Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. juni 2004 #41 Skrevet 29. juni 2004 Faen, kan du ikke slutte å banne så jævlig, det er så helvetes stygt å høre på!
monja Skrevet 29. juni 2004 #42 Skrevet 29. juni 2004 Jeg kan banne, og det kan jeg gjøre skikkelig om jeg har bestemt meg for det. Men det er sjelden da. Hadde en del "faen" i språket mitt før, men har begrenset det til nesten ingenting. Det er nok oftere å høre meg si det på hjemmebane enn ute blant folk. Synes ikke noe om banning, men så lenge det ikke kommer i hver setning plager det meg ikke.
Gjest gloria Skrevet 29. juni 2004 #44 Skrevet 29. juni 2004 Synes det høres teit ut når folk sier "sattan, det var en jævlig bra fyr på et helvette så bra utested i går kveld". Heh, ja..noen sier det . Har ingenting i mot et banneord her og der, men i moderate mengder takk
Gjest Elenath Skrevet 29. juni 2004 #46 Skrevet 29. juni 2004 Banner nok litt mer en jeg burde ja, herregud! Det er nok det banneordet jeg bruker mest Dømmer ikke folk som banner mye.
Dollface Skrevet 30. juni 2004 #47 Skrevet 30. juni 2004 Akkurat sånn er det med meg også.Jeg prøver å oppføre meg og vise folkeskikk når jeg er ute blant andre folk. Koldbruna Er nok flere i den klubben..
Gjest Dodgy Lady Skrevet 30. juni 2004 #48 Skrevet 30. juni 2004 Synes selv jeg er ganske flink mht banning. Banner ganske sjelden. "Herregud" og "Gode Gud" kommer forholdsvis ofte, men jeg ser egentlig ikke på det som stygge ord.
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #49 Skrevet 30. juni 2004 Synes selv jeg er ganske flink mht banning. Banner ganske sjelden. "Herregud" og "Gode Gud" kommer forholdsvis ofte, men jeg ser egentlig ikke på det som stygge ord. Sier du virkelig "gode gud"? Det høres liksom ikke ut som noe "normale" (ikke at jeg tror du er unormal da) mennesker sier. Klarer ikke å se for meg en situasjon hvor det uttrykket passer. "Gode Gud, jeg brant meg!"
Cupcake Skrevet 30. juni 2004 #50 Skrevet 30. juni 2004 Kan banne innimellom, ja. Ikke så ofte, da. Bare hvis jeg har gjort noe dumt, glemt noe, eller liknende.
Gjest Dodgy Lady Skrevet 30. juni 2004 #51 Skrevet 30. juni 2004 Sier du virkelig "gode gud"? Det høres liksom ikke ut som noe "normale" (ikke at jeg tror du er unormal da) mennesker sier. Klarer ikke å se for meg en situasjon hvor det uttrykket passer. "Gode Gud, jeg brant meg!" Hehe!! Joda, sier det faktisk veldig ofte. Har ei venninde som sier det hele tiden også... Vet ærlig talt ikke hvor vi fikk dette uttrykket fra. Men bare prøv!! Si det i passende sammenhenger i en uke, så klarer du aldri å slutte. Det vedder jeg på!!
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #52 Skrevet 30. juni 2004 Tror samboeren min vil se ganske skjevt på meg om jeg begynner med det.
Gjest Dodgy Lady Skrevet 30. juni 2004 #53 Skrevet 30. juni 2004 Tror samboeren min vil se ganske skjevt på meg om jeg begynner med det. Hehe... Er det virkelig så rart å si det? Hmmm... :o Kanskje jeg skal venne meg av med det? Tror det blir veldig vanskelig, så det er sikkert ikke vits i å prøve.
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #54 Skrevet 30. juni 2004 Nei, det har nok mer med hva jeg "pleier" å si når jeg først banner.
Rapitap Skrevet 30. juni 2004 #55 Skrevet 30. juni 2004 Jeg er av en eller annen grunn begynt å si: JEZES CHRIST!!! :klø: (Og nei, har ikke sett Passion of Christ, enda)
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #56 Skrevet 30. juni 2004 Før ble det sagt at det var mangel på ord....f pisspreik. Disse folka som banner og putter inn andre saftige ord, har et frodigere språk. Fra nordafor og ned til Møre har de et saftig språk. Avsmak for disse folka? Hørt på tull. Jo, jeg vet om skjøre Østlendinger som rygger av dette. Har sett Østlendiger blir friere da de kommer Nordover. Folk sør for Dovre er jo helt flate i tale og kroppspråk. Nordafor bruker de både nebb og kropp. De har kansje mindre hemninger enn de sørafor. Blir jo helt patetisk om en østlending skulle bruke samme ordene også. Det klinger ikke. Ja, jeg banner. Var en pen dame på jobben som sa det ble for vulgært for henne. Hun skjønte ikke språket vårt. Det blir hennes problem.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #57 Skrevet 30. juni 2004 waco Følger du ikke med. Det var før i tiden, i rktig gamle dager altså, at de kloke forskere sa det var mangel på ord. I dag sier forskerene at det er et mere frodig språk Du kan da ikke for ramme alvor mene at en Nordlending har mangel på ord? Ingen som dem som kan hoste opp så mye på en gang. de sørafor har ikke tjangs. Har du hørt på programmet fra rorbua. Hør etter neste gang en østlending er der. Har du egentlig vert Nordafor? Du uttaler deg på sviktende grunnlag.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 30. juni 2004 #58 Skrevet 30. juni 2004 Gjest.. waco Følger du ikke med. Det var før i tiden, i rktig gamle dager altså, at de kloke forskere sa det var mangel på ord. I dag sier forskerene at det er et mere frodig språk Du kan da ikke for ramme alvor mene at en Nordlending har mangel på ord? Ingen som dem som kan hoste opp så mye på en gang. de sørafor har ikke tjangs. Har du hørt på programmet fra rorbua. Hør etter neste gang en østlending er der. Har du egentlig vert Nordafor? Du uttaler deg på sviktende grunnlag.
waco Skrevet 1. juli 2004 #60 Skrevet 1. juli 2004 gjest, du trenger ikke være oscar-nominert for å forstå at nordlendinger har et mye fattigere språk enn oss i sør. Årsaken er selvsagt at nordlendingene ikke har samme tilgang på informasjon og språk og teknologi og utvikling og impulser og innovasjon som oss i tigerstaden... Vi er vant med å få ting først og best. Det er vi som ser filmer først på kinoer, dere har premiere på harry potter 2, mens vi ser harry potter 3 via bedre bredbånd.... Jeg veit at det er vanskelig for dere i nord og forstå at andre landsdeler mottar flere impulser og nytenkning enn dere treiginger som må bruke banneord i mangel av ny kreatasjon... Waco
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå