slemgutt81 Skrevet 31. juli 2014 #61 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har ingen mann. Ikke jeg heller. Da har vi noe felles, da.
slemgutt81 Skrevet 31. juli 2014 #62 Skrevet 31. juli 2014 Hvor gammel er du egentlig? Er du virkelig født i 81? Nei, øøøh, jeg er 81 år gammel...
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #63 Skrevet 31. juli 2014 er hun hårsår fordi hun poengterer at det nye testamentet er kvinnefiendtlig ? Ja fordi hun prøver å fremstille det som noe verre enn det det egentlig er.
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #64 Skrevet 31. juli 2014 Nei, øøøh, jeg er 81 år gammel... Bare lurte på grunn av ordbruk og måten du skriver på
Gjest Badebuksa Skrevet 31. juli 2014 #65 Skrevet 31. juli 2014 Det spørsmålet er så dumt at det ikke er noe vits i å svare på det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #66 Skrevet 31. juli 2014 Herregud, dette er jo som å løpe rundt i sirkler. 1) Jeg har aldri sagt at hverken den kristne guden eller kristne hater homofile. Jeg har sagt han hater homofili, altså praksisen. 2) Jeg har aldri sagt at kristne hater hverken homofile eller praksisen homofili. Fatter?lær deg å lese. Det er ordet hate alene jeg reagerer på.
Gjest Sabrina Skrevet 31. juli 2014 #67 Skrevet 31. juli 2014 Ja fordi hun prøver å fremstille det som noe verre enn det det egentlig er. På hvilken måte fremstiller jeg det som noe verre, enn det egentlig er? Jeg kom jo med sitater, sitert rett fra det nye testamentet. Sist jeg sjekket, så var det ikke et kompliment å bli sett på som den svakere part. Kan du som kvinne selv, sitte der og forsvare det? 2
Andreas_B Skrevet 31. juli 2014 #68 Skrevet 31. juli 2014 Ja fordi hun prøver å fremstille det som noe verre enn det det egentlig er. bibelen er jo veldig ille uansett, er nok heller deg som prøver å fremstille bibelen som noe annet enn det den egentlig er.
Gjest Iben Skrevet 31. juli 2014 #69 Skrevet 31. juli 2014 (endret) lær deg å lese. Det er ordet hate alene jeg reagerer på. Hver gang jeg har sagt "den kristne gud" har du kommet drassende med "de kristne". Hver ganger jeg har sagt "homofili" har du kommet drassende med "homofile". Og ja, Han hater homofili. Hvorfor skulle Han ellers kalle homofili for "synd", og hvorfor ellers skulle Han ytre et ønske om å drepe praktiserende homofile og sende dem til helvete? Som sagt, mulig Han har en merkverdig måte å utvise kjærlighet på, men det gjør Ham jo bare i beste fall til en psykopat. Når det er sagt mener jeg kristne fortjener vesentlig mer kred enn det de får når det gjelder holdningene deres overfor homofile. Sett i forhold til hva som står i den boka de tar for god fisk, er de forbløffende lite hatefulle, i motsetning til f.eks. muslimer. Poenget mitt var uansett bare at det er absurd å være både kristen og homofil. Da har man ikke mye egenkjærlighet eller selvrespekt. Endret 31. juli 2014 av evnukken
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #70 Skrevet 31. juli 2014 På hvilken måte fremstiller jeg det som noe verre, enn det egentlig er? Jeg kom jo med sitater, sitert rett fra det nye testamentet. Sist jeg sjekket, så var det ikke et kompliment å bli sett på som den svakere part. Kan du som kvinne selv, sitte der og forsvare det? Med tydelige hint om at det er fryktelig. Jeg er kvinne selv ja, men har aldri blitt såret over at menn fremstiller kvinner som den svakere part, fordi jeg vet at slik er naturen så hvorfor skal jeg benekte det. Kvinner er svake på noen områder slik er det bare? Og menn svake på andre.
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #71 Skrevet 31. juli 2014 bibelen er jo veldig ille uansett, er nok heller deg som prøver å fremstille bibelen som noe annet enn det den egentlig er. Har du lest Bibelen? Hvis ikke så råder jeg deg til å gjøre det, ellers kan du ikke komme med den påstanden der. Hjelper ikke at du har lest bruddstykker av vers og tatt det ut av kontekst. Du må lese hele.
Andreas_B Skrevet 31. juli 2014 #72 Skrevet 31. juli 2014 Har du lest Bibelen? Hvis ikke så råder jeg deg til å gjøre det, ellers kan du ikke komme med den påstanden der. Hjelper ikke at du har lest bruddstykker av vers og tatt det ut av kontekst. Du må lese hele. Neitakk, jeg leser ikke eventyrbøker.
