Gå til innhold

Vinterdress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at jeg skulle begynne veldig tidlig i år med å finne vinterdress. Hva er favorittdressene deres? Hvor har de kjøpt de og hva har de kostet? De aller fleste butikkene har vel ikke begynt å selge vinterdresser enda, men.. Hun fyller 3 år rundt nyttår:)

Anonymous poster hash: 3700f...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen. Jeg fikk hm katalogen her om dagen og der er det en dress som koster 699. Tror dere den er grei? Den koster jo så og si like mye som andre dresser. Eller er det bedre å legge 200 kr mer i der og kjøpe en annen dress?

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sånt hastver? Bor du i Nordnorge?

vinterdresser bør du vente med å kjøpe til det nærmer seg høst og behov for å bruke. Barn vokser og dressen bør prøves for å se passfasong på ulike dresser.

Vanlig med tester av vinterdresser når det begynner å bli aktuelt med bruk.

Men bevares for meg kan du bestille eller gå og kjøpe når tid som helst.

Men her i huset ønsker vi å beholde sommerfølelsen lengst mulig, altså.

Anonymous poster hash: bc678...b04

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går utelukkende for Reima når det gjelder vinterdress. Her var kommende vinters dresser i hus allerede sist vinter. Kjøpt til 50& avslag i Reimas nettbutikk. Men som oftest handler jeg på Ellos og bruker rabatter. Har enda ikke kjøpt en Reimadress til full pris.

Og har heller ikke hatt problem med at de ikke har passet selv om jeg kjøper de så lenge i forveien. De blir også hengt i et skap i boden, så det er ikke sånn at vinterdressene henger i gangen hele sommeren(sånn som svar til den over her så var så bekymret for å bli frarøvet sommerfølelsen)

Mye av grunnen til at jeg velger Reima er komfort, de er tynne og lette, men samtidig varme og ikke minst vanntette. Slitestyrken er så som så, den duger best i snø, men har jeg vært ute for at en dress ikke holder mål så har jeg fått ny om jeg har reklamert.

Reservedress til eldstemann(går på utegruppe i bhg) ble en fra Kappahl. Syns egentlig de er for stive og tunge, men den kostet 200 kr og som reservedress så duger den.

Anonymous poster hash: a7db3...ffb
AnonymBruker
Skrevet

vinterdresser bør du vente med å kjøpe til det nærmer seg høst og behov for å bruke. Barn vokser og dressen bør prøves for å se passfasong på ulike dresser.

Stått opp med feil fot i dag?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Hæ?

Dette var dagens ;)

Anonymous poster hash: 716e6...5eb

Skrevet

Støtter også Reima, vært superfornøyd!

Personlig hadde jeg ikke kjøpt vinterdress på h&m. De 200kr spart blir gjerne dyre når du må kjøpe ny dress før jul.

AnonymBruker
Skrevet

Stått opp med feil fot i dag? Anonymous poster hash: a7db3...ffb

Har bare en fot!

Gjest Magdalene
Skrevet

Har hatt reima før (meget oppskrytt spørr du meg), men prøvde testvinneren Didrikson i fjor, og ble veldig fornøyd, så nå går vi bare for den fremover.

Til de minste syns jeg Molo er best.

Skrevet

Reima ble med den ene dressen. Likte Reflex godt før, men nå er de blitt for tynne. Fireåringen brukte Didriksson i fjor og skal ha det i år igjen. Ettåringen skal ha PompdeLux eller Molo.

Skrevet

Til vinteren har vi hatt både Reima og Vill, og jeg liker Vill best. Forhåpentligvis passer fjorårets dress i år også, men om vi trenger ny blir det nok Vill igjen.

Minsten er arvetussa ''stakkars'', og bruker det storesøster har brukt før - så sant det er i god stand selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har isbjørn til kommende vinterdress. Didriksson som ekstradress og den er kjempegod :-)

Anonymous poster hash: 9f769...e66

Skrevet

Jeg har også handlet dresser på salg til neste sesong. Første vinter brukte han Småfolk sin dress og denne vinteren blir det reima. Jeg tenker like mye pris som kvalitet. Hadde aldri betalt mer enn 1000 kr for en dress om det finnes gode alternativer som er billigere. Hva slags dress du trenger avhenger vel litt av hvor aktiv ungen din er også, om hun sliter mye på klærne sine eller om hun fryser lett.

Skrevet

Vi har hatt Reima, Polarn O. Pyret og Didriksson(?) Reima var veldig god og varm den vinteren han ble 1 år. Men vi var veldig fornøyd med de to andre dressene året etter. Barnehagen var litt skeptisk til at vi ikke hadde Reima. Men han var aldri kald og våt.

Vi bor i vest. Så det viktigste er at den tåler vann, og bruk uten snø.

Skrevet (endret)

Her bruker vi Reima Tec. Veldig fornøyd. I fjor kjøpte vi en Didriksons Theron på tilbud, så det blir dressen i år, men kommer til å kjøpe Reima på salg i januar til neste vinter. :)

Slitesterk, god passform, blir ikke gjennomvåt, lett osv. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Når du kjøper vinterdress til barn så er det et par momenter du bør vektlegge.

Flammesikkert materiale: vinter er en tid fylt av bål og islykter i barnehagen og det offentlige rom, enkelte dresser på markedet er livsfarlige.

Sømmer:, sømmene bør være så sterke at du ikke klarer å rive dem i stykker med nevene i butikken, spør den ansatte om du kan prøve, hvis ikke, så bare gå.

Strikker: Strikkende på beina må være byttbare og ikke sydd fast, kjøp ekstra strikker med en gang.

Varmeegenskaper: uvesentlig, dette blir ødelagt i vask, kjøp heller en god ulldress som kan brukes under dressen.

Vindtett: Veldig viktig, da det er hovedårsaken til varmetap.

Løs hette: Ekstremt viktig med tanke på sikkerhet og lek, om du ikke blir sur når de ansatte i barnehagen klipper den av.

Lommer: Så få som mulig, bare tull.

Vanntett: Helt vanntett er ikke bra, men de som har gummi på rumpe og bein er knall.

Reflekser: Bare tull, ødelegger egenskapene til dressen med unødvendige sømmer, barnehagen bruker refleksvest uansett, og unger synes det er mye morsommere å velge ut strykbare reflekser selv.

Glidlås: Glidlås med STORE tenner i messing er best(plast er søppel) og små tenner kutter hud, gjerne med ekstra overlapper med knapper.

Det var vel det, hilsen barnehage onkel.

• Liker 2
Skrevet

Flammesikkert materiale: vinter er en tid fylt av bål og islykter i barnehagen og det offentlige rom, enkelte dresser på markedet er livsfarlige.

Sømmer:, sømmene bør være så sterke at du ikke klarer å rive dem i stykker med nevene i butikken, spør den ansatte om du kan prøve, hvis ikke, så bare gå.

Strikker: Strikkende på beina må være byttbare og ikke sydd fast, kjøp ekstra strikker med en gang.

Varmeegenskaper: uvesentlig, dette blir ødelagt i vask, kjøp heller en god ulldress som kan brukes under dressen.

Løs hette: Ekstremt viktig med tanke på sikkerhet og lek, om du ikke blir sur når de ansatte i barnehagen klipper den av.

Vanntett: Helt vanntett er ikke bra, men de som har gummi på rumpe og bein er knall.

Reflekser: Bare tull, ødelegger egenskapene til dressen med unødvendige sømmer, barnehagen bruker refleksvest uansett, og unger synes det er mye morsommere å velge ut strykbare reflekser selv.

Glidlås: Glidlås med STORE tenner i messing er best(plast er søppel) og små tenner kutter hud, gjerne med ekstra overlapper med knapper.

Så flotte tips!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du utdype hvorfor det ikke er bra.

Og gummi??? jeg skyr slike dresser som pesten. vi snakker som oftest stiv og tung bevernylon(80-tall!!!) Heldigvis er det laaaangt mellom slike dresser nå om dagen. Stakkars små barn som må bakse rundt i slike dresser

Jeg har erfaring fra barnehage, fra butikkjobb hvor jeg har solgt masse Reima, Troll, Ticket to heaven osv. og jeg har barn. Og ja takk til en skikkelig vanntett dress(minst vannsøyle på 10000) lett, men samtidg god og varm.

Skrevet

Kan du utdype hvorfor det ikke er bra.

Og gummi??? jeg skyr slike dresser som pesten. vi snakker som oftest stiv og tung bevernylon(80-tall!!!) Heldigvis er det laaaangt mellom slike dresser nå om d

Helt vanntett vil si hel gummi i min verden, alt annet vil bli ødelagt i vask, vaskelappen er det bare og se langt vekk fra, da tiss, blod og bæsj ikke lar seg vaske på 30 grader. Og en dress som er helt vanntett blir veldig "tett", barnet blir fuktig, og fuktighet gjør at man blir raskere kald. Det med gummi på bein og rumpe gjør ikke dressene nevneverdig mye tyngre i dag, all den tid gummien er blitt mer slitesterk og lettere. Og ingenting er tyngre enn en våt dress.

Andre fordeler er at man kan skli på rumpa, og trenger ikke og krangle om rumpebrett som sklir dårligere.

Har sett noen rå dresser i fire lags børstet goretex, med luftende materiale rundt hals og under armer, og rippstop på knær og rumpe. Disse er helt fantastiske, men koster fra 8000 kroner og oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...