Gå til innhold

Å ta med uoppdragne barn på steder som ikke er beregnet for barn - og deretter klage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver en café (med alkoholservering) og har ikke innredet "barnevennlig". Jeg driver et sted som er ment for voksne. Selvfølgelig er barn velkomne, men....

Jeg har høye barkrakker og bord som matcher disse.

2 ganger den siste uka har småbarnsfamilier kommet med "ville" barn som klatrer rundt i møblene - uten at foreldrene bryr seg. Helt til ungene faller ned og slår seg og skriker. Da bryr de seg.

I dag fikk jeg en bøtte med kjeft av en mor og far fordi gullungen hadde falt ned etter å ha klatret vilt på møblene. Jeg så at ungen kom til å falle ned, og prøvde det jeg kunne for å stoppe klatringen. Foreldrene var kun opptatt med seg og sitt.

Gullungen falt ned og slo seg og blødde. Og jeg fikk en masse kjeft fordi jeg hadde møbler som ikke var barnevennlige. Faren truet meg faktisk med erstatning.

Må alt være "barnevennlig"? Må jeg bytte ut barkrakkene i min café (beregnet på voksne) med barnevennlige møbler kun for at uoppdragne unger skal kunne klatre vilt rundt omkring uten å falle ned?

Anonymous poster hash: bb99e...e06
  • Liker 36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det bør absolutt ikke tilpasses barn. Tullete småbarnsforeldre, grrrr

Anonymous poster hash: af6e9...d29

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at barna er uoppdragne kun fordi de klatrer rundt på stolene. Når foreldrene tar dem med til steder som egentlig ikke er egnet for barn som du sier så er det vel ikke mye annent de kan finne på. Dumt at foreldrene ikke følger med.

Anonymous poster hash: b54be...867

• Liker 5
Skrevet

Ikke bytt ut barkrakkene. Folk med små barn (inkludert meg selv) kan gå andre steder. Deilig for folk uten barn (og folk som har barnefri) å være et sted der det ikke kryr av småbarn :)

• Liker 30
Skrevet

Og der mistet jeg troen på menneskeheten igjen... Nei du fortsetter med ditt konsept TS om det er det du vil drive på med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke foreldre ha kontroll over egne barn? Dette blir for jævla dumt. Selvfølgelig skal du ikke betale erstatning! Jeg blir så provosert av småbarnsfamilier som tror de er så berettiget alt i hele verden.

Anonymous poster hash: 429fb...d51

• Liker 18
Skrevet

Jeg vil ikke si at barna er uoppdragne kun fordi de klatrer rundt på stolene. Når foreldrene tar dem med til steder som egentlig ikke er egnet for barn som du sier så er det vel ikke mye annent de kan finne på. Dumt at foreldrene ikke følger med.

Anonymous poster hash: b54be...867

Uenig. Barn med oppdragelse vet at møbler - evt. andre steder enn hjemme - er ikke til å klatre i.

Jeg er selv ganske lei klatring og hopping (!) i mine møbler i mitt hjem når jeg har besøk av enkelte av mine venner med små barn (heldigvis er disse i mindretall, de fleste av mine venners barn ser ikke på et møbel som klatre/hoppe-objekt)

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Uopdragne barnnog foreldre som tar dem med på steder barn ikke er ment for å være er begge deler et resultat av foreldre som ikke burde fått barn.

Anonymous poster hash: 76100...20e

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Uenig. Barn med oppdragelse vet at møbler - evt. andre steder enn hjemme - er ikke til å klatre i.

En toåring kan da ha oppdragelse til tross for at han prøver seg på å hoppe/klatre i møbler. Blir de ikke snakket til når de gjør dette derimot...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er foreldrene problemet.

Anonymous poster hash: 2e95c...d12
  • Liker 5
Skrevet

Selvsagt må det være rom for cafeer rettet mot voksne med dertil innredning - akkurat som det finnes cafeeer rettet mot barn og barnefamilier. Faren har ingen sak. Neste gang, TS, bare si med en gang at det ikke er tillatt å klatre på møblene. Uansett må foreldrene ta ansvar for barna sine selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og dette er grunnen til at jeg ikke lengre jobber med kundeservice:P Disse kommer sikkert på formiddagen, så det hjelper kanskje ikke å ha en aldersgrense fra f.eks. klokken 18? Hadde flere kafeer der jeg vokste opp men som ble om til en bar/utested på kvelden.

Anonymous poster hash: 9a6ce...7b6
  • Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Nei alt skal ikke være barnevennligt. Foreldrene burde vite bedre. Sånne folk som ikke kan passe på ungene sine skulle ikke fått barn. Blir så irritert på sånne foreldre!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hva som skjer i hodet til slike foreldre. Hvorfor blir de slik? Har selv ei venninnne som kunne funnet på noe sånn. Før hun fikk barn var hun helt normal uten noen nykker. Som mor er hun helt rabiat! Var ute på restaurant for en god lørdagslunch og hun hadde mulighet til å velge sted. Allikevel ville hun at jeg skulle foreslå noe, og jeg spurte om vi skulle gå på sted X som var nytt i byen, men at jeg ikke ante om det var barnevennlig og om hun kunne sjekke det selv. Det gjorde hun IKKE!

Fra vi kom inn døren kjeftet hun på kelnere for at de ikke hadde lekerom, egen barnemeny osv. 3-åringen var helt koko og løp rundt og plagde andre gjester fra vi kom til vi gikk. Hun gjorde igenting! Han måtte jo få løpe rundt, han var jo tross alt bare et barn. Har aldri vært så flau i hele mitt liv. Hun klager fortsatt, et halvt år etter, på den dårlige kundeservicen på stedet og skal aaaaldri tilbake dit. Det tror jeg restauranten også er glade for :fnise:

Anonymous poster hash: df8b4...9ff

• Liker 22
Skrevet

Foreldre er en helt egen rase, og enkelte er så ekstreme at det er helt latterlig.

Jeg jobber på en barnevennlig kafe/restaurant, men allikevel har vi de som aldri er fornøyd.

Hvis du ønsker at ungen din skal løpe fritt-dra på lekeland for svarte svingende

Ønsker du at ungen din kan kline mat ut over alt-bli hjemme eller vask det opp selv

Ønsker du å nyte maten din i fred å ro-skaff deg barnevakt, det er ikke en del av vår service

Nei TS, ønsker du barnefritt, så er det ditt valg. Du har nok ikke lov til å nekte barn adgang før et visst klokkeslett, men du trenger ikke å tilrettelegge for barn. Barn er og blir foreldrenes ansvar.

• Liker 1
Skrevet

Her var det da virkelig foreldrene som var uoppdragne! 1) La ungen herje vilt, 2) Kjefte på deg (!). 3) True med erstatning. Ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen, skulle du erstatte pris på plaster?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre er en helt egen rase, og enkelte er så ekstreme at det er helt latterlig.

Jeg jobber på en barnevennlig kafe/restaurant, men allikevel har vi de som aldri er fornøyd.

Hvis du ønsker at ungen din skal løpe fritt-dra på lekeland for svarte svingende

Ønsker du at ungen din kan kline mat ut over alt-bli hjemme eller vask det opp selv

Ønsker du å nyte maten din i fred å ro-skaff deg barnevakt, det er ikke en del av vår service

Nei TS, ønsker du barnefritt, så er det ditt valg. Du har nok ikke lov til å nekte barn adgang før et visst klokkeslett, men du trenger ikke å tilrettelegge for barn. Barn er og blir foreldrenes ansvar.

Selvsagt kan hun velge å ha en barnefri kafé hvis hun ønsker det. Ingen lov kan hindre henne. Problemet kan bli at stedet utad vil fremstå som lite imøtekommende? Vet ikke. Jeg hadde i hvertfall blitt sjeleglad for et barnefritt sted, men andre ville kanskje steilet, og ikke villet gå dit uansett? :vetikke:

TS, neste gang det kommer kunder med småbarn, så kan du kanskje si ifra om at stedet ditt ikke er det mest barnevennlige mtp møbleringen, og be foreldrene være obs, så ingen skader skjer? Evt henge opp et godt synlig skilt hvor det står noe om at barns bruk av møbler beregnet på voksne skjer på eget ansvar?

Anonymous poster hash: 23dcb...c37

• Liker 3
Skrevet

Jeg er altid like overrasket over foreldre som tar med barna sine på slike steder. Sist helg var jeg på café Sara i Oslo ( brun pub, med stort ølutvalg) og var sjokkert over at foreldre tar med barn dit!

• Liker 2
Skrevet

Noen folk er frekkere enn flatlusa! Stå på ditt konsept,ts.

AnonymBruker
Skrevet

Dere skulle sett under gladmaten i Stavanger. Fredag og lørdags kvelder kom foreldre med barnevogner med babyer i. Og forlanger plass, og hensyn mtp røyk. Hvorfor i all verden tror de DET er et sted for babyer?

Ofte blir en så paff i slike situasjoner, at en får ikke sagt noe til denne type foreldre. Idioti!!

Anonymous poster hash: 0461b...658

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...