AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Vi flytter snart til rekkehus, der stuen og barnerommet er i hver sin etasje. Vet av erfaring at barnet helst vil leke der vi er, og at det ikke nytter å ta lekene opp og ned hele tiden. Så tenker at jeg må kjøpe et praktisk og fint møbel til oppbevaring av leker i stua. Det er viktig at det ser pent ut, og at jeg kan stue unna masse leker der. Noen tips? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: b0c1e...f39
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Vi har et dypt skap med dør som vi kan dytte rotet inn i. Men det meste skal tilbake på lekerommet når dagen er over. Anonymous poster hash: 84937...fe4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Ha system på lekene på barnerommet. Sorter en type aktivitet i ulike esker/smartstore bokser med tett lokk. Ta en eller 2 esker opp instuen om gangen, og rydd opp mellom hver aktivitet. Et stort dobbelt laken på gulvet til lego og andre klosser er helt fantastisk mht å rydde, ta tak i hvert hjørne og løft opp. Kan knytes sammen eller påsyes hemper til å henge opp. (Byggverk tar du ut,mså de ikke blir ødelagt.). Anonymous poster hash: 3cec4...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har en stor skjenk med skuffer og skap, ligner litt på denne: http://www.bohus.no/produkter/oppbevaring/skap-og-skjenk/mirabeau-skjenk1/. De øverste skuffene er for meg og mannen, greit å ha et sted å legge unna småtteri. Anonymous poster hash: 7eddf...ed2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Vi har trådkurver med lokk som står rundt omkring i huset. De står på "naturlige" plasser, er hvite så de går i ett med veggen og kan lett fjernes/bæres opp for å tømmes når de er fulle.Anonymous poster hash: 0a4ef...311
Lillemini Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Vi har en "strå"kiste fra IKEA. Fin, diskret og stor.
mara2012 Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Enig med en over her. Ha leker på rommet, og ta heller ned en kasse i stuen. Leytere sagt enn gjort, for vil de leke med noe annet, går de å henter det, også blir det enda mer i stua. Men det er enten det, eller stue vekk leker i kjelleren og ta opp og bytte litt på innimellom.
Missy1 Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Vi har oppbevaringssystem fra ikea som står på rommet til barnet. Der er det sortert også tar vi med en og en kasse ned i stua. Da er det enkelt å flytte frem og tilbake http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/19027/
kaprifolen Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Har bare noe i stuen om gangen, og rullerer i ny og ne. Her legger vi det meste inn i lekekjøkkenet på kvelden.
Susan Sto Helit Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Vi har hatt Expedit systemet til Ikea lenge. Der kan man jo ha forskjellige typer kasser i. Og disse kan flyttes mellom barnerom og stue ettersom hva som lekes mest med. Andre alternativer er jo å ha plastkasser inne i et skap eller noe sånt.
mammamy Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Vi har en hvit liten kiste og en sånn tre kurv som finnes overalt nå. Så bytter vi på hva vi har i stua og hva som er på rommet.
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 (endret) Vi har oppbevaringssystem fra ikea som står på rommet til barnet. Der er det sortert også tar vi med en og en kasse ned i stua. Da er det enkelt å flytte frem og tilbake http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/19027/ Vi har samme hylle, og gjør det på samme måte. Jeg må innrømme at jeg ikke syns hyllesystemet er videre pent, men det fungerer veldig bra, så da får det gå... Tidligere har vi hatt en stor kiste (amerikakoffert) i stuen med leker. Det så veldig pent ut, men var alt for vanskelig å holde orden i leke i kisten (selv med lekene sortert i mindre esker) så det ble bare ekstra rot da nærmest alt måtte tømmes ut for å finne det en var på jakt etter. Endret 4. august 2014 av Maximillian Cohen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå