Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er bor sammen med min fantastiske kjæreste. Vi har det utrolig bra sammen, selv etter flere år som samboere. Vi har en god og åpen kommunikasjon og det er gjensidig tillit i vårt forhold. Alt er rett og slett veldig bra.

Vi har begge vært enig om at vi ikke behøver samboerkontrakt. Hvis "uhellet" skulle vært ute og vi går fra hverandre har vi snakket om hvem som skulle tatt med seg hva. Vi hadde også solgt leiligheten og der hadde alt blitt delt 50/50. Er det da strengt tatt nødvendig med en samboerkontrakt?

Anonymous poster hash: 8a242...83b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymous poster hash: 1b62a...23e
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymous poster hash: 1b62a...23e

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

For å sikre begge parter juridisk. Det er og nødvendig med testament dersom den ene dør og dere ikke har barn og dere ikke har testament vil den dødes foreldre/søsken arve den døde. Gjenlevende kan da sitte igjen med en bolig som må selges osv...

Det er naivt å tro at man ikke trenger å formalisere et samboerforhold med en samboeravtale. Og det er for sent når bruddete er et faktum. Blir et brudd en tvist somblir bragt inn for domstolene er det et lotteri hvem som får hva.

Anonymous poster hash: ac309...a25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å sikre begge parter juridisk. Det er og nødvendig med testament dersom den ene dør og dere ikke har barn og dere ikke har testament vil den dødes foreldre/søsken arve den døde. Gjenlevende kan da sitte igjen med en bolig som må selges osv...

Det er naivt å tro at man ikke trenger å formalisere et samboerforhold med en samboeravtale. Og det er for sent når bruddete er et faktum. Blir et brudd en tvist somblir bragt inn for domstolene er det et lotteri hvem som får hva.

Anonymous poster hash: ac309...a25

Jeg snakket om samboerkontrakt og ikke testament. En samboerkontrakt vil ikke holde om en av partene dør uansett. Jeg vil heller ikke kalle det naivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...