AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Hunden min lå bundet på trappa hos kjæresten min, og ble angrepet av hunden i nabohuset. Nabohunden ble sluppet løs ut av eier, og fløy rett bort til min, uten noen forvarsel. Nabohunden er flere ganger så stor som min, og fikk tak i ene siden av bakparten, men eier var heldigvis såpass rask at han fikk røsket sin egen hund såpass at den slapp. Hunden min ser ut til å ha sluppet unna uten fysiske skader, og etter en del piping og smerter til å begynne med hopper og går han helt normalt. Men han fikk helt sjokk, stakkar, og den vanligvis glade hunden min er livredd:-( Hvordan bør jeg takle det psykiske best mulig nå? I forhold til andre hunder for eksempel. Er så redd han skal bli nervøs på noen måte. Anonymous poster hash: e0c1f...a71
Portvinpiken Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Hunden min lå bundet på trappa hos kjæresten min, og ble angrepet av hunden i nabohuset. Nabohunden ble sluppet løs ut av eier, og fløy rett bort til min, uten noen forvarsel. Nabohunden er flere ganger så stor som min, og fikk tak i ene siden av bakparten, men eier var heldigvis såpass rask at han fikk røsket sin egen hund såpass at den slapp. Hunden min ser ut til å ha sluppet unna uten fysiske skader, og etter en del piping og smerter til å begynne med hopper og går han helt normalt. Men han fikk helt sjokk, stakkar, og den vanligvis glade hunden min er livredd:-( Hvordan bør jeg takle det psykiske best mulig nå? I forhold til andre hunder for eksempel. Er så redd han skal bli nervøs på noen måte. Anonymous poster hash: e0c1f...a71 Mye mulig du er mer bekymret enn hunden. Ikke ta sorgene på forskudd og ikke unngå å gjør hva dere pleier å gjøre. Reagerer han så får du heller ta utfordringen da. Ikke alle hunder får traumer av sånt. Mitt beste råd er å gjøre alt som vanlig, og om han har blitt redd eller reagerer så får du trene trinnvis på at han blir trygg på det igjen. Ikke press han inn i situasjoner han ikke liker - og det gjelder jo som en hovedregel for alt egentlig. Forhåpentligvis har det gått fint. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Uhell kan skje. Å la hunden være ute alene er ikke bra. Anonymous poster hash: 3d7bc...94e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Det går nok fint, det beste er å leve som normalt etterpå. Hunden min blir stadig jaget/angrepet av nabohunden som naboene er dumme nok til å la gå uten bånd. Bikkja mi blir forbanna når den kommer løpende, men insisterer på å gå inn på tomta deres og lukte, og hilse på hunden om den står i bånd (han får ikke lov altså, men drar veldig mot innkjørselen deres). Han blir mer og mer nysgjerrig på hunden, og blir ikke aggressiv med mindre den andre hunden blir aggressiv først. Det er mer vanlig for valper å endre oppførsel etter angrep, enn det er for en voksen, trygg og selvsikker hund. Det er sikkert ikke den første "dustebikkja" dere møter Anonymous poster hash: df135...d1b
Gjest Evans Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Hunden jeg hadde før ble angrepet et par ganger, Uten store fysiske skader. Jeg tror han glemte det til neste gang vi møtte en stor hund, for da var han like blid og like nysgjerrig.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Takk for oppmuntrende svar! Ser foreløpig ut til å gå bra med tassen min, han er i sedvanlig godt humør her hjemme:-) Vi har ikke møtt store hunder enda (helt tilfeldig, vi er jo på tur hver dag, og det pleier å være en del hunder her), men vi har møtt to tisper av hans egen rase, og det gikk helt fint. Selv om han ikke er valp lenger, er han fortsatt en unghund, så er veldig glad dette foreløpig ser ut til å gå bra:-) TS Anonymous poster hash: e0c1f...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå