Gå til innhold

Er folk som poserer i bikini på Instagram stolte over kroppene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar folk bilder av seg selv i speilet med mobilen mens de står i bikini? Er de veldig stolte over kroppene sine og ønsker å vise dem frem? Synes jeg ser mye av det på instagrammene til venner og bekjente

Anonymous poster hash: 115a5...a69
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De ønsker iallefall bekreftelse av noe slag. Har en bekjent som nettopp la ut nakenbilde av seg selv, hun er gravid. Ingen som har kommentert, sikkert like sjokkerte som meg, hehe. Hun er en sånn person som tar to-tre lettkledde selfies pr dag og lyser opp når hun får høre at hun er pen.

Anonymous poster hash: 43958...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Så ikke sikkert at de er stolte? Kanskje usikre? Trenger å høre at de er fine?

Anonymous poster hash: 115a5...a69
Skrevet

De er vel fornøyde med bildet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at utseendet er alt de har, og da blir det desto mer viktig med sterke positive tilbakemeldinger, gjerne flere ganger daglig.

Anonymous poster hash: 43958...0e7

AnonymBruker
Skrevet

De er vel fornøyde med bildet.

Selfie på badet er jo ikke akkurat fotokunst ;)

Det er nok kroppen de er fornøyde med, samt et enormt bekreftelsesbehov.

Anonymous poster hash: 8882f...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at de har et behov for bekreftelse/positiv oppmerksomhet. Jeg tenker alltid når jeg ser dette, at personen har ganske dårlig selvtillit. Får litt sånn blanding av "Off stakar"/så flaut for henne.

Mye av det samme tenker jeg om folk med mye selfies, altså bare av fjeset sitt. Særlig hvis det er forsøk på å være litt sexy, men uansett egentlig. Ofte komboen "selfie/er på trening" er særlig flau syns jeg.

Anonymous poster hash: 5e60e...b5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at de har et behov for bekreftelse/positiv oppmerksomhet. Jeg tenker alltid når jeg ser dette, at personen har ganske dårlig selvtillit. Får litt sånn blanding av "Off stakar"/så flaut for henne.

Mye av det samme tenker jeg om folk med mye selfies, altså bare av fjeset sitt. Særlig hvis det er forsøk på å være litt sexy, men uansett egentlig. Ofte komboen "selfie/er på trening" er særlig flau syns jeg.

Sier meg veldig enig i dette. Sitter med samme oppfatningen

Anonymous poster hash: 979ab...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Stolt av kroppen sin

2) Usikker på seg selv og vil ha bekreftelse

3) Vil ha oppmerksomhet

4) Dårlig selvtillit

Anonymous poster hash: 789e3...ddd
Skrevet

De ønsker iallefall bekreftelse av noe slag. Har en bekjent som nettopp la ut nakenbilde av seg selv, hun er gravid. Ingen som har kommentert, sikkert like sjokkerte som meg, hehe. Hun er en sånn person som tar to-tre lettkledde selfies pr dag og lyser opp når hun får høre at hun er pen. Anonymous poster hash: 43958...0e7

Gravide er jo flotte da

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at når gravide tar bilde av seg selv for å vise magen er det bare søtt og koselig! Blir ikke det samme i det hele tatt:)

Litt spesielt med nakenbilde som en skrev, men om alt er dekket og det er litt classy går det greit syns jeg. Selv om jeg ikke ville gjort der selv.

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt med denne drittslengingen fra åpenbart misunnelige folk.

Anonymous poster hash: c9240...383

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt med denne drittslengingen fra åpenbart misunnelige folk.

Anonymous poster hash: c9240...383

Drittslenging?? Syns det har vært mange reflekterte innlegg i diskusjonen jeg.

Du må vel innrømme at det det er litt spesielt å ta bilde av kroppen sin, legge det ut på nett for å få kommentarer og vise seg fram? Eller er vi så overeksponert for dette at vi ikke ser at det er noe man kan diskutere?

Jeg syns det sier mye om et menneske om han/hun har dette behovet for oppmerksomhet og bekreftelse.

Og siden du nevner misunnelse, jeg er faktisk kjempefornøyd med kroppen min, er stolt og fornøyd når jeg ser meg i speilet! Men behov for å ta bilde og legge ut på nettet? Overhodet ikke!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drittslenging?? Syns det har vært mange reflekterte innlegg i diskusjonen jeg.

Du må vel innrømme at det det er litt spesielt å ta bilde av kroppen sin, legge det ut på nett for å få kommentarer og vise seg fram? Eller er vi så overeksponert for dette at vi ikke ser at det er noe man kan diskutere?

Jeg syns det sier mye om et menneske om han/hun har dette behovet for oppmerksomhet og bekreftelse.

Og siden du nevner misunnelse, jeg er faktisk kjempefornøyd med kroppen min, er stolt og fornøyd når jeg ser meg i speilet! Men behov for å ta bilde og legge ut på nettet? Overhodet ikke!

Vel, det er deg. Du er vel fornøyd med andre aspekter i livet ditt som du viser frem. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv halvnaken, men klarer virkelig ikke å se hva som er så forferdelig galt med det, særlig når man har trent så hardt og er stolt. Ikke har det noe innvirkning på livet mitt, ikke føler jeg meg mindre verdt, ikke går det på bekostning av noen andre. Hvem vil ikke ha bekreftelse, oppmerksomhet og høre at man ser bra ut? Skal kropp bli tabu (selvsagt kun vakre kropper, gravidmager er flott, og det er såå tøft om man tør å legge ut når man har noen kg for mye) ? Er det janteloven som regjerer? Må man være svak, ha dårlig selvtillit eller hungre etter bekreftelser dersom man skal tørre å legge ut bilder? Eller er det en kamuflert unnskyldning for at mindre flotte jenter skal føle seg bedre selv?

Det er nok mer enn flotte/trente kropper som ligger bak, særlig når det er nesten kun er det som blir kritisert, og ikke "vanlige" kropper.

Anonymous poster hash: 03f6a...a7a

• Liker 5
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Er bare fint at folk er fornøyd med kroppen sin. Det må flere også blir. Alle vet hvordan de får en fin kropp vel? :)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er deg. Du er vel fornøyd med andre aspekter i livet ditt som du viser frem. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv halvnaken, men klarer virkelig ikke å se hva som er så forferdelig galt med det, særlig når man har trent så hardt og er stolt. Ikke har det noe innvirkning på livet mitt, ikke føler jeg meg mindre verdt, ikke går det på bekostning av noen andre. Hvem vil ikke ha bekreftelse, oppmerksomhet og høre at man ser bra ut? Skal kropp bli tabu (selvsagt kun vakre kropper, gravidmager er flott, og det er såå tøft om man tør å legge ut når man har noen kg for mye) ? Er det janteloven som regjerer? Må man være svak, ha dårlig selvtillit eller hungre etter bekreftelser dersom man skal tørre å legge ut bilder? Eller er det en kamuflert unnskyldning for at mindre flotte jenter skal føle seg bedre selv?

Det er nok mer enn flotte/trente kropper som ligger bak, særlig når det er nesten kun er det som blir kritisert, og ikke "vanlige" kropper.

Anonymous poster hash: 03f6a...a7a

Hvem har sagt at de syns det er forferdelig? Vi bare diskuterer hva årsaken kan være til at noen har behov for å legge ut halvnakne bilder av seg selv.

Jeg syns ikke det bare er veldig trente folk som gjør dette, og det har ikke så mye å si for min del hvertfall.

Ang det å være stolt av ting i livet, må jeg si at det å informere om en doktorgrad/fjelltopp som er besteget/reise osv er mye mer interresant. Og det er jo også liksom noe som skjer i dems liv.

At du ikke ser forskjell på å annonsere at man skal ha barn, vise fram en kulemage som er symbolet på det nye store som skal skje, og det å posere foran speilet på badet, i en slik stilling at det kan se ut som du har en litt spretten stump, mens øynene er dypt konsentrert inn i mobilen. Så tror jeg vi er fra forskjellige planeter...

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Majoriteten tror jeg er på jakt etter å fylle et tomrom i sitt indre. Mens noen få er gjør det kun for å skryte. Et forsvinnende lite mindretall forstår ikke at de er dritflotte å se på og legger ut slike bilder totalt uten baktanke.

AnonymBruker
Skrevet

Ang argumentet ditt med at kropp ikke skal være tabu...

Jeg syns det er STOR forskjell på å gå i bikini på stranda, gå i små sommerkjoler, og det å legge ut halvnakne bilder på Internett. Det er blitt så vanlig at jeg tror ikke jentene skjønner hva de faktisk gjør!

Det er ikke mange år siden det å legge ut slike bilder på nett var ekstremt. Bilder kan bli misbrukt osv.

Og den der, stakkars veltrente jenter som ikke skal få vise seg fram og få komplementer. Akk!

Men denne tråden handlet vel egentlig om hvorfor jenter velger å gjøre dette. Og hvorfor det ikke holder med ett bilde, men igjen og igjen og igjen... Syns det er ganske interessant jeg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noen av disse selfies-jentene/kvinnene noen gang ender opp med seriøse høytstående yrker..

Eller er det noen her som kan huske at stortingspolitikere, advokater, leger, bedriftsledere etc har lagt ut bikini-selfies av seg selv?

Er stort sett skoledroppere, alenemødre, bloggere og treningsfreaker i dead-end jobber.

Anonymous poster hash: 8a696...595
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ang argumentet ditt med at kropp ikke skal være tabu...

Jeg syns det er STOR forskjell på å gå i bikini på stranda, gå i små sommerkjoler, og det å legge ut halvnakne bilder på Internett. Det er blitt så vanlig at jeg tror ikke jentene skjønner hva de faktisk gjør!

Det er ikke mange år siden det å legge ut slike bilder på nett var ekstremt. Bilder kan bli misbrukt osv.

Og den der, stakkars veltrente jenter som ikke skal få vise seg fram og få komplementer. Akk!

Men denne tråden handlet vel egentlig om hvorfor jenter velger å gjøre dette. Og hvorfor det ikke holder med ett bilde, men igjen og igjen og igjen... Syns det er ganske interessant jeg!

Isolert til dette så handler det om bekreftelse, bekreftelse, bekreftelse. Tomrom i sitt indre som en desperat søker å fylle.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...