Gå til innhold

ekstrem beslutningsvegring, får aldri bestemt meg for noe og angrer uansett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg har veldig vanskelig for å ta beslutninger og uansett hva jeg gjør, så angrer jeg og tenker at jeg burde gjort det annerledes...Det kan gjelde alle beslutninger, fra de store, til de små,

Hva kan denne ekstreme beslutningsvegringen komme av?Råd for å bedre dette?

Det er veldig slitsomt

Anonymous poster hash: 0835d...384

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg har veldig vanskelig for å ta beslutninger og uansett hva jeg gjør, så angrer jeg og tenker at jeg burde gjort det annerledes...Det kan gjelde alle beslutninger, fra de store, til de små,

Det er veldig slitsomt

Hjelp fra psykolog. Det kan være ulike årsaker til beslutningsvegring

Anonymous poster hash: 1313e...97a

Bestill en time hos fastlege, ta en prat om dette, la han videreføre deg til noen som kan hjelpe deg med dette. Dersom legen ikke viderefører deg første timen, stå på din sak og vis at det er alvorlig!

Håper virkelig du gjør det, for det må være et grusomt onde å føle slik, man vet jo aldri hva beslutninger og tilfeldigheter fører til. Høres veldig trist ut å ikke kunne nyte spontanitet og selvstendighet, lykke til!!

AnonymBruker

Det er veldig slitsomt

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1382852 Kanskje du finner gode innspill og råd her

AnonymBruker

Det er veldig slitsomt

Depresjon kan være årsak. Men det finnes mange andre mulige årsaker

AnonymBruker

Det er veldig slitsomt

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/349527-ambivalent/#entry2983379

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/397481-depresjon-vs-me/#entry3530023

Annonse

AnonymBruker

takker for svar

Jeg utsetter alle avgjørelser, noe som gjør alt vanskeligere føler jeg, sånn som nå i ferien, klarte ikke å bestemme meg for om jeg skulle dra et bestemt sted eller ikke, til slutt var billettene så dyre at jeg ikke hadde mulighet lengre og ble sittende hjemme..

Jeg vet liksom ikke hva som kommer først, at jeg er stresset og derfor sliter med avgjørelser, eller at jeg sliter med avgjørelser og derfor blir stresset...

AnonymBruker

takker for svar

Jeg utsetter alle avgjørelser, noe som gjør alt vanskeligere føler jeg, sånn som nå i ferien, klarte ikke å bestemme meg for om jeg skulle dra et bestemt sted eller ikke, til slutt var billettene så dyre at jeg ikke hadde mulighet lengre og ble sittende hjemme..

Jeg vet liksom ikke hva som kommer først, at jeg er stresset og derfor sliter med avgjørelser, eller at jeg sliter med avgjørelser og derfor blir stresset...

Sliter du med grubling og/ eller bekymringstanker eller annet, i forbindelse med beslutningsvegringen, kan kanskje kognitiv og metakognitiv terapi hjelpe deg

AnonymBruker

Det er veldig slitsomt

Om du forteller mer om tanker og/ eller følelser som du har i forbindelse med beslutningsvanskene, er det lettere å gi råd. Du kan også poste spørsmål på doktoronline og få svar fra psykiateren og brukere av det forumet.

AnonymBruker

det går på at jeg etter å ha tatt et valg, får angst for om det vil føles rett også i morgen, om det dukker opp noe jeg burde forutsett, andre alternativer, dette fordi jeg som oftest angrer på valget jeg har gjort uansett. Derfor utsetter jeg avgjørelser så lenge jeg kan, men jeg vet jo at det ikke blir lettere å velge eller at man noen gang kan være sikker på at man har gjort det rette

AnonymBruker

det går på at jeg etter å ha tatt et valg, får angst for om det vil føles rett også i morgen, om det dukker opp noe jeg burde forutsett, andre alternativer, dette fordi jeg som oftest angrer på valget jeg har gjort uansett. Derfor utsetter jeg avgjørelser så lenge jeg kan, men jeg vet jo at det ikke blir lettere å velge eller at man noen gang kan være sikker på at man har gjort det rette

Jeg forstår. Jeg kan anbefale boken "Livet er et usikkert prosjekt" av Ingvard Wilhelmsen. Boken er for selvhjelp i forbindelse med både depresjon, angst og bekymringer, bl.a bekymringsangst. Boken kan leses her (gratis) http://www.nb.no/nbsok/nb/2ec8f87516e2c189b30dad09c2fb1a90?index=0#0

I tillegg hadde en god behandler kunnet hjulpet deg. Lykke til!

AnonymBruker

Eksponeringsterapi (dvs å gjøre det du er redd for) er mye brukt ved angstplager. I den nevnte boken av Wilhelmsen får du mye nyttig info og hjelp både om bekymringer og angst.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...