Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er snart nyutdannet og tenker å flytte til Trondheim. Jeg ser at det er stive priser og lurer på hvordan jeg skal gjøre det med bolig. Jeg tror at jeg må leie bolig til å begynne med. Hvor mye må jeg regne med å betale?Er dette det rette å gjøre for en som er nyutdannet eller bør jeg kjøpe selv?

Anonymous poster hash: cfef2...280
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville leid i første omgang dersom du ikke er kjent, og ønsker å prøve flere plasser for å se hvor i byen det passer for deg å bo.

Prisene kommer veldig an på hvor i byen du bor. Om du bor i en bydel utenfor eller i smørøyet. Er jo bare å sjekke finn.no osv for å se hva prisene ligger på?

Anonymous poster hash: 4ce53...528
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hedda.blogg.no søker noen å bo med i Trondheim, så du kan jo sende hu en mail om du er i samme aldersgruppe og interessert i å bo med noen :P Ellers ville jeg leid først siden du ikke er vandt med byen, hvor det er bra og bo og vil muligens flytte etterhvert, eller ha muligheten til det

Anonymous poster hash: 740ca...a52
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har begynt å søke jobb allerede. Det er så mange studieinstitusjoner her, høyskoler, universitet m m, men ganske få jobber, i allefall innen staten, og mange av de som studerer her vil gjerne fortsette å jobbe her, men sliter med å få seg jobb etterpå. Ikke sikkert det er vanskelig i ditt fagfelt/din bransje altså, men bare i tilfelle ;-)

Jeg ville leid først, og sett hvor du får jobb hen, og så sett etter bolig som ikke er så langt unna jobben. Men JA, det er dyrt her. Dessverre :-( Men en fin by som folk gjerne trives i!

Anonymous poster hash: 816c0...0f7
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye egenkapital du har. Jeg og samboer bor i en leilighet som er mindre enn 30kvm og er 40 min gåtur til sentrum. Er dog nært matbutkker og et kjøpesenter:) Den betaler vi jo over 10 000 for:S Så vi har sett litt på kjøpes-leiligheter som er ca. like sentral som den vi har nå, og da må vi ut med en 2mill for som regel 30-40 kvadrat(de jeg har sett i alle fall). Men det vi blir å betale i måneden blir jo mindre enn 10 000.

Men vi vurderer også å vente 1-2 år, da har jeg mer egenkapital, og da kan vi kanskje kjøpe hus litt utenfor i stedet.

Anonymous poster hash: bd743...b66
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har begynt å søke jobb allerede. Det er så mange studieinstitusjoner her, høyskoler, universitet m m, men ganske få jobber, i allefall innen staten, og mange av de som studerer her vil gjerne fortsette å jobbe her, men sliter med å få seg jobb etterpå. Ikke sikkert det er vanskelig i ditt fagfelt/din bransje altså, men bare i tilfelle ;-)

Jeg ville leid først, og sett hvor du får jobb hen, og så sett etter bolig som ikke er så langt unna jobben. Men JA, det er dyrt her. Dessverre :-( Men en fin by som folk gjerne trives i!

Anonymous poster hash: 816c0...0f7

Enig i denne. Du må først skaffe deg jobb, da jobbmarkedet i Trondheim er trangt. Lønningene er også jevnt over ganske lave, da folk som er ferdige med studiene fallbyr hverandre for å få jobb, slik at de kan bli boende. Dette, kombinert med like høye boligpriser som i resten av pressområdene i Norge, gjør det ikke så enkelt.

Anonymous poster hash: b034f...6f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er greit for deg vil jeg anbefale å se litt i områdene utenfor sentrum. Det er utrolig koselig ute på "bygda" utenfor Trondheim! Nå har det kommet ny by i området også, Orkanger har fått bystatus. Derifra blir det derimot langt å dra om du får jobb i Trondheim. Skaun kommune er en utrolig fin kommune som har blitt svært populær de siste årene, drøssevis av "byfolk" som har valgt å flytte dit og som enda jobber i byen. Fra Buvik og Børsa tar det ca. 30-40 minutter med buss.

Mer sentrumsnært blir for eks. Flatåsen, Risvollan, Lade og Tiller.

Anonymous poster hash: db305...cbe
Skrevet

Hvis det er greit for deg vil jeg anbefale å se litt i områdene utenfor sentrum. Det er utrolig koselig ute på "bygda" utenfor Trondheim! Nå har det kommet ny by i området også, Orkanger har fått bystatus. Derifra blir det derimot langt å dra om du får jobb i Trondheim. Skaun kommune er en utrolig fin kommune som har blitt svært populær de siste årene, drøssevis av "byfolk" som har valgt å flytte dit og som enda jobber i byen. Fra Buvik og Børsa tar det ca. 30-40 minutter med buss.

Mer sentrumsnært blir for eks. Flatåsen, Risvollan, Lade og Tiller.

Anonymous poster hash: db305...cbe

Byåsen, Ila, Møllenberg, Øya er også veldig sentrumsnært

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...