Gå til innhold

Hvordan vet dere øvelsene for hver dag? Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4-split program, trent endel før, men nå etter noen mnd pause pga sykdom skal jeg starte igjen.

Mandag: Armer Tirsdag: Skuldre, bryst Torsdag: Legday Fredag: Rygg

Imellom der trener jeg mage osv, som jeg ønsker. Bytter også på dagene som det passer.

Men.. virker som mange vet hvilke øvelser de tar for hver dag, jeg må skrive de opp, for jeg glemmer de så fort. Bruker dere telefonen, en app, skriver dere på ark som dere har med rundt på trening?

Skriver også ned hvor mye jeg tar for hver øvelse..

Anonymous poster hash: d0787...f2b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4-split program, trent endel før, men nå etter noen mnd pause pga sykdom skal jeg starte igjen.

Mandag: Armer Tirsdag: Skuldre, bryst Torsdag: Legday Fredag: Rygg

Imellom der trener jeg mage osv, som jeg ønsker. Bytter også på dagene som det passer.

Men.. virker som mange vet hvilke øvelser de tar for hver dag, jeg må skrive de opp, for jeg glemmer de så fort. Bruker dere telefonen, en app, skriver dere på ark som dere har med rundt på trening?

Skriver også ned hvor mye jeg tar for hver øvelse..

Jeg noterer alt i kalenderen på telefonen :)

Uten den hadde jeg ikke hatt noen kontroll!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg noterer alt i kalenderen på telefonen :)

Uten den hadde jeg ikke hatt noen kontroll!

Synes det å ha med seg telefonen inn på trening er så uhygienisk, jeg :( Blir jo alt mulig på den.

Men hvilken tlf har du? Jeg har en s5 og kalenderen på den er bare rotete..

• Liker 1
Skrevet

Synes det å ha med seg telefonen inn på trening er så uhygienisk, jeg :( Blir jo alt mulig på den.

Jeg har note 2, og kalenderen på den fungerer helt fint:) Jeg bruker også kalenderen til treningsoversikt.

Har aldri med meg telefonen når jeg trener, lar den ligge i skapet,men fyller inn når jeg kommer hjem!

AnonymBruker
Skrevet

Tar med meg ark med øvelsene til senteret. Noen ganger bruker jeg de slavisk og andre dager går jeg etter tilfeldig valgte øvelser. Kommer an på hva jeg føler jeg trenger mest.

Skriver opp alle øvelser i Shapelink og har en god oversikt over mine øvelser der.

Anonymous poster hash: 89791...812

Skrevet (endret)

Hos oss publiseres økten hver natt og den skrives på tavlen i gymmet. Treneren briefer økten før vi starter.

Vi trener ikke splitt. Hver dag er beindag, men grovt sett er uken delt inn i:

Mandag - Knebøy og press + kondisjonering
Tirsdag - Markløft og pull/chin ups + kondisjonering

Onsdag - Fri

Torsdag - Knebøy og benkpress + kondisjonering

Fredag - Styrkevending + kondisjonering

Lørdag - Kondisjonering

Søndag - Fri.

Det er er lett å huske økten når den står på tavlen eller på internett. Det er også viktig å notere hva man har gjort slik at man kan følge progresjonen og vite hvilken vekt man skal velge neste gang tilsvarende økt kommer igjen.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en hel perm jeg drar rundt med meg i gym bagen.

Anonymous poster hash: 508c1...e16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten notatbok og en penn med meg. Der skriver jeg øvelsene, vekt og antall sett og repetisjoner. Har jeg en tung dag, problemer med balansen, feiler eller annet så noterer jeg det også.

Anonymous poster hash: f1b8f...622
  • Liker 2
Skrevet

hehe hygienaspekten har jeg ikke tenkt på tidligere :) Men bruker uansett telefonen til spotify også så den må med! Har iphone5.

Syns det fungerer greit!

Skrevet (endret)

Har app med programmet mitt på telefonen. Husker som regel øvelsene, men greit å kunne sjekke.

Endret av FantasDick
Gjest Rossin
Skrevet (endret)

Som vanlig er jeg enig med Supraspinatus. Jeg kjører en slags to-splitt med knebøy hver gang, og jeg fører alle settene mine i en bok. Dette er i mine øyne den eneste måten å bedrive seriøs styrketrening på. Hvis du ikke følger en progresjon, vil ikke treninga gi resultater. Man kan med andre ord ikke gå på gymmen og gjøre det samme dag inn og dag ut, og tro man kommer noen vei. Det å skrive ned alt samtidig som man vet at man trenger progresjon, fungerer som en slags kontrakt med en selv. "Dette gjorde jeg forrige gang - i dag skal jeg øke". Det er ikke snakk om noe annet. Man tar ikke ting på dagsformen.

Selvfølgelig må man periodisere for å unngå skader og stagnering, men i det lange løp skal det gå framover. For øvrig trener jeg sjelden (aldri) til failure og absolutt aldri med forced reps.

Endret av Rossin
Skrevet

Har app med programmet mitt på telefonen. Husker som regel øvelsene, men greit å kunne sjekke.

Hvilken app er dette? :)
Skrevet

Har en treningsdagbok, men når den er skrevet ut blir det notatbok. Skriver ned øvelsene jeg skal ta og hvor mange før økta og noterer underveis hvor mye jeg tar. Da kan jeg følge med på progresjon og dagsform :)

Skrevet

Hvilken app er dette? :)

Gym Pocketguide, tror jeg den heter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...