MarianneE Skrevet 22. juni 2002 #1 Del Skrevet 22. juni 2002 Blir så utrolig oppgitt over min kjære!!! Her for en stund siden prøvde jeg og ta opp et noe ømtåelig tema som jeg har stor forståelse for ikke kan være morro og høre, men... Det handlet forresten om sex og at han plutselig er blitt utrolig passiv når det kommer til forspill og gjøre (tidligere kunne det vare en time- nå er forspill at jeg kler av meg:: :-? Jeg har som sagt forståelse for at dette ikke er morro og høre, derfor prøvde jeg og ta det opp så pent jeg kunne. Hva skjedde så? Jo, han ble fly forbanna og kalte meg kravstor, og sa at hvis jeg synes han var så jævli dårlig i senga kunne jeg finne meg en annen og k***le osv.... Etterpå fikk han dårlig samvittighet og sa unnskyld. Da ble jeg satt ut!!! :o Sa jo bare at om han kanskje brukte fingrene litt mer ville jeg bli litt våtere, noe som gjør at jeg og får det bedre... Dette var et eksempel, men sånn er det ofte, er det en ting så kan det ikke diskuteres. Det skal krangles, ropes, kjeftes osv... Orker ikke sånt jeg!!!! Kan jo og tilføye at min kjære har gått i terapi for og gjøre noe med tempramenetet sitt, skjønt det var "før meg" Han har forresten ALDRI vært fysisk mot meg. Noen som har et tips eller råd om hva jeg kan gjøre? Vi har vært sammen i 5 1/2 år og gifter oss om to måneder så ellers har vi det bra.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. juni 2002 #2 Del Skrevet 22. juni 2002 Tja, få ham til å gå tilbake til terapi? Kanskje du kan foreslå at begge går på samlivskurs, slik at det ikke virker som om det bare er ham det er noe galt med. Tror de har noen bra på Blaafargeverket i Bærum, mener jeg har lest noe om det i Aftenposten. Evt. så kan du prøve å finne ut hvorfor han er så oppfarende og hvordan han vil at du skal si fra om ting som ikke bare er kos. Alle par vil før eller siden måtte ta opp ting som er negative for minst en part, så det er kanskje greit å spørre om hvordan han vil ha ting servert. Gjerne nå, siden forrige utbrudd er ferskt fremdeles. Selvfølgelig kan han vri en slik forespørsel til noe negativt, men det går an å prøve seg. Dessuten så kan det være greit å ikke forvente svar med en gang, men la ham få lov til å tenke litt på det og komme opp med et svar. Menn må ha litt tid til å tenke gjennom ting, mens kvinner snakker seg fram til en konklusjon. (I hvertfall virker det sånn.) Ta opp problemet, send ham i tenkeboksen og snakk om resultatet når han er klar for det. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2002 #3 Del Skrevet 22. juni 2002 Jeg hadde også blitt irritert hvis dama krevde en times forspill hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 22. juni 2002 #4 Del Skrevet 22. juni 2002 Det går ikke ann Å diskutere. Korrekt gramatisk framstilling, om jeg tør be! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 22. juni 2002 #5 Del Skrevet 22. juni 2002 Thomas: Waco: For så vidt enig, men du kjenner da vel ikke hele historien bak dette tilfellet? Jeg tror han må bare fortsette å jobbe med temperamentet sitt, og hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt fra om at sånn kan det ikke fortsette. Dere må bare fortsette å øve dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juni 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juni 2002 Takk for alle svar!! Waco: Selvfølgelig krever jeg ikke en times forspill hver gang, men når det er samme greia gang etter gang etter gang!!! En gang gikk det en måned uten at det var noe forandring. Spurte ham en gang om det var noe med sexlivet vårt han ville forandre, men da svarte han bare "Neida, elskling, med deg er det like herlig og deilig hver gang" Nå var det egentlig ikke sex som var greia her, men hvordan jeg skal klare og diskutere ting med ham uten at han flyr i taket, hiver bestikket i veggen osv... Det medd samlivskurs har vi snakka om. Greit og være forberedt før den store krisen kommer. Får høre mer seriøst denne gangen om han kunne tenkt seg dette. Jeg er iallefall for det- men det hjelper ikke så veldig om han er totalt imot det, da! Får ta en mer alvorlig prat med ham når situasjonen er riktig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 22. juni 2002 #7 Del Skrevet 22. juni 2002 Hei! en liten idé: siden dere snart skal gifte dere kan det jo kanskje være en mulighet å foreslå for ham at dere, for å bygge opp spenningen, skal la være å ha samleie frem til bryllupsnatten. dvs alt untatt samleie er lov. på den måten kan dere finne tilbake til leken og kosen, samtidig som dere garantert vill få bygget opp lysten... det å ikke ha lov til noe har gjerne den effekten :D (har desverre ikke noen gode råd for hvordan dere skal få 'orden' på kranglene deres) lykke til klem fra tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå