Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leieboerne mine skal nå flytte it etter å ha bodd i garasje leiligheten i 3 år,vi var inne i leiligheten å ordnet noe med vannet igår når de var borte.

Da la vi merke til at de har hengt opp ekstremt mye på veggene,hyller/bilder/skap/lamper ..,

På den ene veggen er det så mye som

35 skruer!!!!

Veggene blir jo kjempe stygge når de flytter nå,veggene var sparket og nymalt når de flyttet inn. Vi hadde aldri noe avtale på at de ikke kunne henge opp noe,men vi sa de måte ikke henge opp så mye!

Hva gjør vi nå? Kan vi pålegge de å sparke å ordne alle hullene??

Anonymous poster hash: 09edb...1c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leieboerne mine skal nå flytte it etter å ha bodd i garasje leiligheten i 3 år,vi var inne i leiligheten å ordnet noe med vannet igår når de var borte.

Da la vi merke til at de har hengt opp ekstremt mye på veggene,hyller/bilder/skap/lamper ..,

På den ene veggen er det så mye som

35 skruer!!!!

Veggene blir jo kjempe stygge når de flytter nå,veggene var sparket og nymalt når de flyttet inn. Vi hadde aldri noe avtale på at de ikke kunne henge opp noe,men vi sa de måte ikke henge opp så mye!

Hva gjør vi nå? Kan vi pålegge de å sparke å ordne alle hullene??

Anonymous poster hash: 09edb...1c8

Det er desverre deres jobb som utleier.

Anonymous poster hash: 208e8...c7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huseiernes landsforbund, spør om hjelp der.

Anonymous poster hash: 5d684...f71

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve med at de enten må fikse det før de flytter ut, eller så holder dere igjen litt av depositumet og gjør det selv. 35 hull/spiker/skrue tenker jeg er litt i overkant av hva man må påregne som utleier. Før neste leietaker legger dere inn i kontrakten at leiligheten skal levere tilbake i samme stand som da de overtok (utover normal slitasje selvfølgelig, et hakk eller to i parketten må man f.eks regne med, uhell skjer jo, men hull i vegger til bilder ol. er med vilje).

Anonymous poster hash: 3d1bb...a0f
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke hadde noen avtale om at de ikke kunne henge opp på veggen, så har du som utleier ingen sak.

Anonymous poster hash: 09c97...03d
  • Liker 2
Gjest Evans
Skrevet

Å henge opp ting på veggene vil jeg anta faller inn under "vanlig slitasje". Så lenge det ikke står noe om at det ikke skal henges opp noe på veggene, tror jeg dere bare må regne med at leietakerne henger opp bilder. Og noen liker tydeligvis mange bilder på veggene.

Du kan jo ringe huseiernes landsforbund og høre, om du er medlem der?

Skrevet

Tror dessverre du må ta det som å lære leksa på den kjipe måten å endre kontrakten din til nestemann.

Da jeg leide ut (ikke privat men som firma) så hadde vi alltid med i kontraktene at folk ikke fikk lov til å henge opp NOE på veggene med gipsskruer og slike ting som lager store hull. Det enest de fikk lov å henge opp var småting som bilder og slikt som kan henges opp på x-kroker eller små spiker. Flatskjermer måtte stå på bord/benker og bokhyller på gulvet - ikke skrus i veggene.

Så lenge det ble forklart ved innflytting var det ingen som klaget. Og veggene holdt seg pene. (Eller så pene som de kan når man leier ut - det blir alltid styggere enn om du hadde bodd der selv for utrolig mange som leier behandler ting helt annerledes enn de ville gjort om de eide tingene selv. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...