Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å sterilisere flasker og smokker etc i dampovn?

Sist hadde vi mikrosterilisator og mikro, nå har vi flyttet og der er det en dampovn? Kan denne brukes til sterilisering, istedetfor å måtte kjøpe en mikro i tillegg?

Hvordan gjøres det eventuelt, man kan kanskje ikke bruke mikrosterilisator i dampovnen?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gjøre som i gamle dager å bruke en stor vanlig kjele med vann som du setter på kokeplaten til å sterilisere i da?

Anonymous poster hash: 8c0ab...876

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke gjøre som i gamle dager å bruke en stor vanlig kjele med vann som du setter på kokeplaten til å sterilisere i da?

Anonymous poster hash: 8c0ab...876

For oss ble det mye lettere den dagen vi kjøpte mikrosterilisator. Da vasket vi flaskene , inn i mikroen og ferdig etter noen minutter. Trengte ikke pase på.

Om du får høy nok temperatur i dampovnen burde det gå.

AnonymBruker
Skrevet

Først så bør dere lære dere forskjellen på å sterilisere og desinfisere

Anonymous poster hash: 976ab...071
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først så bør dere lære dere forskjellen på å sterilisere og desinfisere

Forklar oss :)

Anonymous poster hash: 6bb18...eba

AnonymBruker
Skrevet

Forklar oss :)

Anonymous poster hash: 6bb18...eba

Helt i orden

Desinfeksjon fjerner deler av bakterier og minsker antallet, men fjerner ikke alle

Sterilisering fjerner alle bakterier så det blir sterilt og helt fritt for alle bakterier.

Google it

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi steriliserte flaskene i dampovn. Funka supert!

Vasket de, og satt de inn, opp ned på en slik hullete plate.

Hadde eget steriliseringsprogram.

Skrevet

Takk for tips, sjekker om vår har steriliseringsprogram. Gidder ikke koke i gryte, det er så pesete. Har allerede mikrosterilisator så hvis jeg ikke får det enkelt til med dampovn kjøper jeg en frittstående brukt mikro på FINN som jeg enkelt kan kvitte meg med igjen.

Noen som eventuelt har erfaring med å varme babymat på glass eller Avent kopper i dampovn? Kommer jo til å ha behov for det etterhvert og.

Skrevet

Takk for tips, sjekker om vår har steriliseringsprogram. Gidder ikke koke i gryte, det er så pesete. Har allerede mikrosterilisator så hvis jeg ikke får det enkelt til med dampovn kjøper jeg en frittstående brukt mikro på FINN som jeg enkelt kan kvitte meg med igjen.

Noen som eventuelt har erfaring med å varme babymat på glass eller Avent kopper i dampovn? Kommer jo til å ha behov for det etterhvert og.

Hvis dampovn skal brukes til sterilisering, så husk at selve ovnen må være helt ren inni. Ingen matrester, fastbrent fett eller liknende.
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvis dampovn skal brukes til sterilisering, så husk at selve ovnen må være helt ren inni. Ingen matrester, fastbrent fett eller liknende.

En skikkelig dampovn renser seg jo selv etter hvert bruk 😉

Skrevet

En skikkelig dampovn renser seg jo selv etter hvert bruk 😉

Nja... ikke hvis det ligger igjen f.eks matrester. Greit å være obs på i og med der gjelder spedbarn ;-)

Gjest Magdalene
Skrevet

Nja... ikke hvis det ligger igjen f.eks matrester. Greit å være obs på i og med der gjelder spedbarn ;-)

Matrester? Er vel ikke vanlig at det blir veldig mye matrester i en dampovn, og uansett så rengjør man vel ting etter bruk? Uavhengig av om man skal bruke det til sterilisering eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...