AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 hva er deres beste tips? jeg har ikke mulighet for å handle masse billige frysevarer da jeg kun har en skuff tilgjengelig (bor i kollektiv) jeg bor så billig jeg kan, tar kollektiv med månedskort, har billig telefon. men jeg betaler på en del gjeld, så derfor er det viktig for meg å bruke så lite som mulig ellers. kjøper meg aldri klær, med unntak av en sommerkjole og en shorts som jeg kan ha nå i sommer (samlet pris ca 300) kjøper ALDRI klær med mindre det er på tilbud, og da er det kun det jeg absolutt trenger. skal feks i bryllup nå snart å trenger noe fint for dagen. så da blir det noen fine stoffsko jeg har sett på til 99 og en enkel lang kjole som kan brukes til hverdags også. så kjør på med deres sparetips! da er dere gode ^^ Anonymous poster hash: 21b5e...30c
Løvefrøken Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Jeg er flinkest til å holde budsjettet om jeg tar ut akkurat det beløpet budsjettet sier jeg kan bruke. Syns det er mye lettere å se hvor mye jeg kan bruke når jeg har kontanter.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har et excel-ark på pcen der jeg skriver inn alt jeg bruker. Der ser jeg også hvor mye jeg har igjen på hver post hver måned. Det hjelper meg til å ha kontroll Anonymous poster hash: 3db0c...47f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har et excel-ark på pcen der jeg skriver inn alt jeg bruker. Der ser jeg også hvor mye jeg har igjen på hver post hver måned. Det hjelper meg til å ha kontroll Anonymous poster hash: 3db0c...47f jeg har allerede et sånt excel ark hvor jeg har oversikt over all gjeld, så det skader ikke å prøve Anonymous poster hash: 21b5e...30c
Thorn Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg gjør som både Løvefrøken og AB tre: tar ut i kontanter til vanlig forbruk, og fører alt av pengebruk inn i et excel-ark. Frister ikke så mye å bruke penger på unødvendige ting når jeg må fylle det inn i excel-arket og se at den potensielle sparesummen hver måned minker og minker... Sørger også for å ha lite penger på kortet dersom jeg ikke skal handle noe planlagt, slik at jeg ikke går tilbake til gamle mønster og spontanshopper fordi jeg har penger tilgjengelig. Endret 31. juli 2014 av Thorn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå