Gå til innhold

Kan følelsene bli feilaktig forvirret av andre faktorer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sliter litt med å godta at min (eks)kjæreste claimer at han ikke har de samme følelsene for meg som før. Han har slitt mye med ulike ting; er overarbeidet, har mye sykdom i familien og kjenner seg vel ikke helt vel heller med seg selv. Vi har avstandsforhold til informasjon (en times flytid).

Vi var sammen i ett par år, og alt er/har vært bra mellom oss hele veien. Han har aldri lagt skjul på at han elsker meg av hele sitt hjerte og at han tror det blir oss to. Sist jeg så han var han på besøk hos meg. Dette var for bare ett par uker siden, og jeg merket ingenting unormalt. Men så plutselig, 8 dager senere, ville han ha pause. Der og da sa han til meg at han elsket meg like mye som før, og at ingenting hadde forandret seg følelsesmessig, men at han trengte tid for seg selv pga andre ting som skjedde i livet hans. Jeg sa til han at han skulle tenke på det noen dager for å greie ut hva som egentlig var gale, og neste gang vi pratet sammen hadde han kommet frem til at han ikke kjente det samme. Da jeg spurte om hvor lenge han hadde følt det slik, svarte han at ikke hadde tenkt slik da han var med meg sist, men at han noen dager senere hadde følt at noe ikke stemte. Han hadde deretter en tung uke der en nær slektning var syk og ble sjekket for kreft osv, og søndagen hadde han ligget våken på natten og kommet frem til at han trengte en pause fra alt. Først noen dager etter dette kom han frem til at han ikke hadde de samme følelsene for meg.

Jeg vil bare vite om det er slik at han kanskje er stresset og sliten med tanke på alt det andre som skjer i livet hans, at han ikke tenker klart? Har dere noen gang følt at følelsene har gått bort i perioder der livet er ekstra tøft? Jeg klarer bare ikke forstå at han bare mistet alt på 2-3 uker, og kom frem til at det var følelsene på ett par dager...

Vær så snill hjelp meg!

Anonymous poster hash: 371c4...81c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i tunge stunder har det vært en god styrke å ha mannen der. Samme med han.

Har han møtt ei ny dame, er det som slår meg. Etter min erfaring er ikke tunge stunder på vegne av familie det som velter et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han var klar over hvor mye smerte han påfører deg med å si "pause" i tillegg, så vet jeg ikke. Min kjære har gjort nettopp det. Har plaget med i flere uker nå. Ingenting betyr liksom noe, ferien går i dass, har gått ned 5 kilo.

Eneste som holder meg i gang er at det er jo et lite håp..

Anonymous poster hash: 975ef...748
Gjest brutal_mann
Skrevet

Alt i livet går i bølgedaler, og av og til går ting over. Jeg ville fokusert på han og hans behov en stund (noen uker) for å se om han kommer seg igjen. Å mase nå er nok det siste du bør gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Men tror dere at når han sier at han ikke kjenner det samme, faktisk bare er forvirret? Og at han vil innse det når alt annet har lagt seg..?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det handler ikke om å innse, det handler om å ha rom til å føle.

AnonymBruker
Skrevet

Ville trodd at man trengte hverandre når man hadde det vanskelig, men det kan jo også hende han bare har blitt forvirret og usikker på grunn av dette. Eller at han har innsett at følelsene har forsvunnet fordi dere har tatt avstand fra hverandre. Gi han litt tid og se hva som skjer når ting blir litt bedre for han.

Anonymous poster hash: 30abd...b59
Skrevet

Ja det er bare så vanskelig å ikke vite, for verdigheten og hjernen forteller meg at jeg skal gå videre og ikke vente, mens hjerte vil gi han litt tid... Vi har btw bare hatt avstand fra februar (Hong Kong) og så er det ferdig til jul. Han bor i Danmark vanligvis.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er bare så vanskelig å ikke vite, for verdigheten og hjernen forteller meg at jeg skal gå videre og ikke vente, mens hjerte vil gi han litt tid... Vi har btw bare hatt avstand fra februar (Hong Kong) og så er det ferdig til jul. Han bor i Danmark vanligvis og det gjør jeg også, så der er det ingen avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...