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #73 Skrevet 31. juli 2014 Neitakk, jeg leser ikke eventyrbøker. Da kan du heller ikke komme med slike uttalelser som de du kom med. Hva så om du ikke leser eventyrbøker, det gjør ikke jeg heller. Men jeg leser Bibelen og drama bøker med historiske fakta liker jeg best.
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #74 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Hver gang jeg har sagt "den kristne gud" har du kommet drassende med "de kristne". Hver ganger jeg har sagt "homofili" har du kommet drassende med "homofile". Og ja, Han hater homofili. Hvorfor skulle Han ellers kalle homofili for "synd", og hvorfor ellers skulle Han ytre et ønske om å drepe praktiserende homofile og sende dem til helvete? Som sagt, mulig Han har en merkverdig måte å utvise kjærlighet på, men det gjør Ham jo bare i beste fall til en psykopat. Når det er sagt mener jeg kristne fortjener vesentlig mer kred enn det de får når det gjelder holdningene deres overfor homofile. Sett i forhold til hva som står i den boka de tar for god fisk, er de forbløffende lite hatefulle, i motsetning til f.eks. muslimer. Poenget mitt var uansett bare at det er absurd å være både kristen og homofil. Da har man ikke mye egenkjærlighet eller selvrespekt.kristne er jo representanter for gud så det gud mener må jo følgelig de og mene. Ok kanskje han hater de i det gamle testamentet nen i det nye er gud framstilt annerledes. Endret 31. juli 2014 av BettyBoop
slemgutt81 Skrevet 31. juli 2014 #75 Skrevet 31. juli 2014 Da kan du heller ikke komme med slike uttalelser som de du kom med. Hva så om du ikke leser eventyrbøker, det gjør ikke jeg heller. Men jeg leser Bibelen og drama bøker med historiske fakta liker jeg best. Fint for deg. Det burde holde at man leser konteksten. Men hvis du mener man må være grundigere enn det, hvorfor leser du ikke litt religionshistorie, og ser hvor mye kristendommen har stjålet fra andre religioner i samme regioner som der hvor kristendommen har blitt funnet på? Det er jo ganske åpenbart at Gud har blitt skrudd og fikset på, alt ettersom hva som har passet samfunnsmoralen. En gang blodtørstig, hevngjerrig, sadistisk, sjalu, herskesyk, krigergud. Deretter kosegud. Bibelen er bortkastet å lese, den er selvmotsigende, og hvilken garanti har man for at det som står der stemmer? Det er da bare å plukke det man liker, og drite i det man ikke liker.
Gjest Iben Skrevet 31. juli 2014 #76 Skrevet 31. juli 2014 kristne er jo representanter for gud så det gud mener må jo følgelig de og mene Ha en fin kveld, Betty. Det mener jeg virkelig. Og sorry for at jeg var litt frekk mot deg tidligere. Hvis du tror på "det gode", så er du et godt menneske. Jeg er bare uenig med deg i at den boka du lener deg på er årsaken til det.
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #77 Skrevet 31. juli 2014 Fint for deg. Det burde holde at man leser konteksten. Men hvis du mener man må være grundigere enn det, hvorfor leser du ikke litt religionshistorie, og ser hvor mye kristendommen har stjålet fra andre religioner i samme regioner som der hvor kristendommen har blitt funnet på? Det er jo ganske åpenbart at Gud har blitt skrudd og fikset på, alt ettersom hva som har passet samfunnsmoralen. En gang blodtørstig, hevngjerrig, sadistisk, sjalu, herskesyk, krigergud. Deretter kosegud. Bibelen er bortkastet å lese, den er selvmotsigende, og hvilken garanti har man for at det som står der stemmer? Det er da bare å plukke det man liker, og drite i det man ikke liker. Javel, det er din tolkning. Men jeg synes ikke man skal uttale seg om noe man ikke engang har giddet å lest.
slemgutt81 Skrevet 31. juli 2014 #78 Skrevet 31. juli 2014 Javel, det er din tolkning. Men jeg synes ikke man skal uttale seg om noe man ikke engang har giddet å lest. hvorfor ikke det?
Andreas_B Skrevet 31. juli 2014 #79 Skrevet 31. juli 2014 Da kan du heller ikke komme med slike uttalelser som de du kom med. Hva så om du ikke leser eventyrbøker, det gjør ikke jeg heller. Men jeg leser Bibelen og drama bøker med historiske fakta liker jeg best. hvis du leser bibelen så leser du jo eventyrbøker.
Gjest Silverstream Skrevet 31. juli 2014 #80 Skrevet 31. juli 2014 hvis du leser bibelen så leser du jo eventyrbøker. Jeg gidder ikke å diskutere med ignoranter som deg. Er det det beste du kan komme på, så får det bare være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå