Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ønsker å gå ned i vekt, og har hørt at å droppe kjøtt er en effektiv måte. Har noen opplevd å gå ned i vekt etter at dere sluttet å spise kjøtt?

Anonymous poster hash: 773d3...47c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 10 kg på 2 år etter jeg ble vegetarianer. Gikk opp igjen da jeg startet å spise kjøtt 5 år senere.

Altså, vekten gikk fra 68 kg til 58 kg. Nå ligger jeg på 62 de siste 4 årene. Er 170 cm høy.

Anonymous poster hash: 5d346...1a5
AnonymBruker
Skrevet

Mneh. Det er mange gode grunner til å droppe kjøtt, men slanking er ikke en av dem. Med mindre du plutselig får økt interesse for matlaging og lærer deg å lage mange sunne vegetarretter da, da kan det jo hjelpe.

Anonymous poster hash: 20b38...c22

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Hvorfor i huleste skulle det være positivt å droppe en sunn matvare? Det er like logisk som å droppe grønnsaker for å gå ned i vekt. Fortsett å spise kjøtt. Mennesker er laget for å spise kjøtt.

Anonymous poster hash: ee76a...de7
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei det er absolutt ingen god slankemetode. Her er 3 gode grunner:

1: Det er lett å miste muskelmasse når man slanker seg, proteiner (som er lettest å få i seg med kjøtt) minsker muskeltap mens man ligger i underskudd.

2: Protein og karbohydrat har minst kalori pr gram, men protein metter mer.

3: Det er ikke enkelt å finne erstatning for det proteinet man trenger.

Hvis du ønsker å gå ned i vekt så er det mye smartere å kutte ut karbohydrater. Søk litt rundt på lavkarbo.

Endret av Lulilelu
  • Liker 2
Skrevet

Jeg gikk litt ned i vekt etter å ha blitt vegetarianer, men det kommer veldig an på hvordan du spiser. Sørger du for å få i deg nok protein fra andre kilder enn kjøtt (noe som er fullt mulig) så er det nok ikke dumt, men er mange som blir vegetarianere og går over til å bare leve på pasta og brød, og det er jo ikke helt heldig. Ser egentlig ingen grunn til å kutte ut kjøtt hvis det bare er for å slanke deg, det finnes mer effektive dietter.

Skrevet

Kjøtt er vel en av de matvarene du IKKE bør droppe, etter min mening.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...