Gå til innhold

Kastrert hunnkatt som markerte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kastrert hokatt som vi har hatt i 4år nå. Hun bodde her først med en gammel hannkatt. Noe hun mislikte, men så døde han( :( ). Nå bor hun her alene og stortrives. Hun ble kastrert rundt ett-årsalderen, det var noe diskusjon om hvorvidt hun skulle brukes i avl. Hunnkatten er ca6år gammel.

Nå isted fanget hun en liten spurv, hun mjauet og malte høyt - tydeligvis SVÆRT fornøyd med fangsten hun viste meg - og ville ha den med seg inn i huset. Men jeg slapp hun ikke inn med den i munnen så tilslutt klarte spurven å fly av sted. Tydeligvis ikke død likevel :sjokkert: Så ble hun litt fortumlet og gikk bort til en svær busk vi har i hagen - struttet veldig med halen og ryggen. Noe som for meg så ut som at hun gikk rundt kry som en hane. Med halen RETT opp, og rumpen vrikket hun godt på. Plutselig - DEN sprøyten med urin(?) SPRUTET rett ut baken hennes! Jeg er 100% sikker på at hun markerte på den busken. Det var ikke akkurat som at hun urinerte stående. Det var bare en kjapp dusj på busken. Jeg har aldri sett hun gjøre det før :fnise: Jeg ble jo helt tatt på sengen av det synet. Kan hunnkatter gjøre det altså? KASTRERTE hokatter?? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 03fca...cfa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Markering er et instinkt hos katter og blir ikke borte selv om de blir kastrerte, men lukten hos hannkatten blir borte. Hunnkatter kan også markere

Anonymous poster hash: e89f7...84e
AnonymBruker
Skrevet

Edit: Hun ble aldri avlet på, så hun har aldri født kattunger..

TS

Anonymous poster hash: 03fca...cfa
Skrevet

Helt vanlig å markere. Når katta mi var yngre kunne ho finne på å markere på klær det lukta annen katt av hvis jeg ikke la de vekk ;) hu var også kastrert, så instinkter forsvinner ikke av den grunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...