Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden fikk jeg en følelse av at mannen min skjulte noe for meg. Følelsen kom snikenede en kveld/natt han var ute med jobben og ikke kom hjem før langt på natt, selv om vi hadde mange planer dagen etter. Ikke sendte han meg noen SMS i løpet av kvelden/natten heller, noe han pleier å gjøre.

Noen dager senere sjekket jeg mobilen hans (jeg låner rett som det er mobilen hans) og det var et par meldinger der som bekymret meg litt. Ikke noen direkte meldinger, men alla: "Jeg har tenkt mye på det du sa på lørdag". "Kona mi må ha bilen, så du kan ikke sitte på med meg til jobb i dag. Synd." Meldingene var til to forskjellige damer, den første til en i et annet firma og den andre til en nær kollega (som forresten er nygift).

Jeg tror ikke han er direkte utro, men jeg er litt redd for at han er litt vel nær disse damene.

Etter at jeg leste disse meldingene så måtte jeg konfrontere han med det. Spurte ham om han skjulte noe for meg. Det benektet han, og jeg fortalte at jeg hadde lest meldingene og at jeg hadde en følelse. Han trøstet meg og kunne ikke skjønne at jeg kunne tenke noe sånt utifra disse meldingene. Og så snakket vi lenge om forholdet vårt og fik ut litt frustrasjon. Vi har to små barn, jeg er hjemme i permisjon og kjeder meg jo litt, og han er litt irritert fordi jeg ikke er noen superhusmor. Han er typen som lett blir irritert, og spesielt i det siste så hisser han seg opp for ting jeg mener er detaljer. Er så klart litt redd for at dette er starten på noe som kan utvikle seg til å bli en krise.

Uansett. I går når han hadde lagt seg kikket jeg i arbeidsvesken hans og fant en annen mobiltelefon og et simkort med et nytt nummer. Søkte på telefonkatalogen og fant at nummeret var registrert på ham. Telefonen var avslått og simkoden som stod på papirene virket ikke så jeg fikk ikke åpnet telefonen. Orket ikke konfrontere ham med funnet mitt i natt, men jeg sov dårlig, pga det og at babyen vår som ennå ligger på samme rom som oss var ganske urolig.

Allikevel var jeg lysvåken da mannen min sto opp for å gå på jobb. Mens han var i dusjen gikk jeg på ny inn i veska hans. Mobilen lå nå i et annnet rom i veska, men den var fremdeles av så jeg kunne ikke se om det var noen meldinger der.

Sa ingenting før han gikk på jobb. Men etter at han gikk så sendte jeg ham en melding på den nye telefonen: "Hvorfor har du fått deg et til mobilnummer. Håper ikke det er en bekreftelse på min mistanke."

Og der står saken.

Føler jeg må snakke med ham om det, samtidig som jeg er redd for svaret. Men jeg kan ikke la ham dure fram heller. Hva om han holder på å innlede et forhold og det går så langt at det er for sent å stoppe det?

Jeg håper jo at det ikke er noe stort, men jeg er redd. Noen som har noen råd til hvordan jeg skal gå fram?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Ingen råd desverre....bare en trøsteklem :trøste:

Skrevet

Takk for trøsteklemmen, Lilletroll. Tro det eller ei, men den var god å få.

Er liksom redd for å snakke meg venninner om dette, for det blir liksom med ett så mye mer virkelig når man setter ord på det. Og jeg har jo egentlig ikke lyst til å spekulere. Men tankene kverner og jeg har vondt i magen.

Gjest lilletroll
Skrevet

Skjønner jeg veldig godt, og kjenner følelsen.... :( Selv om man ikke vil spekulere klarer en ikke helt å la vær heller :-? Synes du har valgt helt riktig til nå.....med å konfrontere ham, mener jeg. Du har vel ikke fått noe svar på det med ny tlf ennå..?

Skrevet

Litt rart at han har en egen mobil - så hvis ikke han har en god forklaring på det så hadde jeg vært mistenksom. Kanskje mistenksom nok til å be han om å skaffe en telefonutskrift - dvs. se hvem han har ringt og sendt SMS'er til.

Skrevet

Pleier du å ha grunnløse mistanker?

Hvis ikke, så bør du stole på magefølelsen din. Det er en grunn til at du reagerer som du gjør, og det er du som kjenner mannen best og plukker opp signaler om at noe er annerledes.

Jeg vet ikke hva annet du kan gjøre enn å forklare ham i klare ordelag hva han har, hva han kommer til å miste om han gjør noe dumt, og forsikre ham at du ikke kommer til å gå av veien for å finne det ut om han skjuler noe. Kanskje han rekker å ta seg sammen i tide.

Kanskje du skal være litt avventende når det gjelder "overvåkingen"? Du klarer jo ikke å ta noen på fersken hvis de vet du passer på dem...(forutsatt at han faktisk GJØR noe han ikke burde).

Skrevet

Nei, jeg har ikke fått noe svar ennå. Enten fordi han ikke vet hva han skal svare, eller så har han ikke slått på nr. 2 telefonen ennå.

Jeg har aldri vært noen sjalu eller mistenksom type, så jeg mener at det kan være grunn til å ta mistanken alvorlig. Spesielt nå etter at jeg oppdaget telefonen.

Det som sårer meg mest er at det virker som om han har gått til det skrittet å skaffe seg en hemmelig telefon for å kanskje skjule noe.

Samtidig så jobber han i telecom-bransjen så det kan ha en logisk forklaring. :håper:

Skrevet

Huff, jeg håper du finner ut av dette, og at det ikke er det du frykter det er.

Jeg ville nok spurt han rett ut hva den andre tlf var. Hater å gå rundt og ikke vite.

Skrevet

Huff - tenk hvis det ikke er hans telefon engang da....Også har du sendt den meldingen til en vilt fremmed person....Obs!

Jeg skjønner at du er mistenksom - det hadde vel alle vært. Men jeg synes uansett ikek det er lov til å rote i andres saker,og sjekke telefoner o.l

Det er rett og slett respektløst ovenfor hans privatliv. For man skal jo ha det ,selv om man er aldri så gift.

Tillit er det viktigste av alt i et forhold....og dette kommer til å slite på forholdet - spesielt hvis du tar feil.

Ønsker deg uansett masse lykke til!

Gjest ikke innl *Fiona*
Skrevet

Hm.

Kan være det er en helt logisk forklaring på det med telefonen. Og det med at hun ikke kunne sitte på er heller ikke noe å stusse på hvis DET er det eneste.

Den meldingen om at hun hadde tenkt på hva han sa på lørdag derimot ville jeg stusset over, i tillegg til at han oppfører seg annerledes. Hvis du ikke har hatt sånn rar følelse, og plutselig har fått den, er det nok NOE i det.

Jeg har aldri tatt feil, selv FØR jeg har fått beviser... Det er akkurat som om huden sitrer, hårene resier seg i nakken og det kiler i magen - det er helt rart, men man VET når det har dukket opp et eller annet!

Men HVA, det må du finne ut. Jeg vet ikke hvor lurt det var å konfrontere ham så fort med disse tingene, da vet han jo at du følger med og vil bare være enda flinkere til å skjule ting fremover - og da har du det gående...

Uff, dette er vondt, jeg kjenner det neste i magen selv, jeg har hatt min del av bedrag og løgn. Hvis dere har to barn i tillegg er det jo en veldig sårbar situasjon da...

Lykke til :trøste:

Skrevet

Privatliv?

Det dummeste jeg har hørt. Det ene bedraget er det andre verdt. Hvis en type bedrar meg har jeg jaggu ikke mye dårlig samvittighet for å sjekke om jeg har rett ved å se på mobilen etc. Herregud, er det ikke respektløst å bedra noen???

Skrevet

Jo - klart det er respektløst å bedra noen. Man man vil jo ikke være sammen med en sånn som man må fotfølge,for å se hva han driver med!

I et forhold har man rett på et privatliv - og hvis man kommer så langt at det er nødvendig å snoke,er et bedre å stikke. Man må jo bli dødssliten av denne mistenksomheten.

Er helt enig i at det er grunn til mistanke her,altså.

Skrevet

Kan jo være hun har skrupler med å "stikke" når hun har en baby + en til...

Men det er uansett tydelig at noe må jobbes med her. Men det er stor forskjell på å være en snokete type som snuser rundt og sjekker alt, og å være normalt på nett med hva som skjer og sørge for å få VITE.

Er selvsagt enig i at normalen er å ikke snoke rundt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lytt til magefølsen din.

Utifra det jeg leste så syns jeg det hørtes ut som om forholdet deres ikke er på topp. Det hørtes ut som om det manglet kjærlighet.

Hvordan er sexlivet deres? Er det dårlig pga barnet? Kan dette endres? Leste på internett at det å ha sex var viktig selvom lysten ikke alltid var til stede. Sex er viktig i et forhold.

Får dere noe tid alene? Eller blir all tiden sammen brukt til samvær med barna? Prøv å få litt barnefri. Tipper dere har gått av det.

Grunnen til at menn begynner å interessere seg for andre kvinner er som oftest manglen på kjærlighet og sex hjemme.

Prøv å gjør noe med dette før det er for seint. Tipper at det ikke har skjedd noen ting, men det er bra at du har fått øynene opp for at et forhold må man kjempe om, og ta godt vare på.

Skrevet

Skjønner godt at du er fortvilt og at du er mistenksom. Har akkurat vært i en lignende situasjon som din pga SMS, men nå viste det seg at mine mistanker ikke stemte heldigvis.

Men jeg ville også gjort som du og bedt om en forklaring på hvorfor han har to telefoner. Og prøve å tenke fornuftig, ikke bare ta for gitt at nå har han noe på gang.

Skjønner også godt hva du mener om det å innvolvere venner i saken, det blir brått veldig virkelig. Og når man har små barn er det lurt å skåne dem, de merker fort nok at noe ikke stemmer om foreldrene ikke har det bra sammen. Husk at noe av det viktigste man kan gi sine barn er å være glad i hverandre, det skaper trygghet og harmoniske barn.

