Gå til innhold

Banner du?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg får skikkelig dårlig inntrykk av folk som banner.. da mener jeg folk som virkelig banner, og som liksom har en trang til å si ett stygt ord i hver setning. Jeg får liksom "avsmak" på vedkommende, og tenker i mitt stille sinn "så voksen du var da"....

Jeg prøver og overbevise meg om at vedkommende heeelt sikkert er ok, men klarer liksom ikke å overbevise meg selv... :roll:

Selv banner jeg ytterst sjelden, som f.eks hvis jeg ramler og slår meg skikkelig, eller sparker foten i dørstokken.....da sier jeg "faen" til meg selv, og smerten går (liksom) kjappere over...

Jeg banner selvfølgelig ALDRI foran barn, uansett!

Banner du? Hva synes du om folk som banner?

"Dømmer" du folk som banner mye?

Clea

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg lærte aldri å banne som barn; det var ikke lov hjemme, så derfor banner jeg ikke som voksen heller.

Men som innflytter i Nord-Norge legger jeg merke til at det virker som det er mer naturlig å banne her, selv om det langtfra er så ille som fordommene vil ha det til. Men det varierer vel mye med miljøet man ferdes i, kan jeg tenke meg...

Skrevet

Jeg bor på østkanten i Oslo, skikkelig "wolla", hehe.

Her snakker alle ganske likt, det er litt banning, men heldigvis ikke i hver setning.

Gjør ikke meg så mye at folk banner, kommer mer an på hvilke banneord de bruker. Noen er rimlig mye verre enn andre, for å si det sånn.

Gjest Fighter
Skrevet

Men som innflytter i Nord-Norge legger jeg merke til at det virker som det er mer naturlig å banne her, selv om det langtfra er så ille som fordommene vil ha det til. Men det varierer vel mye med miljøet man ferdes i, kan jeg tenke meg...

Jeg synes også banningen i Nord-Norge er "oppskrytt". Når jeg er i Oslo hører jeg mye banning da også. Norlendinger banner jo egentlig ikke så veldig mye, de har bare en del bisarre metaforer og overdrivelser.

Selv banner jeg ikke, bare hvis jeg virkelig har det helt grusomt(har nok bannet litt de siste dagene).

Skrevet

Jeg KAN banne.

Jeg kan banne SKIKKELIG.

Men det er sjelden at disse stygge ordene blir hentet frem når jeg er ute blant folk.

Men hjemme banner jeg nok til stadighet.

Skrevet

Clea, det er ofte jævlig vanskelig og lære småbarn at noe så irrasjonellt som ord skal tabuseres.

Hvilkene ord ville du aldri sagt foran barn, og hvorfor ville du aldri ha gjort det...?

Når man ofte banner så er man jo faen meg bare tom for ord.

Waco

Gjest Fighter
Skrevet

Når man ofte banner så er man jo faen meg bare tom for ord.

Waco

Har dårlig ordforråd, mener du? :wink:

Gjest Diddl
Skrevet

Jeg prøver å ikke banne ute blandt folk- men det er av å til det skjer..

Tenker ikke så nøye over om folk banner eller ikke- viss det ikke er banning i hver setning da. Det blir litt for ille..

Skrevet

Har dårlig ordforråd, mener du? :wink:

jepp...man har jævlig dårlig ordforråd..... =(

Gjest Gjesta
Skrevet
Clea, det er ofte jævlig vanskelig og lære småbarn at noe så irrasjonellt som ord skal tabuseres.

Hvilkene ord ville du aldri sagt foran barn, og hvorfor ville du aldri ha gjort det...?

Helvete (med mindre jeg snakker OM helvete), faen, jævel, satan, herregud, fitte o.l

Jeg ville aldri ha gjort det fordi jeg synes det høres grusomt ut når småbarn banner og kaller hverandre "jævel" og "drittsekk", eller kommer med fraser som "Faen så jævlig varmt det var idag"..

Dessuten så er det en utrolig dårlig vane å legge seg til banneord tidlig..(og man kan oppfattes som mindre seriøs som voksen.)

Clea

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, men det er uvane, som fucking hell jeg har fått på hjernen, aner ikke hvorfor, synes det er teit den som vil.

Jeg dømmer ikke, med mindre det er overdreven banning. Syns det høres bedre ut på engelsk, for da miter det i mine øyne litt av betydningen :-? Norsk banning er stygt, når folk du ellers ville ha et fint inntrykk av, kommer med utsagn som "FAEN i helvetes jævla fitte!!!" det høres bare ut som de har øvd på å lage en setning kun med banneord, og det er jo egentlig litt morsomt og tjohei!

Skrevet

Ja, jeg banner iblant - og i tillegg til et av de regulære banneordene ramler det ut en hel regle med utradisjonelle - frodig språk er friskt og det fordømmer jeg ikke. Men som tidligere nevnt, en "pugget" setning med faen helvete fitte forpulte.. det synes jeg er vulgært og en direkte indikasjon på dårlig fantasi og ordforråd.

Skrevet

Banner ikke til vanlig. Venner man seg på det, er det jo lett å glemme seg.

Det er jo ikke så fint da. Syns ikke det passer seg å banne foran folk, gamle, små barn... Små barn tar lett etter, barnehage- og skolepersonale tenker nok sitt om foreldrene til barna som banner...

:-?

Gjest baby-E
Skrevet

banner sjeldent...

Syns ikke akkurat det er så sjarmerende med abnning, men så lenge ikke det er et banneord i hver setning så går det greit...

Skrevet

Jeg kan banne så det spruter. Men det er i spesielle tilfeller at det kommer en virkelig lekse.

Til daglig "krydrer" jeg dessverre språket mitt med mye "faen", "jævlig", "jævla" og "helvete" uten at jeg tenker så mye på det.

Høres stygt ut, ja! Helt grusomt, og jeg oppfatter andre som har sånt språk som litt annenrangs, faktisk. :roll:

Og jeg er helt enig, man bør ikke banne, og faen er et banneord og særlig ikke foran barn.

*må skjerpe meg*

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg banner ytterst sjelden, og kun når jeg er alene. Ikke spør meg hvorfor, det har bare blitt sånn. Da kan jeg komme med et utbrudd hvis jeg slår meg eller gjør en eller annen gedigen feil.

Er så vant med at folk banner i hytt og pine, så jeg bryr meg ikke om at andre gjør det, legger nesten ikke merke til det en gang. Men de som på død og liv må trøkke inn et banneord i hver setning og nesten lager en setning kun bestående av banneord, da får jeg litt tanker om dårlig ordforråd.

Gjest lilletroll
Skrevet

Nei, jeg banner ALDRI!! Og jeg dømmer når jeg hører banning! Jeg mener det er tegn på uintelligens og dårlig ordforråd. Banning er særdeles unødvendig, og hvis man ikke kan finne et annet ord å bruke, bør en heller la vær å si noe!! :evil:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg banner hvis jeg har en grunn til det, men jeg er ingen "hverdagsbanner".

Gjest Gjesta
Skrevet

Det hender dessverre at jeg banner ja, selvom jeg prøver å la være. Har lett for å banne når andre ord blir for få... :oops:

K

Skrevet

Jeg banner vanligvis ikke, men blir jeg ekstremt sint så kanskje det glipper ut et lite banneord... Nå skal det heldigvis mye til før jeg blir sint da :ler:

Jeg må innrømme at jeg ser ned på folk som banner i annenhver setning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...