Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei . Jeg skal kjøpe meg ny data, gjerne en slik alt i et som ser ut som en mac, men ikke er det. Eller en laptop.

Jeg skal bruke den til å se film, surfe på nett og spille sims. Jeg har skjønt såpass at jeg må ha minst grafikkort klasse 2, eller må jeg ha klasse 1? Finnes det en slik pc?

Anonymous poster hash: 7f05f...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle nye PC-er kan fint brukes til film og nettsurfing. Spill kan kreve litt av maskinen, spesielt da grafikkbrikken, men The Sims er ikke et spesielt krevende spill og vil antakelig kjøre bra på de fleste laptop-maskiner.

Ellers er det en hovedregel at bærbare maskiner har mye svakere grafikkort enn stasjonære maskiner, rett og slett fordi grafikkort trekker mye strøm og vil trenge mye batterikapasitet og kjøling.

Det finnes tre store produsenter av grafikkbrikker: Intel, AMD og Nvidia. Intels brikker er veldig mye svakere (selges ofte under betegnelsen "business graphics") enn de som kommer fra de to andre produsentene, så det er nok lurt å gå for en maskin som har AMD- eller Nvidia-basert grafikkort,

Endret av Heart
Skrevet

Hei . Jeg skal kjøpe meg ny data, gjerne en slik alt i et som ser ut som en mac, men ikke er det. Eller en laptop.

Jeg skal bruke den til å se film, surfe på nett og spille sims. Jeg har skjønt såpass at jeg må ha minst grafikkort klasse 2, eller må jeg ha klasse 1? Finnes det en slik pc?

Anonymous poster hash: 7f05f...a36

ser du etter en alt-i-en PC(pc bygd inni en dataskjerm) eller en bitteliten PC på størrelse med en liten boks slik som iPad Mini?

Skrevet

Minstekravet for å få Sims 3 (snart kommer Sims 4 som visstnok skal ha litt lavere systemkrav) er ikke all verdens nei, men det kreves en del for å kunne ha flere expansions- og stæsj-pakker installert samtidig og få det til å gå smertefritt og bra.

Hvilken prisklasse tenkte du, TS?

Skrevet

The Sims kan du enkelt spille med Intel sitt innebygde skjermkort, men ikke på aller høyeste grafikk nivå. Intel HD graphics 4000 burde holde.

Ingen vits å ha dedikert skjermkort hvis du ikke skal spille krevende spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...