AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Denne tråden er for de som HAR en 50/50-ordning, og ikke de som har noe imot den.. Jeg lurer på hvordan dere føler at barnet troves med denne ordningen? Jeg har følt litt på det spesielt nå i ferien, som barnet ikke har vært i barnehagen. Det blir lange dager hos meg, fordi aktivitetsnivået er så høyt hos far. De omgåes mange mennsker hele tiden fordi far har veldig stor omgangskrets, far er mer impulsiv enn mdg, og hva penger angår, lever han i nuet og tar seg råd til middag ute nesten hver dag, turer hit og dit osv. Jeg derimot, er mer rutinemenneske. Jeg har venner, men bare noen få nære som også har barn, som vi til vanlig omgåes litt i helgene barnet er hos meg. Jeg er heller ikke like impulsiv og oppfinnsom som far, så hoa meg blir det mye turer på lekeplass, innelek, gjøremål i huset, playdates med andre barn, gå på besøk osv. samtidig som jeg er ganske økonomisk anlagt og ikke lever over evne. Har i utgangspunktet ikke mye å leve for i mnd'en, så fornøyelsesparker, lekeland ol. er ikke hverdagskost her. Men når vi først drar til ett sånt sted, koser vi oss skikkelig og kjøper en del ting den dagen. Poenget da, er at jeg ikke føler jeg strekker helt til. Jeg rakker ikke ned på far, ikke hans feil at jeg ikke er like impulsiv og sølete med penger, men jeg tenker på barnet, som lever høyt og lavt. Ikke bare fordi 50/50 i seg selv ikke er en ideell løsning, men fordi jeg og far er så forskjellig. Kjenner dere noen gang på det, at dere lever veldig forskjellig liv?Anonymous poster hash: 58330...a23
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Barnet deres er sammen med dere, ikke pengene deres. Selv om de er vant til at det brukes mye penger hos far, trenger ikke det å bety at det er kjedelig hos mor. Problemet kommer når en av foreldrene kjøper kjærligheten til barnet. Mor til mitt stebarn gjør nettopp dette, og det er en helt håpløs situasjon til tider. Han tror at han skal få noe hver gang vi beveger oss ut av huset! Han tror meningen med å gå en tur er for å kjøpe is, ha med han i butikken for å handle er å kjøpe godteri eller tegneserier. Dette er alt annet enn vanlig hos oss, så det blir ofte furting og snakk om at han vil til mamma fordi da har hun sagt at han skal få ett eller annet. Hvis far til barnet generelt bruker mye penger, er det hans valg. Det er trivselen til barnet barnet som spiller noen rolle. Det er lettere å utvikle barns fantasi og selvstendighet uten penger. De må jo faktisk tenke selv og finne på noe. Anonymous poster hash: 8b2d6...99b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Barnet deres er sammen med dere, ikke pengene deres. Selv om de er vant til at det brukes mye penger hos far, trenger ikke det å bety at det er kjedelig hos mor. Problemet kommer når en av foreldrene kjøper kjærligheten til barnet. Mor til mitt stebarn gjør nettopp dette, og det er en helt håpløs situasjon til tider. Han tror at han skal få noe hver gang vi beveger oss ut av huset! Han tror meningen med å gå en tur er for å kjøpe is, ha med han i butikken for å handle er å kjøpe godteri eller tegneserier. Dette er alt annet enn vanlig hos oss, så det blir ofte furting og snakk om at han vil til mamma fordi da har hun sagt at han skal få ett eller annet. Hvis far til barnet generelt bruker mye penger, er det hans valg. Det er trivselen til barnet barnet som spiller noen rolle. Det er lettere å utvikle barns fantasi og selvstendighet uten penger. De må jo faktisk tenke selv og finne på noe. Anonymous poster hash: 8b2d6...99b Det du sier er jo litt selvmotsigendd. For samtidig som penger ikke er viktig, så sier du selv at moren til ditt stebarn "kjøper" sitt barn, og det er jo akkurat det som skjer her og. Barnet er vant med å få alt hos far, alt fra godteri/is hver gang vi er på butikken, barnet er vant med å legge oppi alt det vil ha i vogna hos far osv. Far har også barn fra før, og alle blir "kjøpt" i form av iphone, ipad, merkeklær, mens minstemann som vi har sammen, får alt som pekes på ellers. Nå ble dette ett innlegg om penger, og ikke alle de andre forskjellene mellom oss.. - TSAnonymous poster hash: 58330...a23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå