Gå til innhold

MissG er gift;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da dere.........kommer referatet

Dagen startet med en god frokost etter å ha sovet hele natten....godt.

Kl.12.00 bar det til frisøren med full brudestas under armen og en nydelig pyntet bil (pappas verk).

På frisørsalongen satt allerede min forlover og ble ordnet på håret og sminket og ble så nydelig.

Jeg ble pyntet etter alle kunstens regler og fikk på meg brudekjolen og sløret med tilbehør. Ble så tidlig ferdig at vi ble sittende en halv time og vente på at pappa skulle komme å hente oss.

Til kirken bar det i bil, og vi stoppet og slapp av forloveren min først. Deretter kjørte vi en liten ekstrarunde før vi nærmet oss kirken. En av jentene jeg har i barnehagen så oss og ropte: "Dær e jo prinsessa." :ler:

Vi rullet opp fremfor kirken akkurat kl.15.00 og brudepiken og brudesvennen sto klar i gangen og ventet på meg. De var så nydelige atte....... Hun en nydelig prinsesse og han en stram kar.

Nervøs fantes jeg ikke i dagene før og heller ikke på morgenen på lørdag.

Pappa og jeg stilte oss opp og ventet til kirkeklokkene var ferdige. DA ble jeg nervøs da, og jeg skalv skikkelig.

Mendehlsson startet og dørene gikk opp. Masse folk...og tårene trillet tvert. Mamma gråt og svigermor tørket tårer......og min mann........ja, han er det aller kjekkeste jeg noen gang har sett der han sto og ventet på meg.

Blitzregnet hylte og jeg klarte å se til begge sidene og smile til alle sammen.

Presten holdt en nydelig seremoni (som alle har skrytt av i ettertid).

Han holdt en fin og personlig tale til oss også.

Vi kom frem til alteret og gav hverandre våre JA og utvekslet ringer. Så sier presten: "Og som de sier i USA: You may kiss the bride", og der stod vi som noen spørsmåltegn for dette var ikke avtalt..........men bi kysset....til stor begeistring for gjestene :ler:

Deretter kom solosangen vår: "Mysteriet deg", sunget av en kvinnelig og en mannlig solist...........og det kunne ikke vært mer perfekt. :-)

Utgangmarsjen ble deretter spilt opp og jeg skrider avgårde så min mann må holde meg igjen :ler:

Ute i gangen stoppet vi og tok i mot gratulasjoner, før vi gikk ut på trappen til øredøvende klapping og hoing.........bilder ble tatt og kyssing må til

Deretter bar det avgårde til Erkebispegården hvor vi tok bryllupsbildene (gleder meg noe sinnsykt til å se de).

På Grenaderen (festlokalet) ble vi møtt av alle gjestene og en god velkomstdrink.

Middagen ble servert 15 minutter før det var planlagt. Maten var helt fantastisk og vi har fått masse skryt for den.

Overrraskelsen var stor da mamma reiste seg opp og holdt en nydelig tale til meg og min mann. Deretter holdt min mann tale også kom jeg med min tale. Det gikk et gisp gjennom forsamlingen da de skjønte at bruden skulle holde tale. Og sangen PET diktet for meg ble en slager

Min forlover reiste seg også opp og holdt en nydelig tale (da kom tårene skikkelig).

Etter maten ble det en liten pause hvor vi kunne se på gavebordet.........og herregud, vi har fått mye fint.

Helt utrolig.

Kake og kaffe ble servert og vi åpnet med skjæring av bryllupskaken (som vi har fått mye skryt for). Den har jeg lagt ut link til bilde til lenger opp i dagboken.

Kakene ble nesten revet vekk, men vi har litt igjen her hjemme også.

Dansen åpnet med brudevalsen, som vi klarte perfekt

Bandet var vellykket og mange danset.

Bruden fikk temmelig såre føtter og da kl. ble 24.00 ble vi kastet på gangen.

Min manns makker (Spiller i duo) hadde ordnet med en overraskelse til oss. Min mann måtte sette seg på en stol midt på gulvet med meg på fanget. Deretter sang han: "Jeg trode englene fanns......." mens alle gjestene stod rundt oss med hvert sitt tente stearinlys. Kjemperomantisk.

Kl. 00.30 grep vi mikrofonen og takket alle for at de hadde vært med og gjort denne dagen perfekt for oss og vi ble kjørt til hotellet. Vi overnattet på Bakeriet og på rommet stod det en flaske champagne på is og et stort fruktfat

Vi drakk champagne.........og der stopper referatet mitt :sjarmor:

Vi hadde en helt fantastisk og minnerik dag, der alt klaffet og alt fra bordpynt til mat til hotellrom og vielsen var helt utrolig perfekt.

Denne dagen vil vi huske så lenge vi lever.

Morgengaven jeg fikk: En diamantring i hvitt gull :-)

PS! Sjokoladekaken jeg bestilte til min kjære var nydelig og han satte utrolig stor pris på den........kakemonsen

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:grine: blir jo helt rørt jeg!

Gratulerer masse med dagen!

Høres jo ut som en fantastisk dag!!!!

Gjest Lompa
Skrevet

Grautelerer!!!

Tårevåte klemmer til dere to! :-)

Skrevet

Gratulerer. Sånn skal en bryllupsdag være :)

Skrevet

Gratulere med vel overstått :klem2:

Skrevet

Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en fantastisk dag! Ble helt rørt jeg!!!

Skrevet

Gratulerer så mye! :D

Skrevet
Bilder? :-)

Bilder kommer så snart vi får noen. Vi tok ikke bilder selv. Hadde en vi leide inn for å ta bilder og videfilme, og de bildene har vi ikke fått ennå.

Engangskameraene vi la ut på bordene leverte vi inn i går og det tar noen dager.

Venter på at andre som brukte digitalkamera den dagen skal sende oss noen bilder og da skal jeg legge ut bilder........garantert.

Skrevet

Så koselig lesning! Vel overstått og grattis med ekteskapet! :bryllup:

:klem2:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hørtes ut som en fantastisk dag. Gratulerer så mye. Gleder meg til bilder.

Skrevet

Gratulerer!!!Hørtes helt herlig ut!!

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ.... Får helt gåsehud når jeg leser dette! Høres helt perfekt ut :)

Hjertelig tillykke som mann og kone! Håper vi får se bilder også snart.

Skrevet

Tusen takk alle sammen :-) Vi har brukt dagen i dag til å få unna bryllupsgaver og vi er ennå ikke ferdige.......

Skrevet

Gratulerer så mye!

Så flott at dere fikk en så nydelig dag. Gleder meg til å se bildene. :)

Skrevet

Gratulerer med vel overstått.

Høres ut som du hadde en kjempe flott bryllupsdag.

Kos deg med mannen :hjerter:

Koldbruna :husarbeid:

Skrevet

Gratulerer så mye som fru og mann :D

Kjempeflott referat, hørtes ut som en super dag :tommelsmil:

Skrevet

Gratulerer så masse!!!

Gleder meg til å se bilder!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...