Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 Populært innlegg #1 Skrevet 31. juli 2014 Etter å ha lest utallige av tråder her inne hvor det fremkommer at brudeparet sliter m å få gjestene til å forstå at de ikke kan ta m barna fordi det er en voksenfest, har jeg jammen havnet i samme situasjon selv! Hva?? Kan vi ikke ta m sønnen vår? Da har vi virkelig et problem..så henger det i luften, at vi er slemme om vi nå fortsetter å si nei! Vi har lagt opp til godt med drikkevarer og jeg synes det er helt unaturlig at det skal være barn til stede, ikke minst som tar fokus og skråler og gråter under taler og vielse. Jeg vil ikke ha dem der, hva er så vanskelig å forstå med det? Anonymous poster hash: 73289...5f8 55
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Fordi foreldre trur de er en symbiose med barna sine og bare tanken på en dag uten sine perfekte prinser og prinsesser er utenkelig for de. Og klarer ikke forstå at ikke alle vil at barn skal ta hele oppmerksomheten over alt. Anonymous poster hash: 17797...32c 40
melatonin Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 AMEN!!!! Enig med deg, jeg vil heller ikke ha unger i mitt bryllup. Nå er det et år til vi gifter oss, men jeg har allerede sagt til min søster at barn er ikke bedt. Heldigvis ble hun glad og sa at da slipper hun å passe på dem den dagen. Men har funnet ut at søstera til gubben kommer til å ha en baby da, og da må den vøre med siden den ammes.. Men jeg er sikker på at de vil ha med den andre sønnen sin på 3 år.. og det blir ikke aktuelt! Jeg føler meg litt slem som tenker sånn at hvis den babyen begynner å grine under vielsen får hun gå unna. For jeg vil ikke ha noe ødelagt.. Gubben sier at det er ikke noe vits i å bli muggete hvis en baby begynner å grine, men jeg sier da bare at hun da kan fjerne seg og babyen.. Vi sier nå til de fleste at de har god tid på å få barnevakt, for da hinter vi om at det ikke er lov med barn.. Vurderer å skrive i invitasjonen at det er barnefritt.. Men redd både svigers og søstra til gubben setter seg på bakbena og da gir gubben etter og plutselig så er jeg overkjørt. noen sier flisepikkeri, men jeg bryr meg nesten mer om dette enn at alt annet skal bli perfekt!! 7
Tya Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Jeg vil kanskje tro at de som har med seg barn i bryllup enten sender barna hjem til barnevakt når kvelden kommer eller drar hjem tidlig selv også. Foreldrene vil vel heller ikke at barna skal være med på fest med alkohol? Jeg synes jo absolutt at gjestene skal respektere at barna ikke er invitert, og at de bør skjønne at barna ikke er invitert når de ikke står på invitasjonen. Men jeg synes jo at det er litt rart å ikke ønske at nevøer og nieser skal få være med på vielsen og middag/kaffe. Det ville ikke falt meg inn å ikke invitere dem, jeg hadde forventet at foreldrene tar ansvar for å få barna hjem tidlig nok. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Vi har 13 barn, nieser og nevøer så det er helt uaktuelt ha disse tilstede under kaffe og middag. Hvor vanskelig er det å skaffe barnevakt egentlig? Når foreldrene er på fest forøvrig, de tar ikke m ungene da heller ! I vårt bryllup skal det drikkes alkohol under middagen og kaffen også, og jeg vet det vil bli vist PowerPoint presentasjon av vært liv sammen og det noen av bildene og det som blir sagt egner seg heller ikke for barneører! Vi ønsker ikke ta hensyn til barn akkurat den dagen , folk må te seg på en helt annen måte, passe på hva som blir sagt osv. TsAnonymous poster hash: 73289...5f8 7
melatonin Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Jeg vil kanskje tro at de som har med seg barn i bryllup enten sender barna hjem til barnevakt når kvelden kommer eller drar hjem tidlig selv også. Foreldrene vil vel heller ikke at barna skal være med på fest med alkohol? Jeg synes jo absolutt at gjestene skal respektere at barna ikke er invitert, og at de bør skjønne at barna ikke er invitert når de ikke står på invitasjonen. Men jeg synes jo at det er litt rart å ikke ønske at nevøer og nieser skal få være med på vielsen og middag/kaffe. Det ville ikke falt meg inn å ikke invitere dem, jeg hadde forventet at foreldrene tar ansvar for å få barna hjem tidlig nok. Forde de er så små og lager så mye bråk. Vi skal ha en liten intim fest, og vielse ute, da blir ofte unger fristet til å løpe rundt og skrike. Under middagen er det ofte taler og det kan bli kjedelig for små barn, de begynner å løpe rundt og grine når de får kjeft. Vi har ikke barn selv og har aldri vært glad i barn, jeg synes da at folk kan respektere at den ene dagen kan de ta hensyn til oss. Så det er da vel ikke så himla rart???? 30
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Om jeg syns barn bør være invitert eller ikke kommer an på slektskapet syns jeg. Jeg hadde ikke forventa at kusina mi/venninna mi inviterte ungen min også. Jeg hadde forventa at ungen min var velkommen i min mors bryllup (barnets bestemor) eller i min søsters bryllup (barnets tante). Er barnet stort nok til å etterlate med en barnevakt drar jeg fra festen tidlig, overleverer barnet til barnevakten og drar tilbake til bryllupet. Er barnet ikke stort nok til å overlate til en barnevakt drar jeg tidlig fra bryllupet og tar kvelden sammen med barnet. Jeg var i min søsters bryllup når barnet var 1 måned. Hun sov under hele seremonien i kirken (ellers hadde jeg tatt henne med ut), og vi tok kvelden når middagen var over (men lenge før kakeservering). Hadde hun ikke godtatt at barnet var med hadde jeg ikke kommet selv. Jeg hadde ikke overlatt barnet til en barnevakt så tidlig. Anonymous poster hash: 0e13c...b80
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Hvor vanskelig er det å skaffe barnevakt egentlig? Anonymous poster hash: 73289...5f8 For noen er det greit, for andre er det helt håpløst. Jeg har måttet takk nei til flere bryllup pga jeg ikke har klart å få barnevakt. Men sånn er nå det. Anonymous poster hash: 40f59...870 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Jeg var i bryllup som barn der vi var oppe til 2-tiden om natten. Hadde da et barnebord uten alkohol. Så når jeg gifter meg så får selvsagt barn være der. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 10254...041 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #10 Skrevet 31. juli 2014 Hvorfor forventer du at barnet skal bli bedt fordi det er tanteungen til bruden? Når brudeparet ikke ønsker å ta hensyn til barn den dagen er det fryktelig sært av deg å ikke respektere det synes jeg! Det er ikke naturlig og blande alkohol med barn i vår kultur og det er heller ikke naturlig at man må ta hensyn til barn i et bryllup hvor det er brudefolket som er i fokus! En baby hvor du er søstera til bruden kan jeg forstå, men at folk skal ha m 3 åringen når ikke barnet er bedt kan jeg ikke fatte! Da takker man pent nei takk til invitasjonen uten å sutre over at det er fordi du ikke klarte å skaffe barnevakt! Anonymous poster hash: 73289...5f8 7
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #11 Skrevet 31. juli 2014 Etter å ha lest utallige av tråder her inne hvor det fremkommer at brudeparet sliter m å få gjestene til å forstå at de ikke kan ta m barna fordi det er en voksenfest, har jeg jammen havnet i samme situasjon selv! Hva?? Kan vi ikke ta m sønnen vår? Da har vi virkelig et problem..så henger det i luften, at vi er slemme om vi nå fortsetter å si nei! Vi har lagt opp til godt med drikkevarer og jeg synes det er helt unaturlig at det skal være barn til stede, ikke minst som tar fokus og skråler og gråter under taler og vielse. Jeg vil ikke ha dem der, hva er så vanskelig å forstå med det?Anonymous poster hash: 73289...5f8 kan ikke gjestene finne noen til å passe barna da. Så problematisk kan det ikke være om de får eskjed god tid i forveien. Merkelige folk. 2
melatonin Skrevet 31. juli 2014 #12 Skrevet 31. juli 2014 Ser ikke problemet? hvis noen har bestemt seg for at dagen demmes skal være barnefri så skal vel det respekteres? hvorfor skal alt dreie seg om at unga skal få være med.. Synes det er helt greit om noen må avlyse om de ikke får barnevakt, men de får ikke ha med unger. Forresten så synes jeg at det å måtte betale full pris for mat til et lite barn som sannsyligvis ikke spiser noe i det hele tatt er bortkastet.. 10
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #13 Skrevet 31. juli 2014 Ser ikke problemet? hvis noen har bestemt seg for at dagen demmes skal være barnefri så skal vel det respekteres? hvorfor skal alt dreie seg om at unga skal få være med.. Synes det er helt greit om noen må avlyse om de ikke får barnevakt, men de får ikke ha med unger. Forresten så synes jeg at det å måtte betale full pris for mat til et lite barn som sannsyligvis ikke spiser noe i det hele tatt er bortkastet.. er det meg du svarer nå liksom??. Ser ikke at det jeg skrev er annerledes enn det du skriver nå
Tya Skrevet 31. juli 2014 #14 Skrevet 31. juli 2014 Forde de er så små og lager så mye bråk. Vi skal ha en liten intim fest, og vielse ute, da blir ofte unger fristet til å løpe rundt og skrike. Under middagen er det ofte taler og det kan bli kjedelig for små barn, de begynner å løpe rundt og grine når de får kjeft. Vi har ikke barn selv og har aldri vært glad i barn, jeg synes da at folk kan respektere at den ene dagen kan de ta hensyn til oss. Så det er da vel ikke så himla rart???? Hehe, neida det er ikke så himla rart. Men litt rart er det synes jeg. Det kommer kanskje an på hva man er vant til og hvilket forhold man har til barna i familien.
melatonin Skrevet 31. juli 2014 #15 Skrevet 31. juli 2014 hvordan har jeg liksom klart å svare deg når begge tok kom inn 18 55? nei var nok ikke deg. er det meg du svarer nå liksom??. Ser ikke at det jeg skrev er annerledes enn det du skriver nå 2
Chanchan Skrevet 31. juli 2014 #16 Skrevet 31. juli 2014 Jeg er helt enig! Trodde egentlig det var en slags hovedregel at man ikke tar med barn med mindre brudeparet har egne barn som skal være med. Jeg vet i hvert fall at når jeg gifter meg skal det være heeeelt barnefritt. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Ser ikke problemet? hvis noen har bestemt seg for at dagen demmes skal være barnefri så skal vel det respekteres? hvorfor skal alt dreie seg om at unga skal få være med.. Synes det er helt greit om noen må avlyse om de ikke får barnevakt, men de får ikke ha med unger. Forresten så synes jeg at det å måtte betale full pris for mat til et lite barn som sannsyligvis ikke spiser noe i det hele tatt er bortkastet.. Enig! Rett skal likevel være rett.. Barn er som regel halv pris på middagen - vi må i såfall ut m 550 pr barnAnonymous poster hash: 73289...5f8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #18 Skrevet 31. juli 2014 Om jeg syns barn bør være invitert eller ikke kommer an på slektskapet syns jeg. Jeg hadde ikke forventa at kusina mi/venninna mi inviterte ungen min også. Jeg hadde forventa at ungen min var velkommen i min mors bryllup (barnets bestemor) eller i min søsters bryllup (barnets tante). Er barnet stort nok til å etterlate med en barnevakt drar jeg fra festen tidlig, overleverer barnet til barnevakten og drar tilbake til bryllupet. Er barnet ikke stort nok til å overlate til en barnevakt drar jeg tidlig fra bryllupet og tar kvelden sammen med barnet. Jeg var i min søsters bryllup når barnet var 1 måned. Hun sov under hele seremonien i kirken (ellers hadde jeg tatt henne med ut), og vi tok kvelden når middagen var over (men lenge før kakeservering). Hadde hun ikke godtatt at barnet var med hadde jeg ikke kommet selv. Jeg hadde ikke overlatt barnet til en barnevakt så tidlig.Anonymous poster hash: 0e13c...b80 Merkelig det der. Selv om min søster er superflink med mitt barn, og også fadder til det, hadde jeg hatt full forståelse for henne dersom hun ikke ber ham om hun en gang gifter seg. Barn har en tendens til å ikke gidde å følge med på taler. De vil leke i stedet for å høre på når foreldrene hele tiden må snakke small-talk. Dessuten så er det jo ikke så vanskelig om man er flere foreldre som hører til i enten brudens eller brudgommens nærmeste familie, så kan kanskje en eller to av de inngifte melde seg om barnevakt for barna? Det var det noen som gjorde i mitt bryllup. Anonymous poster hash: 2734e...2f3 4
Jade Skrevet 31. juli 2014 #19 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg var i bryllup som barn der vi var oppe til 2-tiden om natten. Hadde da et barnebord uten alkohol. Så når jeg gifter meg så får selvsagt barn være der. Ser ikke problemet. Problemet er at vertenes ønsker ikke respekteres. Du ønsker barn i ditt bryllup, da er det selvsagt ikke et problem at det kommer barn i bryllupet ditt. Men det er et problem når noen forlanger å ta med barn i et bryllup som ikke er tilrettelagt for barn og hvor barn ikke er invitert. Hva om jeg ønsket å ta med mine 4 hunder i bryllupet ditt. Hadde det vært greit? Endret 31. juli 2014 av Jade 26
Sirah Skrevet 31. juli 2014 #20 Skrevet 31. juli 2014 Problemet er at vertenes ønsker ikke respekteres. Du ønsker barn i ditt bryllup, da er det selvsagt ikke et problem at det kommer barn i bryllupet ditt. Men det er et problem når noen forlanger å ta med barn i et bryllup som ikke er tilrettelagt for barn og hvor barn ikke er invitert. Hva om jeg ønsket å ta med mine 4 hunder i bryllupet ditt. Hadde det vært greit? WORD! Ønsker brudeparet et barnefri bryllup så respekterer man dette, ellers takker man nei til invitasjonen. Ferdig snakket. Eneste untaket er i mine øyne om man har en liten baby som må ammes. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå