Carmen_ Skrevet 1. juli 2004 #61 Skrevet 1. juli 2004 Jeg får skikkelig dårlig inntrykk av folk som banner.. da mener jeg folk som virkelig banner, og som liksom har en trang til å si ett stygt ord i hver setning. Jeg får liksom "avsmak" på vedkommende, og tenker i mitt stille sinn "så voksen du var da".... Jeg prøver og overbevise meg om at vedkommende heeelt sikkert er ok, men klarer liksom ikke å overbevise meg selv... Selv banner jeg ytterst sjelden, som f.eks hvis jeg ramler og slår meg skikkelig, eller sparker foten i dørstokken.....da sier jeg "faen" til meg selv, og smerten går (liksom) kjappere over... Jeg banner selvfølgelig ALDRI foran barn, uansett! Banner du? Hva synes du om folk som banner? "Dømmer" du folk som banner mye? Clea Jeg banner sjeldent. Banner kun hvis jeg slår meg eller hvis noen har behandlet meg eller mine venninner og familie urettferdig.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #63 Skrevet 9. juli 2004 Jeg sverter når jeg føler for det. Av og til litt for ofte, dog ikke "etter hver setning" (fjortisspråk). Jeg tror det er fordi jeg ikke kan noen ord som beskriver hva jeg mener bedre (dvs: kan ingen verre ord/dårlig ordforråd. ).
Gjest Lilleulv Skrevet 9. juli 2004 #64 Skrevet 9. juli 2004 Jeg kan banne så det spruter. Men det er i spesielle tilfeller at det kommer en virkelig lekse. Til daglig "krydrer" jeg dessverre språket mitt med mye "faen", "jævlig", "jævla" og "helvete" uten at jeg tenker så mye på det. Jepp, samme her... akkurat de ordene jeg bruker hvis jeg skal banne. Jeg tar det egentlig ikke så tungt jeg... Jeg kommer fra et litt små-harry sted (jessheim), og er litt vant til å snakke sånn. "Faen, nå regner det igjen. Jeg vil ikke bo i det jævla drittlandet her mer..." f.eks
Gjest Lilleulv Skrevet 9. juli 2004 #65 Skrevet 9. juli 2004 Før ble det sagt at det var mangel på ord....f pisspreik. Disse folka som banner og putter inn andre saftige ord, har et frodigere språk. Fra nordafor og ned til Møre har de et saftig språk. Avsmak for disse folka? Hørt på tull. Jo, jeg vet om skjøre Østlendinger som rygger av dette. Har sett Østlendiger blir friere da de kommer Nordover. Folk sør for Dovre er jo helt flate i tale og kroppspråk. Nordafor bruker de både nebb og kropp. De har kansje mindre hemninger enn de sørafor. Blir jo helt patetisk om en østlending skulle bruke samme ordene også. Det klinger ikke. Ja, jeg banner. Var en pen dame på jobben som sa det ble for vulgært for henne. Hun skjønte ikke språket vårt. Det blir hennes problem. :o Tull! Jeg er østlending, og dette kjenner jeg meg ikke igjen i... Har et ganske tøft språk til tider jeg oxo, men avpasser det litt etter som hva slags folk jeg er sammen med. "Folk sør for Dovre er jo helt flate i tale og kroppspråk." :o :o for en mongoloid ting å si... :-? Du er flat du tenker jeg
Icy Skrevet 9. juli 2004 #66 Skrevet 9. juli 2004 Banning kommer helt ann på hvilke type mennesker man snakker med. Snakker jeg med en kristen person kunne det aldri falt meg inn å sagt ett banneord. Det hadde vært "forferdelig". Men er jeg med noen som ikke bryr seg banner jeg gjerne av og til. Vi banner for å utrykke oss om litt extreme ting. enten positivt (jæævla bra fotballkamp) eller noe negativt (h.... drittunge). Da gir mann folk rundt seg ett litt extra inntrykk, MEN bare hvis man ikke banner så ofte. Banner man ofte mister det effekten. Er som sex dette.. har man det ofte er det ikke like godt men har man det sjelden er det mye bedre når man først har det !
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #67 Skrevet 9. juli 2004 Snakker jeg med en kristen person kunne det aldri falt meg inn å sagt ett banneord. Det hadde vært "forferdelig". De fleste religiøse jeg kjenner til, setter pris på om jeg sier det som er naturlig for meg, og ikke tar over-hensyn til dem. De er ikke laget av porselen "selv om" de har en religion de holder seg til ...
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #68 Skrevet 10. juli 2004 Jeg banner ganske ofte, men ikke i hver setning da Banner mye for meg selv når jeg ferdes i trafikken pga alle de idiotene som ikke kan å kjøre bil.
Lorangemy Skrevet 11. juli 2004 #69 Skrevet 11. juli 2004 Har kun lest noen innlegg her. Jeg dømmer ikke de som banner. ja, jeg banner selv, men ikke mer eller mindre enn andre. Folk som banner mye kan bare banne for min del. Det har jeg ingen ting med. Enkelte her inne mener at de som banner er annenrangs og lite voksne...... Kun en kommentar; UENIG!! At en banner sier ingen ting om hvor voksen man er. :-?
Gjest Eir Skrevet 11. juli 2004 #70 Skrevet 11. juli 2004 Jeg mener at gode bannord hører med i ett godt ordforråd, og selvsagt sammen med litt basic etikette på når de skal brukes. Jeg banner, når det er behov for det. Dvs når jeg virkelig slår meg eller virkelig har grunn til å bli sinna. Det er også ved å nekte barn å banne at man får barn som synes det er kult og provoserende å banne. Kjenner flere som har unger som har kommet hjem fra barnehagen og prøvd å teste ut noen provoserende ord de lærte der, og som blir synlig skuffet når mor og far ikke reagerer på samme vis som barnehagetantene, men syntes dette var helt greit...
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2004 #71 Skrevet 12. juli 2004 Jeg banner ikke. Har aldri hatt behov for det. Jeg tror jeg kan uttrykke meg sterkt og klart nok uten å bruke banneord. Å kalle mye banning for frodig språk blir for meg det samme som å kalle enkelte østlendingers overdådige bruk av ordet "lissom" for frodig språk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå