AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Jeg ble så ødelagt av forholdet, så mye ned psyking, kjefting og vold gjorde til slutt at jeg som kun hadde en praksis jobb jeg så å si kun tjente meg middag og mat til, jeg klarte ikke lengre å stå opp til den jobben (det var i barnehage, og det ble til slutt et helvete for meg som egentlig var glad i å jobbe med barn å komme på jobb der, det siste jeg til slutt ville ha rundt meg var barn som maste, trengte hjelp, gråt osv).. Han begynte å kaste meg ut av leiligheten på morgenen uansett, og jeg kan kun komme hjem en gang etter 7 på kvelden nå. Jeg lever i et mishandlingsforhold, aldri vært borti dette tidligere i livet mitt. Jeg føler nå at jeg også ikke har noe sted å bo, kun et sted jeg kan komme seint på kvelden og sove der. Jeg lever nå på under 100 kr dagen, jeg fikk avslag på et vanlig livsopphold og kun noe som heter individstønad. Jeg som for et år siden var ei jente på 20 som ikke hadde møt "drømmeprinsen" enda som klarte å jobbe, som var så glad.. jeg har endt opp slik. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!Kan jeg gå å snakke med en lege? En venninne av meg har sagt jeg bør uføre meg selv en stund, men jeg vet virkelig ikke, har jeg rett til det? Jeg har forresten også brukt den lille summen av individstønad jeg har fått på å fore han kjæresten min, så å si 80% av de pengene går til mat til han, så jeg har rast ned i vekt på kort tid.. blir veldig takknemlig på svar om hva jeg kan gjøre! Anonymous poster hash: 258b5...15e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Du kan ikke "uføre deg" selv. Så ja, gå til lege. Samtidig pakker du de viktigste tingene og flytter ut på dagen, enten til et krisesenter, eller til en venninne eller familie. Og så kommuniserer du aldri mer med denne mannen (med unntak av gjennom en venn, hvis du trenger å avklare praktiske ting). Anonymous poster hash: b1a94...290 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Kom deg unna. Du er ung, det er så mange menn der ute som vil behandle deg som du fortjener. Ikke kast bort livet ditt på en som trekker deg ned, finn en som løfter deg opp istedenfor. Det er ikke verdt det å ødelegge livet sitt over en gutt. Vet det er vanskelig å gå om man er usikker, redd osv, men i det lengre løp er det verdt det. Det er DITT liv. Start med å ta en dag av gangen og ikke gi opp. Har du noen i familien eller venner som du kunne dratt til? Anonymous poster hash: 52ae1...8f3
Dolce Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Flytt ut. Med en eneste gang. Krisesenter, venninne, familie. Kom deg vekk! Fort!
Gjest Blomsterert Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Jeg ble så ødelagt av forholdet, så mye ned psyking, kjefting og vold gjorde til slutt at jeg som kun hadde en praksis jobb jeg så å si kun tjente meg middag og mat til, jeg klarte ikke lengre å stå opp til den jobben (det var i barnehage, og det ble til slutt et helvete for meg som egentlig var glad i å jobbe med barn å komme på jobb der, det siste jeg til slutt ville ha rundt meg var barn som maste, trengte hjelp, gråt osv).. Han begynte å kaste meg ut av leiligheten på morgenen uansett, og jeg kan kun komme hjem en gang etter 7 på kvelden nå. Jeg lever i et mishandlingsforhold, aldri vært borti dette tidligere i livet mitt. Jeg føler nå at jeg også ikke har noe sted å bo, kun et sted jeg kan komme seint på kvelden og sove der. Jeg lever nå på under 100 kr dagen, jeg fikk avslag på et vanlig livsopphold og kun noe som heter individstønad. Jeg som for et år siden var ei jente på 20 som ikke hadde møt "drømmeprinsen" enda som klarte å jobbe, som var så glad.. jeg har endt opp slik. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!Kan jeg gå å snakke med en lege? En venninne av meg har sagt jeg bør uføre meg selv en stund, men jeg vet virkelig ikke, har jeg rett til det? Jeg har forresten også brukt den lille summen av individstønad jeg har fått på å fore han kjæresten min, så å si 80% av de pengene går til mat til han, så jeg har rast ned i vekt på kort tid.. blir veldig takknemlig på svar om hva jeg kan gjøre!Anonymous poster hash: 258b5...15e Jeg vil råde deg til å dra til et krisesenter. Derfra kan du ringe lege,få slappet av,og søkt etter leilighet og få samtale med en på nav. Så får du deg ny jobb etterhvert. Du trenger ikke la ham ødelegge livet ditt. Hvorfor skal du tillate det? Det er et år siden dere ble sammen,og på den korte tiden har han psyket deg så kraftig ned. Du forstår at du må komme deg bort? Vær snill mot deg selv,for han er jo helt forferdelig. Ikke tro ett sekund at han blir bedre! Ring og snakk med de på krisesenteret. Vet det er en høy terskel for mange,men du trenger bare være der til du får kommet til hektene og får et sted å bo. Du vil sikkert møte hyggelige mennesker der. Lykke til. Ikke kast bort deg selv,og mer tid på denne forferdelige fyren.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Ikke bare ødelegger han livet ditt, men han eter opp mesteparten av pengene dine også? Kom deg vekk, håper drittsekken aldri får seg dame igjen. Og ikke gi ham ei krone mer. Anonymous poster hash: 989e7...256
absinthia Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Flytt fra ham! Dere har bare hatt et relativt kort forhold og det er ille allerede. Dersom du ikke har noen andre steder å dra, så pakk det mest nødvendige og dra til et krisesenter. Om du har møbler eller andre ting som du er redd for at du ikke får igjen eller som blir ødelagt, så er det bare ting og ikke noe du virkelig trenger - de kan godt ofres for en god sak! ( Sier dette fordi jeg vet at slike ubetydelige ting har fått folk til å være lengre i syke forhold) . 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Du må gå fra denne mannen. Det er det som er det viktigste. Du trenger hjelp og støtte. Om morgenen når han kaster deg ut så har du med deg mobil, nettbankbrikke, lader til mobil, pass og evt. viktige papirer, og så ringer du til krisesenteret. De kan hjelpe deg med ALT. Du MÅ bort fra denne mannen. Du ser vel det selv? For å få kontakt med krisesenteret kan du ringe de, eller du kan ta kontakt med legevakt eller politi som hjelper deg videre. De fleste taxisjåfører vet også hvor krisesenteret ligger. På krisesenteret har de mye erfaring og mye ressurser. Du trenger, og fortjener, hjelp. Aldri dra tilbake til denne mannen. ALDRI. Krisesenter er gratis. http://www.krisesenter.com/medlemssentre/medlemssentre.html Anonymous poster hash: c3f33...904 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå