AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Hei, Nylig ble jeg kjent med en jente, som jeg nå anser som en god venninne. Vi ble kjent igjennom den nye jobben jeg begynte på i år, og det klikket mellom oss med engang. Vi er veldig like, og siden jeg ikke har mange venner, så følte jeg at det var ekstra gøy at vi klikket såpass bra. Men.. Når jeg spør om vi skal finne på ting sammen, er det enten "nei jeg vil være hjemme denne helgen" eller "nei jeg orker ikke", "vil være hjemme med typen" osv. Altså, ja det er greit å være hjemmekjæ og være sliten, men hun vil nesten aldri finne på ting! Hun har selv ikke mange venninner, kanskje 1, som hun møter en sjelden gang.. Hun sier at hun trenger jentetid, finne på ting med meg, og at hun vil gjøre så mye med meg, men når det kommer til stykket, er det alltid en unnskydning. Ja jeg har prøvd å snakke med henne om dette, og hun sier hun prøver så godt hun kan å være med både typen og meg, men henne bruker jo bare tid på han! Altså, når man er nettopp nylig blitt kjent med hverandre, er det ikke da naturlig å gjøre masse sammen og lære hverandre å kjenne? Eller er jeg helt på jordet? Hun kan avtale med meg, men avlyse pga hun vil ha tid med typen... Bla bla bla. Er så lei! Vi snakket nylig om dette her, og hun sier prøver så godt henne kan, men jeg ser dessverre ikke den.. For to uker siden kom henne hjem fra syden med typen, og var med han der, pluss de var sammen forrige helg, så spør jeg om en dag denne helgen, om vi kan gjøre noe sammen, så får jeg svar: " jeg vil helst er hjemme denne helgen, med typen".... Altså?? Er det meg som overreagerer? J25 Anonymous poster hash: 9ea0a...094
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Hun er ikke så keen på å være venn/henge med deg. Det er ganske åpenbart. Anonymous poster hash: 41dcf...57c 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Noen er sånn at de ikke klarer å ha et vanlig sosialliv når de får seg kjæreste. Jeg har en bror som er sånn. Når han er i et forhold vil han faktisk bare tilbringe tid med dama og selv etter månedsvis uten annen sosial kontakt enn dama si (og hennes venner, for hennes venner er visst greit) så savner han det fortsatt ikke. Han går på jobb som vanlig og er sosial på jobb, men kun i arbeidstiden. Deretter er det rett hjem til dama. Det virker litt sprøtt. (Når han er singel derimot.. da blir han plutselig veeeldig på og skal være supersosial og henge med alle hele tiden.) Kan forstå det blir sånn når man er helt nyforelsket, men lar man det gå for lang tid uten å pleie kontakten med sine venner så kan de ende opp med å vende deg ryggen. Og i min brors tilfelle vet jeg at flere venner har valgt å kutte han ut. Spørs om hun du snakker om kommer til å få seg noen nye venner så lenge de er sammen.. Anonymous poster hash: 4c1d6...32a
Gjest Genic Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Altså, når man er nettopp nylig blitt kjent med hverandre, er det ikke da naturlig å gjøre masse sammen og lære hverandre å kjenne? Eller er jeg helt på jordet?Anonymous poster hash: 9ea0a...094 Hun er ikke dama di. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Har flere venner som ikke klarer å ha venner når de får seg kjæreste. Har til og med en slik venninne som bor i Oslo og har kjæreste i Bergen, hun er for opptatt med kjæresten til å være med venner. Har også flere venninner med angst, de er helt med på ting helt til en stund før det skjer. Da kommer de med tidenes verste unnskyldninger. Eller så kan det være at hun ikke er så interessert. Hvem vet. Anonymous poster hash: 0e846...4fa 1
Frk.milla Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Ts her! Det som er, er at hun virker så veldig gira på å gjøre ting med meg, men plutselig når vi skal gjøre deg, avlyser henne. Og henne har vært sammen med denne typen i snart 2 år, så dette er ikke noe nyligforelskelse heller!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Hun vil sikkert ikke såre deg. Synes du skal slutte å spørre om dere skal finne på noe. Hvis hun vil, får hun ta kontakt. Så får du se hvor gira hun er. Anonymous poster hash: 41dcf...57c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Hun vil sikkert ikke såre deg. Synes du skal slutte å spørre om dere skal finne på noe. Hvis hun vil, får hun ta kontakt. Så får du se hvor gira hun er.Anonymous poster hash: 41dcf...57c Men ignorer jeg henne, eller ikke tar kontakt med henne, så sender henne tusenvis av meld hver eneste dag. Aldri hatt sånt vennskap før der hvor jeg blir så lei.. TS Anonymous poster hash: 9ea0a...094
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #10 Skrevet 31. juli 2014 Tror bare jeg hadde spurt rett ut hva greia hennes er, og fortalt at jeg ble forvirret. Anonymous poster hash: 41dcf...57c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #11 Skrevet 31. juli 2014 Tror bare jeg hadde spurt rett ut hva greia hennes er, og fortalt at jeg ble forvirret.Anonymous poster hash: 41dcf...57c Må vel kanskje bare gjøre det, ja. Jeg bare skjønner ikke greia hennes. Jeg har til og med sagt til henne at jeg begynner å bli lei av dette, og det eneste hu sier da er "jeg prøver så godt jeg kan" ... Eh not. TS Anonymous poster hash: 9ea0a...094
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #12 Skrevet 31. juli 2014 Alle damer overreagerer! Anonymous poster hash: f28bb...12d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #13 Skrevet 31. juli 2014 Det er ikke alle som liker å være så sosiale. Anonymous poster hash: c1e63...f94
Colargol Skrevet 31. juli 2014 #14 Skrevet 31. juli 2014 Ts her! Det som er, er at hun virker så veldig gira på å gjøre ting med meg, men plutselig når vi skal gjøre deg, avlyser henne. Og henne har vært sammen med denne typen i snart 2 år, så dette er ikke noe nyligforelskelse heller! Har flere venner som ikke klarer å ha venner når de får seg kjæreste. Har til og med en slik venninne som bor i Oslo og har kjæreste i Bergen, hun er for opptatt med kjæresten til å være med venner. Har også flere venninner med angst, de er helt med på ting helt til en stund før det skjer. Da kommer de med tidenes verste unnskyldninger. Eller så kan det være at hun ikke er så interessert. Hvem vet. Anonymous poster hash: 0e846...4fa Og siden du heller ikke kjenner henne så godt, så vet du heller ikke hvordan typen hennes er regner jeg med -det kan hende han har et ord for mye med i laget her. Prøv å finn på ting spontant når du allerede har henne i nærheten/støter på henne tilfeldig -få henne med på Café f.eks (du må gjerne mase litt der og da -"kom igjen da, bare en kopp!? " Det kan hende hun trenger en liten dytt ut av redet hjemme -tror det er lettere å få henne med når hun allerede er ute, så å stikke spontant på kino eller en øl på en torsdags ettermiddag kan løsne på mye om det handler om angst eller bare "uvanen" hun har med å henge mest hjemme. (Noen er jo også bare slik som AB nevnte over, og om hun er av denne typen (introvert f.eks) og ikke ønsker endring, så må du nesten bare respektere og kanskje finne noen andre å leke med.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #15 Skrevet 31. juli 2014 Det er ikke alle som liker å være så sosiale.Anonymous poster hash: c1e63...f94 Jeg er fult klar over det, men da er det kanskje greit å informere om det? Istedet for å gå rundt grøten... TsAnonymous poster hash: 9ea0a...094
Gjest Cevita Skrevet 31. juli 2014 #16 Skrevet 31. juli 2014 Jeg er fult klar over det, men da er det kanskje greit å informere om det? Istedet for å gå rundt grøten... TsAnonymous poster hash: 9ea0a...094 Det pleier da ikke være så vanlig å informere at man ikke er så veldig sosial! Ta et hint!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Det pleier da ikke være så vanlig å informere at man ikke er så veldig sosial! Ta et hint! Nei kanskje ikke! Men tar ikke jeg kontakt med henne, ringer henne eller sender drøssevis av meld. Hun sier henne vil finne på masse med meg, men hun finner aldri tid, pga hun må være med typen. Hadde henne ikke tatt kontakt, hadde vel det vært et bedre hint? TS Anonymous poster hash: 9ea0a...094
Gjest Cevita Skrevet 31. juli 2014 #18 Skrevet 31. juli 2014 Nei kanskje ikke! Men tar ikke jeg kontakt med henne, ringer henne eller sender drøssevis av meld. Hun sier henne vil finne på masse med meg, men hun finner aldri tid, pga hun må være med typen. Hadde henne ikke tatt kontakt, hadde vel det vært et bedre hint? TSAnonymous poster hash: [acronym="Full hash: 9ea0a145f71aac9102f75822e37b50 94"] 9ea0a...094 Nå ble jeg forvirret. Hvem er det som tar kontakt? Du eller hun? På hvilke måter tas kontakten? Du snakker med henne på jobb? Hun snakker med deg på jobb? Du ringer henne? Hun ringer deg? Du sender sms/mail/chat? Hun sender sms/mail/chat?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #19 Skrevet 31. juli 2014 Nå ble jeg forvirret. Hvem er det som tar kontakt? Du eller hun? På hvilke måter tas kontakten? Du snakker med henne på jobb? Hun snakker med deg på jobb? Du ringer henne? Hun ringer deg? Du sender sms/mail/chat? Hun sender sms/mail/chat? Jeg er den som tar initiativ til å finne på ting, og spørre henne om det. Men hvis jeg ikke svarer henne på meld en dag, kommer det drøssevis av meldinger fra henne. Ikke om å finne på ting, men helt andre ting som "hva gjør du" osv. Hvis jeg skulle tatt ett hint da, hvorfor i all verden sender henne så mange meld da? TS Anonymous poster hash: 9ea0a...094
Adelia Skrevet 31. juli 2014 #20 Skrevet 31. juli 2014 Har ikke lest meg gjennom svarene du har fått. Men kan si at jeg kan kjenne meg igjen i det. Jeg er en person som ofte er veldig gira på å finne på ting, men når det kommer til det tidspunktet det skal skje så blir jeg nervøs og redd. Og dette gjelder som oftest med nye venner. Er livredd nye situasjoner, pinlige stillhet, er redd for det "ukjente" osv. Men jeg har heldigvis aldri klart å avlyse det. Vet ikke om det kan være det samme i hennes tilfelle, men man vet aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå