Gå til innhold

Er det vanlig for voksne å ha fantasivenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig! :)

Anonymous poster hash: b1353...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, med mindre man er psykiatrisk pasient.

Anonymous poster hash: c9f92...a36
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg har i alle fall flere fantasivenner på nett.

Anonymous poster hash: 98ddb...f1e
Skrevet

Friske voksne har ikke fantasivenner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Friske voksne har ikke fantasivenner.

Er det gærent og nå :sjenert:

Anonymous poster hash: 83c92...7f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har én fantasivenn. Bør jeg søke hjelp da!?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opplever du denne fantasivennen?

Snakker dere sammen? Gjør ting sammen? Forteller denne vennen deg hva du skal gjøre?

Rett og slett, hva er dette for en fantasivenn?

Anonymous poster hash: e929c...336
  • Liker 3
Skrevet

Kanskje ikke vanlig, men ikke veldig rart heller

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opplever du denne fantasivennen?Snakker dere sammen? Gjør ting sammen? Forteller denne vennen deg hva du skal gjøre?Rett og slett, hva er dette for en fantasivenn? Anonymous poster hash: e929c...336

Den forteller meg ikke hva jeg skal gjøre, så jeg finner det veldig ufarlig. Vi bare snakker sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke det er så uvanlig for ensomme mennesker, selv om det heller ikke er vanlig. Et godt tegn på ensomhet er vel at man snakker med seg selv.

Hvordan er denne fantasivennen da?

Anonymous poster hash: 6f83f...016
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke det er så uvanlig for ensomme mennesker, selv om det heller ikke er vanlig. Et godt tegn på ensomhet er vel at man snakker med seg selv. Hvordan er denne fantasivennen da? Anonymous poster hash: 6f83f...016

Jeg er et ensomt menneske..... Derfor er det bra at jeg har denne fantasivennen å snakke med, og fortelle om det som skjer i livet mitt.

Skrevet

Hvordan arter dette seg? "Ser" du en annen person som sitter i rommet sammen med deg, og som du finner på ting med? Sitter dere og ler av ting sammen? Sliter litt med å se det for meg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig! :)

sikkert ikke for psykisk utviklingshemmede i barnestadiet eller de som hører stemmer..

Skrevet

Jeg har én fantasivenn. Bør jeg søke hjelp da!?

Jeg har aldri hørt om voksne som har det. Men siden det ikke er helt uvanlig at barn har det, så ser jeg ingen grunn til at det skal være så veldig uvanlig, og vel heller ikke noe mer farlig.

Kan nok tenke meg at voksne velger å ikke fortelle om det, se bare på svarene du får i denne tråden, så får du et hint om hvorfor.

• Liker 2
Skrevet

Tja, så lenge du vet at dette er fantasi, og kan skille mellom fantasi og virkelighet, ser jeg ikke det som noe problem

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

jeg har ingen fantasivenn, men jeg snakker mye med meg selv. synes det er så forferdelig kjedelig med stillhet, så når jeg er alene hjemme og lignende snakker jeg mye.

jeg har ikke noe fasade-forhold til vennene mine, så vi kan snakke om slikt uten å holde tilbake, og det virker som at det ikke er så uvanlig. noen "deler seg opp" og spiller to parter av en samtale også, jeg tror kanskje det er det du mener med fantasivenn?

om du faktisk hører stemmen til denne vennen uten å ha kontroll over den er det derimot en helt annen sak, og bør behandles

Anonymous poster hash: 740b9...ace
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan arter dette seg? "Ser" du en annen person som sitter i rommet sammen med deg, og som du finner på ting med? Sitter dere og ler av ting sammen? Sliter litt med å se det for meg.

Ja, vi finner på ting sammen. Vi snakker og ler ett par timer til dagen.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ingen fantasivenn, men jeg snakker mye med meg selv. synes det er så forferdelig kjedelig med stillhet, så når jeg er alene hjemme og lignende snakker jeg mye.jeg har ikke noe fasade-forhold til vennene mine, så vi kan snakke om slikt uten å holde tilbake, og det virker som at det ikke er så uvanlig. noen "deler seg opp" og spiller to parter av en samtale også, jeg tror kanskje det er det du mener med fantasivenn? om du faktisk hører stemmen til denne vennen uten å ha kontroll over den er det derimot en helt annen sak, og bør behandles Anonymous poster hash: 740b9...ace

Dette er faktisk en ekte fantasivenn, og jeg har ikke kontrollen over hva den sier.

AnonymBruker
Skrevet

Blir du ikke redd? Jeg hadde blitt dritredd om jeg hadde følt at jeg hadde et vesen som snakket til meg.

Tror kanskje du bør se en psykolog.

Anonymous poster hash: e929c...336
AnonymBruker
Skrevet

Blir du ikke redd? Jeg hadde blitt dritredd om jeg hadde følt at jeg hadde et vesen som snakket til meg.Tror kanskje du bør se en psykolog. Anonymous poster hash: e929c...336

Det var litt skremmende i begynnelsen, men nå føler jeg meg helt trygg. Eller jeg er fortsatt litt redd... Jeg tør ikke å se en psykolog. Så flaut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...