Gå til innhold

Er dette folkeskikk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist lørdag ble jeg og kjærsten bedt på middag til et ektepar med barn.

Så får vi en tlf fra de samme folket en time før at de hadde fått så mange gjester at mente at vi skulle komme en time senere.

Når vi kommer da en time senere så er det bare det ene barnet som som vi skal spise sammen med, men s verdtskapet hadde da spist ferdig og satt seg i sofaen og surfet på nettbrett og tittet på tv i stuen, mens vi skulle sitte inn ved kjøkkenbordt og å spise. I tillegg så var det slik at vi skulle bare forsyne oss dersom vi skulle ha mer. Ikke kom de og spurte om vi ville ha mer eller de satt ved bordet og snakket med oss mens vi spiste. De var mye heller mer opptatt med å surfe på nett og se på tv.

En føler seg på en måte tilsidesatt når folk oppfører seg slik.
Jeg pleier på følge opp med om folk vil ha mer å spise og ikke minst være tilstede når jeg har invetert folk på besøk.

Er dette normal folkeskikk?

Hva ville du har tenkt dersom du hadde opplevd det samme? Og evt. gjort?

Jeg er spent på å høre hva dere mener om dette her.

Anonymous poster hash: 49fc8...abe
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt på makan!

Anonymous poster hash: f1314...6d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere ble invitert på restemiddag altså. Nei, det er IKKE normal folkeskikk.

Anonymous poster hash: a50f0...29a
  • Liker 4
Skrevet

hehe, man må jo nesten bare le av slik oppførsel.

Nei, det er ikke normal folkeskikk, derimot langt unna!

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette er ikke vanlig folkeskikk!

Jeg hadde spist, sagt takk for maten, og gått hjem igjen.

• Liker 1
Skrevet

Hvor var resten av gjestene da, siden det var så mange at dere måtte komme etter de andre...?

Utrolig merkelig oppførsel! Tror jeg rimelig kjapt hadde spist maten og sagt takk og farvel...

• Liker 1
Skrevet

Haha, høres ut som dere ikke har mat hjemme, og bønnfalt de om å få komme og spise litt hos de. Så merkelig!

Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av Wonderbitch
Skrevet

Nei dette er IKKE normalt og ikke god folkeskikk. Det hørtes bare sært ut.

Skrevet

Haha, høres ut som dere ikke har mat hjemme, og bønnfalt de om å få komme og spise litt hos de. Så merkelig!

Nei, det høres ikke slik ut. Det høres ut som om de ble bedt på middag hos noen venner, og at vennene la alt som heter alminnelig folkeskikk på hylla.

Skrevet

Litt av noen venner og litt av en innbydelse til middag.

Skrevet

Jeg hadde nok spist kjapt og takket pent for maten - og dratt hjem! Makan....

Hvor var alle de andre gjestene da?

Gjest lipgloss
Skrevet

gjeeeses,de hørtes jo litt rare ut spør du meg

Gjest New_Girl
Skrevet

Rareste jeg har hørt. Tror ikke jeg hadde spist engang jeg, bare gått hjem igjen.

• Liker 2
Skrevet

Dårlig folkeskikk! Hadde sagt nei til flere besøk til dem.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Sist lørdag ble jeg og kjærsten bedt på middag til et ektepar med barn.

Så får vi en tlf fra de samme folket en time før at de hadde fått så mange gjester at mente at vi skulle komme en time senere.

Når vi kommer da en time senere så er det bare det ene barnet som som vi skal spise sammen med, men s verdtskapet hadde da spist ferdig og satt seg i sofaen og surfet på nettbrett og tittet på tv i stuen, mens vi skulle sitte inn ved kjøkkenbordt og å spise. I tillegg så var det slik at vi skulle bare forsyne oss dersom vi skulle ha mer. Ikke kom de og spurte om vi ville ha mer eller de satt ved bordet og snakket med oss mens vi spiste. De var mye heller mer opptatt med å surfe på nett og se på tv.

En føler seg på en måte tilsidesatt når folk oppfører seg slik.

Jeg pleier på følge opp med om folk vil ha mer å spise og ikke minst være tilstede når jeg har invetert folk på besøk.

Er dette normal folkeskikk?

Hva ville du har tenkt dersom du hadde opplevd det samme? Og evt. gjort?

Jeg er spent på å høre hva dere mener om dette her.

Anonymous poster hash: 49fc8...abe

det der hørtes jo kjempefjernt ut. Hva skulle de invitere dere på besøk for når det skulle bli sånn?! Jeg er målløs. Det der går jo ikke an.
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bruke noe tid på dem igjen.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg hadde blitt sur og hadde ikke klart å latt være å si fra i ettertid

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette - bor de i en trailepark?

Høres ut som noen slasker av noen folk.

Anonymous poster hash: 46672...6bf
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det høres ikke slik ut. Det høres ut som om de ble bedt på middag hos noen venner, og at vennene la alt som heter alminnelig folkeskikk på hylla.

Jeg mente at vertskapet oppførte seg som om det var tilfellet. Og at de behandlet gjestene på en særdeles merkelig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...