Håper alt har en logisk forklaring. Skal tenke på deg :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at menn begynner å interessere seg for andre kvinner er som oftest manglen på kjærlighet og sex hjemme.

Det var da en utrolig god unnskyldning for mannen å være utro :roll:

Hva med å ta opp problemet hjemme først, snakker med partneren etc

Skrevet

Jeg har ikke for vane og snoke, og har ikke dårlig samvittighet for at jeg har lest SMS (som han vet at jeg gjør) eller at jeg har funnet ut at han har en annen telefon. Det er somsagt følelsen som er det utslagsgivende her.

Og som den siste gjesten antyder så er ikke sexlivet så eksperimentelt og hyppig som før vi fikk barn, men det ligger allikevel innen normalen. Det er heller ikke sånn at han klager over at han ikke får nok. Det er ikke kun pga barna at vi ikke er like kåte som før, også fordi han er trøtt og jobber mye.

Og du har også rett i at vi ikke får mye alenetid. Vi har ikke familie i samme by som kan sitte barnevakt og med en liten baby så er det jo uansett begrenset hvor mye alenetid det går an å få. Vi jobber nå med å få orden på barnepass osv når jeg skal tilbake til jobb igjen. Kanskje det blir praktikant og da har vi planer om å få litt alenetid.

Jeg har ikke følelsen av at kjærligheten er borte. Den er der, men forelskelsen er nok ikke like sløret lenger. Med sløret mener jeg at vi ikke lenger synes hverandres feil bare er søte. Men det er da normalt er det ikke?

Jeg er forøvrig først og fremst redd for at han skal få et nært forhold til en annen. Finne en annen han betror seg til. Akkurat det sexuelle er jeg ikke så redd for, selv om det også er skremmende, særlig dersom det er følelser involvert. Det jeg er litt redd for er at han kanskje har begynt å diskutere sine følelser for meg og vårt samliv med noen andre. Og det føles i tilfelle nesten som et større tillitsbrudd enn f.eks et kort sexuelt forhold.

Og som noen så riktig konstaterer. Jeg har ikke tenkt å stikke sånn uten videre, vi har to barn og jeg elsker ham. Han sa senest i natt at han elsket meg også, og jeg tror ikke han lyver.

Gjest Anonymous
Skrevet
Privatliv?

Det dummeste jeg har hørt. Det ene bedraget er det andre verdt. Hvis en type bedrar meg har jeg jaggu ikke mye dårlig samvittighet for å sjekke om jeg har rett ved å se på mobilen etc. Herregud, er det ikke respektløst å bedra noen???

Å sjekke SMS er som å åpne andres post.

Ville du synes det var greit om kjæresten/mannen din åpnet posten din hver dag for å "sjekke" om du ikke bedro han?

Om man ikke har noe tillit til hverandre så er det heller ikke noe poeng å være i et forhold lenger.

Skrevet

Det å "stikke" av uten vidre .. blir en alt for lettvint løsning. Det er klart man prøver å gjøre noe med forholdet.

Den ene meldingen om å kjøre til jobb er jo helt normal - og vel ikke noe å bekymre seg for - men den andre var litt mer snodig.

Men jeg ville satt et meget stort sprøsmålstegn ved at han hadde kjøpt en ny mobil - som var registret på ham - det bør han nok ha en meget god forklaring på.

Tror det eneste du kan gjøre er å konfrontere ham med dette - og spørre rett ut.

Hvis du ikke er av den vanligvis veldige sjalu typen .. er magefølelsen din veldig viktig.

Det er ikke alltid det største sviket at han har sex med en annen .. det mentale sviket kan være vel så ille.. og jeg skjønner veldig godt at har det vondt og vanskelig.

For din egen skyld bør du få avklart situasjonen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til kona: Du skal stole på magefølelsen. Du framstår reflektert, ikke på noen måter hysterisk, og du har selvsagt rett til å få et svar fra ham.

Jeg har selv blitt bedratt via SMS og mobilbruk. Det kunne hun gjøre problemfritt, fordi jeg hadde dypt respekt for at det også i et forhold skal være et privatliv.

Nå har jeg ingen slik sperre lenger, og jeg mener at et privatliv begrenser seg til dobesøk i et forhold. Altså: Hva hun gjør på do, trenger jeg ikke vite. Men ellers skal jeg vite alt om jeg vil. Det skal ikke finnes hemmeligheter i et forhold jeg er en del av på noe nivå. Dersom hun ikke kan leve med det, skjønner jeg det fullt ut - men da bryter vi.

Jeg ble grovt tråkket i søla og utlevert til en annen. Nå har jeg ingen tillit tilbake. Jeg har valgt å fortsette, det har også hun, men da altså med de betingelsene at jeg skal vite alt (det gjelder også omvendt, jeg har intet å skjule).

Derfor er det i mine øyner søkt å skvaldre om privatliv og at man likssom ikke skal kunne åpne SMSer til partneren. Om hun vil skjule noe for meg, får hun heller leve alene eller med en annen som synes slikt er OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...