Gå til innhold

Huseier låse seg inn mens jeg lå og sov!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat flyttet til ny leilighet, der jeg leier. Jeg våknet i dag tidlig av at huseier + rørlegger låste seg inn før klokka åtte for å se på kjøkkenet. De verken banket eller ringte på.

Jeg visste at en rørlegger skulle komme en dag, men huseier kan da ikke oppføre seg slik? Jeg våknet jo av at det kom folk inn i huset!? Ubehagelig!

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 1406a...ae8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at dere må banke på neste gang det skal være noe. Så lever du livet videre.. virker som du skal ha noe ut av det? Herre.

Anonymous poster hash: 9c9fc...117
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at dere må banke på neste gang det skal være noe. Så lever du livet videre.. virker som du skal ha noe ut av det? Herre.

Ha noe ut av det? Synes det er idiotisk med huseiere som bryter husleieloven, det må virkelig være noe feil med meg altså. Tosk.

• Liker 5
Skrevet

Nei, slik kan han ikke gjøre. Hva om du hadde stått naken på kjøkkenet?

Han burde ha banket på.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det har de ikke lov til og jeg ville blitt forbanna.

Anonymous poster hash: 10b86...bd1
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg sikkerhetslenke.

Anonymous poster hash: 4c868...7a7
AnonymBruker
Skrevet

Ha noe ut av det? Synes det er idiotisk med huseiere som bryter husleieloven, det må virkelig være noe feil med meg altså. Tosk.

Når det er oppgitt at han skal komme med en rørlegger er naturlig å anta at det kommer inn under unntakene i huseierloven som gjør at man kan komme inn i leiligheten. Men selvsagt burde det vært banet på først.

Anonymous poster hash: 3c79b...192

AnonymBruker
Skrevet

Monter sikkerhetslenke. Selvsagt skulle de ha banket på, spesielt siden de kommer så tidlig.

Anonymous poster hash: a1216...835
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen skal inn leiligheten skal han snakke med deg, avtale et tidspunkt som passer og selv da - banke på dersom du er hjemme.

Jeg hadde sendt en epost og sagt at han må si ifra når han skal inn i leiligheten på forhånd og at det ikke er ok (eller lovlig) å buse inn. Deretter satt på en lenke.

Anonymous poster hash: 10b86...bd1
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når det er oppgitt at han skal komme med en rørlegger er naturlig å anta at det kommer inn under unntakene i huseierloven som gjør at man kan komme inn i leiligheten. Men selvsagt burde det vært banet på først.

Nei, dette er ikke naturlig å anta. Han kan ikke bare låse seg inn uten å ha prøvd å få tak i leietaker.

Anonymous poster hash: 70ba8...26b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hans eiendom, hans rett.

Anonymous poster hash: 5e222...5f3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke naturlig å anta. Han kan ikke bare låse seg inn uten å ha prøvd å få tak i leietaker.

Anonymous poster hash: 70ba8...26b

For meg er det naturlig å anta. Det meste man skal med rørlegger er enten ting TS kunne ordnet selv eller ting utleier er pliktig til å ordne og da må TS være klar over at utleier kan komme.

Gjest Anubiel
Skrevet

Hans eiendom, hans rett.

Nei, faktisk ikke så lenge han leier den ut. Da har du svært begrenset "rett" over eiendommen.

Det opplyses ikke om hva som skjedde i forkant, men her burde det først vært varslet på forhånd om at det var behov for huseier å ha adgang til leiligheten, så burde de avtalt tidspunkt og dag dette skulle skje på. Og videre så skulle ABSOLUTT huseieren ha ringt på døren. Huseieren kan bare låse seg inn der dette er eksplisitt avtalt på forhånd, for eksempel fordi leietager ikke er hjemme på det tidspunktet.

Hilsen en som faktisk er utleier.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Hans eiendom, hans rett.

Nei. Husleieloven gjelder når man leier ut.

Du trenger ikke være tøff fordi du eier og noen må leie.

Hadde jeg oppført meg sånn mot mine leietakere så hadde jeg skammet meg.

• Liker 3
Skrevet

Så du hadde syntes det var greit at folk kom inn døren din uten å banke på? Leier eller eier spille ringen rolle, hun betaler leie. Dummeste kommentaren jeg har sett på lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Hans eiendom, hans rett.

Håper virkelig du ikke er utleier.

Anonymous poster hash: a1216...835

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hans eiendom, hans rett.

Få deg litt mer innsikt i husleieloven før du spyr ut dumme kommentarer. Nei desverre er det slik at utleier har begrenset rettigheter når de leier ut. Ettersom at denne pesonen betaler ned lånet for huseier :) Hun betaler for bo. Man kan ikke bare gå inn til folk uten å banke på, å døren blir åpnet verken hos eier eller leier.

Endret av Snakkis
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat flyttet til ny leilighet, der jeg leier. Jeg våknet i dag tidlig av at huseier + rørlegger låste seg inn før klokka åtte for å se på kjøkkenet. De verken banket eller ringte på.

Jeg visste at en rørlegger skulle komme en dag, men huseier kan da ikke oppføre seg slik? Jeg våknet jo av at det kom folk inn i huset!? Ubehagelig!

Hva kan jeg gjøre?

Du sitter jo her og skriver på et forum og spør hva du kan gjøre med det?

Hva kan jeg gjøre liksom? Si nå til han at han må banke på neste gang. Virker ut som du har rett på noe.

Noen ganger burde folk bare bruke hue sitt istedenfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hans eiendom, hans rett.

nei, ikke når han har leid ut

Anonymous poster hash: a65c5...5bc

Skrevet

Klart han skal banke/ringe på. Det skal også avtales på forhånd (med mindre det er oversvømmelse eller noe annet hastegreier), noe det delvis har blitt gjort, men uten spesifisert tidspunkt? Vet ikke om loven sier noe om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...