tips kan være det at for folk som det har gått greit med i livet kan være vanskelig og se di små tingene som for en selv virker som en bagatell, men som kanskje for deg blir en stor ting.

Så det må du ha litt forståelse for det også. Tror kanskje sånn generelt hvis man skall si noe om kjønnsforskjeller på nettop dette, så vil nok mange menn ta litt lettere på ting enn kvinner gjør. (men ingen regel uten unntak!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...