Gå til innhold

Sovevogn i barnehagen: teutonia eller simo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om to rimelige vogner som skal brukes til sovevogn i barnehagen. Teutonia fun og Simo kombi. Begge selgerne sier selvfølgelig at vognen passer perfekt til sovevogn, men hva ville dere ha valgt? Vognen skal kun stå i barnehagen, så størrelse, trilleegenskaper osv er ikke så viktig. Jenta er 1,5 år, men vi vil ha en vogn som kan vare så lenge hun trenger en sovevogn.

Noen med erfaring? :)

AnonymBruker
Skrevet

Simo uten tvil.

Anonymous poster hash: 18036...6ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Simo! Vi har en av hver, og jeg ville ikke brukt Teutoniaen som sovevogn ute, veldig lite lun. Simo er gull! :)

Anonymous poster hash: b98ab...413
  • Liker 1
Skrevet

Ok, da går vi for den. :) Ble litt stuss da hun som solgte skrev at du tar ut en ting fra bag-delen for å lage sportsvogn (?). Stemmer det? Er det uansett god nok plass? Har emmaljunga selv, og er jo derfor vant med at det er en bag og en sportsvogn.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjønte jeg ikke noe av. På vår Simo kombi tar man ut bagen når ungen blir stor nok, så er det er sportsvogn resten av tiden. Veldig enkelt.

Skrevet

Det skjønte jeg ikke noe av. På vår Simo kombi tar man ut bagen når ungen blir stor nok, så er det er sportsvogn resten av tiden. Veldig enkelt.

Skjønte det ikke helt jeg heller. Hun skrev: "du tar ut bagdelen, så er det sportsvogn." Mulig hun bare forklarer det dumt. Vil ha 200kr for vognen da, så det er ikke akkurat en formue. Vognen er fra 2009, simo kombi i følge henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jo men det er jo forståelig. Du bare fjerner bagen (som er løs), så har du en sportsvogn. 200,- for en Simo kommer du aldri til å angre på, løp og kjøp!

• Liker 1
Skrevet

Jo men det er jo forståelig. Du bare fjerner bagen (som er løs), så har du en sportsvogn. 200,- for en Simo kommer du aldri til å angre på, løp og kjøp!

Hehe, ok. ;) Jeg leste det hun skrev som om at vognen hadde et slags spedbarnsinnlegg som man tar ut, for så p få sportsvogn. Men da misforstod vi definitivt. :) Kjøper den vi da, og takk for innspill. 😃 Kan alltid stole på kg når jeg lurer på spørsmål som dette!

Gjest Nikki09
Skrevet

Hehe, ok. ;) Jeg leste det hun skrev som om at vognen hadde et slags spedbarnsinnlegg som man tar ut, for så p få sportsvogn. Men da misforstod vi definitivt. :) Kjøper den vi da, og takk for innspill. 😃 Kan alltid stole på kg når jeg lurer på spørsmål som dette!

Det er omtrent det det er. bagdelen på kombivognene til simo står oppe i sportsdelen :) jeg ville valgt simoen som sovevogn. Vi har hatt simo kombivogn fra jentungen var nyfødt og den er veldig lun og tett. Kommer til å bruke den som sovevogn i barnehagen også :)

• Liker 1
Skrevet

Ville helt klart valgt simo ja. Den er veldig robust.

I simo kombi er bagen oppi sportsdelen så da tar man bare ut bagen for å gjøre den om til sportsvogn. På simo duo må man bytte hele den øvre delen for å bytte fra bagvogn til sportsvogn.

Jeg har hatt simo kombi og syns det var en kjempe god vogn. Brukte den som vogn hjemme da han var baby også har vi hatt den i barnehagen til han sluttet å sove der.

Det er en kjempe god vogn, veldig stor så ikke mest praktiske ift å ta med i bil, men som trillevogn hjemme og sovevogn i barnehagen er den super

• Liker 1
Skrevet

Vi har også hatt en Simo som sovevogn og vært godt fornøyde.

• Liker 1
Skrevet

Simo 124 har vi hatt, elsket den vognen. Så jeg slår et slag for Simo

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...