Gå til innhold

Depositum på leilighet, problem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Trenger litt hjelp her da jeg har fått problem med huseier som vil kreve depositumet pga en skade på en fuge (Ja, en fuge...) som gikk istykker.

Jeg hadde en annen person som delte leiligheten med meg, men jeg betalte hele depositumet, og forklarte henne at hun stod ansvarlig for sine egne skader.

Hun klarte å løsne vaskebenken på badet som gjorde at fugen ikke lenger var tett.

Utleier mente da at vi kunne fuge dette selv, og jeg gjorde da dette. Nå etter vi har flyttet ut, og jeg skal få depositumet tilbake mener utleieren nå at de skal ha inn en håndverker til å fikse dette.

Kan de virkelig kreve så mye penger for en fuge? Det er snakk om 12.000 kr her.
Og når det allerede har vært fuget på nytt, hva er da problemet? Vi hadde en muntlig avtale om dette, og utleier så på fugen og mente den var helt i orden.

Jeg nekter å betale så forbanna mye penger for en fuge som de ikke syntes var "rett nok" i etterkant.

Noen som vet hva som blir riktig og galt her? Det er tross alt kun fugen på vaskebenken det er snakk om...

Anonymous poster hash: 79ad0...ef0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt en leieboerforening. Be om å få bilde av fugen før de gjør noe for å utbedre, om du ikke selv har tatt bilde før du flyttet ut?

Anonymous poster hash: 490a0...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt en leieboerforening. Be om å få bilde av fugen før de gjør noe for å utbedre, om du ikke selv har tatt bilde før du flyttet ut?

Anonymous poster hash: 490a0...1fc

Har bilde av fugen.

Kontaktet banken nå, så utleier står visst ikke som disponent? Jeg tar pengene mine og lar være å tulle noe mer med dette.

Fugen er helt fin, skjønner ikke hvorfor de klager på dette. Uansett siden utleier tydeligvis ikke kan disponere depositumskontoen så tar jeg pengene mine og går :)

Anonymous poster hash: 79ad0...ef0

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Fy flate hvor mange utrolig teite utleiere som finnes der ute.

Men for ordens skyld, til neste gang: få alle avtaler skriftlig. Hvis du har det skriftlig at det er godt nok at du reparerer det selv så kan han ikke komme i ettertid å kreve hele depositumet fordi jobben ikke er profesjonelt nok gjort.

Denne husverten hadde ikke vært smart nok til å sikre depositumet heller så da blir det hans tapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...