Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en av dem som i diverse "bør jeg fortelle" - tråder har sagt at jeg hadde satt pris på å få vite det dersom en evt. kjæreste hadde vært utro mot meg, at det er den riktige tingen å gjøre å i det minste be den utro parten si ifra selv og at det er galt å la noen leve på en løgn. Men nå står jeg altså oppi den samme situasjonen selv, og kommer ikke til å si så mye som et kløyva ord til noen.

Jeg har et vennepar, et samboerpar, hvor han nå har vært på ferie i en måneds tid alene. I dag betrodde han seg til meg, og sa at han hadde ligget med to damer mens han var på ferie. Hun ene hadde han truffet på nattklubb, mens hun andre var en prostituert (ikke at det har noe å si). Jeg anser både ham og henne som venner av meg, selv om jeg så klart er mer "close" med ham. Jeg spurte ham om han følte seg skyldig. Han svarte: "Ja." Jeg svarte: "Det burde du."

Og der kommer det til å stoppe.

Jeg har ikke engang tenkt å be ham om å fortelle det til henne selv, for det er rett og slett ikke min business. Han kunne også ha spart seg for å gjøre det til min business i utgangspunktet, men ok, man deler ting med sine kompiser og jeg skal ikke dømme noe mer enn jeg allerede har gjort. Han vet hva jeg mener om saken, så det får være med det. Jeg tenker som så at:

- Man tyster ikke på en kompis. Selv om jeg også anser henne som en venn, så er han nærere. Det er mulig kjønn også trumfer her.

- Man sladrer ikke på noe som har blitt fortalt i fortrolighet.

- Han er livet hennes. Hun er hodestups forelska i ham, har alltid vært det og kommer alltid til å være det. Å vite dette ville rasert livet hennes. Hun drømmer om en familie, og han er villig til å gi henne det.

- Det er litt hennes egen feil også, fordi hun er så needy og gråter i telefonen med en gang han vil finne på noe uten henne.

Kjør debatt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

be denne karen om å skjekke seg for alt av kjønnssykdommer før han rører dama igjen, og minn han på at gonoree er blitt vldig vanskelig å behandle siden det er mange resistente gonokokker, siden prostutierte har tatt forebyggende behandling, syfilis er også på framgang i norge no

Anonymous poster hash: 7d308...0bc
  • Liker 13
Skrevet

be denne karen om å skjekke seg for alt av kjønnssykdommer før han rører dama igjen,

Anonymous poster hash: 7d308...0bc

Det har jeg gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Han har hatt sex med en prostituert?

Å havne "uskyldig" hjemme i senga hos en random jente, javel...

Men å gå ut å kjøpe sex?

En mann som betaler for sex er kanskje ikke en hun vil dele livet med? Synes du ikke hun fortjener bedre enn det? Mye bedre?

Du er litt av en venn! :(

Bros before hoes? ( eller nei, denne ble visst ikke riktig her)

Anonymous poster hash: edbe7...813

• Liker 9
Skrevet

Han har hatt sex med en prostituert?

Å havne "uskyldig" hjemme i senga hos en random jente, javel...

Men å gå ut å kjøpe sex?

En mann som betaler for sex er kanskje ikke en hun vil dele livet med? Synes du ikke hun fortjener bedre enn det? Mye bedre?

Du er litt av en venn! :(

Bros before hoes? ( eller nei, denne ble visst ikke riktig her)

Anonymous poster hash: edbe7...813

Jeg ser ikke hvordan det er relevant at han har betalt for det. Utro er utro.

Og ja, bros before hoes. Sånn er det.

Skrevet

Bros before hoes,gud er du 14? Jeg ville også ha tenkt likt hvis det var en vennine som hadde vært utro. Jeg er mer close til henne og vil automatisk støtte opp om henne,men jeg ville gitt henne råd også. Det er ikke noe bros before hoes her,det kalles vennskap. Man støtter venner gjennom alt,dritt,nedgang og alt det positive som skjer i livet.

Han satte sin tillit til deg og fortalte deg hvordan ståa er, det er en invitasjon til å få råd og meninger,ellers ville han holdt det for seg selv, han ser på deg som kompis(bro)som han stoler på. Er det rart menn som sliter ender opp helt på bunn fordi deres kompiser føler seg brydd når de trenger hjelp?..min vennine ville fått støtte,men også gode råd, jeg ville ikke snudd ryggen og tenkt "meg,meg og mine problemer,og litt mer om meg"slik som du gjør.

• Liker 3
Skrevet

Og ang betalt for det,menneskesyn kalles det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bros before hoes,gud er du 14? Jeg ville også ha tenkt likt hvis det var en vennine som hadde vært utro. Jeg er mer close til henne og vil automatisk støtte opp om henne,men jeg ville gitt henne råd også. Det er ikke noe bros before hoes her,det kalles vennskap. Man støtter venner gjennom alt,dritt,nedgang og alt det positive som skjer i livet.

Han satte sin tillit til deg og fortalte deg hvordan ståa er, det er en invitasjon til å få råd og meninger,ellers ville han holdt det for seg selv, han ser på deg som kompis(bro)som han stoler på. Er det rart menn som sliter ender opp helt på bunn fordi deres kompiser føler seg brydd når de trenger hjelp?..min vennine ville fått støtte,men også gode råd, jeg ville ikke snudd ryggen og tenkt "meg,meg og mine problemer,og litt mer om meg"slik som du gjør.

Så med andre ord vil du gjort akkurat det samme som jeg har gjort, men allikevel har du som vanlig en eller annen merkverdig trang til å bitche. Du er sprø...

Og ang betalt for det,menneskesyn kalles det.

Deg om det. Der er vi uenige.

Endret av evnukken
  • Liker 1
Skrevet

Så med andre ord vil du gjort akkurat det samme som jeg har gjort, men allikevel har du som vanlig en eller annen merkverdig trang til å bitche. Du er sprø...

Nei,fordi du hjelper ikke din kompis med problemet. Du tenker at du driter i det,ikke din buisness, du blir til og med brydd over at han drar problemet sitt over på deg,men du godtar det fordi dere er jo bros..damn,god kompis du er....

Det er ikke snakk om å tyste,det handler om å gi råd og komme med sine egne meninger. Om din mening er at han skal holde kjeft om det så får det være din mening og da har du ihvertfall sagt NOE. Noe som viser at du faktisk er en kompis,for nå beviser du det dårlig.

Og hva skjer med å kalle meg sprø og si jeg begynner å bitche? Hvis du ikke vil ha meninger som gi langt faen i opprett tråder her da, tror du alle skal stryke deg på ryggen og de som ikke gjør det er crazy bitches?

Bli moden.

Skrevet (endret)

Nei,fordi du hjelper ikke din kompis med problemet.

Hva mer enn å lytte og si min mening mener du jeg spesifikt skal gjøre? Holda ham i hånda og leie ham ned til fastlegen for en test?

Du tenker at du driter i det,ikke din buisness, du blir til og med brydd over at han drar problemet sitt over på deg,men du godtar det fordi dere er jo bros..damn,god kompis du er....

Stemmer på en prikk: Jeg godtar det, uavhengig av hva jeg tenker om saken. Som en god kompis gjør.

Det er ikke snakk om å tyste,det handler om å gi råd og komme med sine egne meninger.

Hvilket jeg har gjort.

Om din mening er at han skal holde kjeft om det så får det være din mening og da har du ihvertfall sagt NOE. Noe som viser at du faktisk er en kompis,for nå beviser du det dårlig.

Jeg har ikke noen formening om hva han bør gjøre. Han får gjøre som han vil. Vil han ikke fortelle, så får han la være. Har han så dårlig samvittighet at han må fortelle, så får han fortelle. Han kommer ikke til å fortelle, så da er den saken ute av verden.

Og hva skjer med å kalle meg sprø og si jeg begynner å bitche? Hvis du ikke vil ha meninger som gi langt faen i opprett tråder her da, tror du alle skal stryke deg på ryggen og de som ikke gjør det er crazy bitches?

Kanskje det har noe å gjøre med den over-aggressive, lettere indignerte tonen din.

Bli moden.

Right back at ya.

Endret av evnukken
  • Liker 2
Skrevet

Spurte du om han brukte kondom?

Be han sjekke seg for kjønnssykdommer, og finne en unnskyldning for å unngå sex/bruke kondom til resultatet er klart. Hvis han ikke gjør det ville jeg alvorlig vurdert å informere kjæresten. Da får i alle fall hun mulighet til å beskytte seg/sjekke seg selv, ubehandlet kan det føre til alvorlige problemer, som sterilitet.

Jeg ville ikke fortalt videre noe jeg fikk vite i fortrolighet, selv ikke i et tilfelle som dette. Men jeg ville nok oppfordret han til å fortelle det til kjæresten. Og til å vurdere om dette var et forhold han virkelig vil satse på. Det høres ikke sånn ut (ikke bare pga utroskapen, men også din beskrivelse av henne som veldig klengete).

• Liker 1
Skrevet

Hva mer enn å lytte og si min mening mener du jeg spesifikt skal gjøre? Holda ham i hånda og leie ham ned til fastlegen for en test?

Stemmer på en prikk: Jeg godtar det, uavhengig av hva jeg tenker om saken. Som en god kompis gjør.

Hvilket jeg har gjort.

Jeg har ikke noen formening om hva han bør gjøre. Han får gjøre som han vil. Vil han ikke fortelle, så får han la være. Har han så dårlig samvittighet at han må fortelle, så får han fortelle. Han kommer ikke til å fortelle, så da er den saken ute av verden.

Kanskje det har noe å gjøre med den over-aggressive, lettere indignerte tonen din.

Right back at ya.

Dette gidder jeg ikke engang. Greit,ikke bry deg da. Case closed.

Skrevet (endret)

Aah, den dagen din kjæreste/samboer/ektefelle kommer hjem med hiv, syfilis eller en annen skummel sykdom uten at du vet noe om det. Det blir en flott dag for deg når du finner det ut eller hva? ;)

Endret av Purple Basil
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Spurte du om han brukte kondom?

Be han sjekke seg for kjønnssykdommer, og finne en unnskyldning for å unngå sex/bruke kondom til resultatet er klart. Hvis han ikke gjør det ville jeg alvorlig vurdert å informere kjæresten. Da får i alle fall hun mulighet til å beskytte seg/sjekke seg selv, ubehandlet kan det føre til alvorlige problemer, som sterilitet.

Han brukte kondom, og han kommer til å sjekke seg. At han ikke bør ha ubeskyttet sex med henne regner jeg med han forstår selv. Mine ord til ham var: "Du vet hun kommer til å vite hvis du gir henne noe." Det visste han.

Jeg ville ikke fortalt videre noe jeg fikk vite i fortrolighet, selv ikke i et tilfelle som dette. Men jeg ville nok oppfordret han til å fortelle det til kjæresten. Og til å vurdere om dette var et forhold han virkelig vil satse på. Det høres ikke sånn ut (ikke bare pga utroskapen, men også din beskrivelse av henne som veldig klengete).

Enig. Det handler om fortroligheten. Den trumfer alt. Jeg har ikke oppfordret ham til å fortelle det, fordi jeg vet at de har det bra sammen, bortsett fra denne episoden og bortsett fra at hun er i overkant needy. Og uansett ville han aldri ha fortalt. Det er ingen tvil om at begge er fast bestemt på at fremtiden deres er sammen med hverandre, og at de begge drømmer om å stifte familie sammen. Det er snakk om kulturforskjeller her også, og det er ikke til å stikke under en stol at de kommer fra en vesentlig mer patriarkalsk kultur enn den norske. Allikevel er han relativt liberal når det gjelder patriarkalske holdninger, sett i forhold til sine landsmenn, og er på ingen måte fremmed for å f.eks. ta sin del av husarbeid og lignende. Han hater "brødre som dytter arbeid på sine søstre", så det er ikke rart hun ser på ham som en særdeles bra mann. Hun er skikkelig old-school og familieorientert, men ekstremt tilpasningsdyktig og selvstendig i det norske samfunnet. Han respekterer henne høyt for det. Så jeg syns ikke jeg har noe godt grunnlag for å be ham revurdere forholdet. De har sine ting å stri med, men alt i alt er de "på samme planet", so to speak.

Aah, den dagen din kjæreste/samboer/ektefelle kommer hjem med hiv, syfilis eller en annen skummel sykdom uten at du vet noe om det. Det blir en flott dag for deg når du finner det ut eller hva? ;)

Skal jeg forstå det sånn at du mener jeg burde ha brutt fortroligheten og sladra?

Endret av evnukken
Skrevet

Skal jeg forstå det sånn at du mener jeg burde ha brutt fortroligheten og sladra?

Kjønnssykdommer er ikke eventyr som er funnet opp av KRF som propaganda for at folk ikke skal ha utenomekteskapelig sex. Kjønnssykdommer er en realitet, og selv om vi har et godt helsevesen så forandrer ikke dette at en kjønnssykdom kan være en ganske brutal realitet for enkelte. Sykdommer sprer seg som ild i tørt gress, så dette skal man faen ikke bagatellisere. Selvfølgelig bør kona få vite at mannen har seg med horer. Har han gjort dette en gang.. bare vent han vil gjøre det igjen. Neste gang har han også fått en alvorlig sykdom med på kjøpet. Dette er jævla alvorlig. Men siden verken han eller du bryr seg om denslags så gjør det vel ikke noe, jeg bare håper at dere ikke drar noen med dere i dragsuget eller blir utsatt for dette selv.
  • Liker 2
Skrevet

Det en kamerat forteller meg i fortrolighet, det går jeg ikke videre med.

Men jeg ville bedt ham om å revurdere forholdet. Han kan umulig ha de følelsene for henne som hun har for ham når han gjør dette mot henne, og hvis han fortsetter å være utro vil hun før eller siden oppdage det.

• Liker 5
Gjest Amémonos
Skrevet

Ja, altså, hvis hun gråt på telefonen og var needy kunne han vel ikke gjøre annet enn å være utro og kjøpe sex, stakkaren.

Idioter.

Skrevet (endret)

Kjønnssykdommer er ikke eventyr som er funnet opp av KRF som propaganda for at folk ikke skal ha utenomekteskapelig sex. Kjønnssykdommer er en realitet, og selv om vi har et godt helsevesen så forandrer ikke dette at en kjønnssykdom kan være en ganske brutal realitet for enkelte. Sykdommer sprer seg som ild i tørt gress, så dette skal man faen ikke bagatellisere. Selvfølgelig bør kona få vite at mannen har seg med horer. Har han gjort dette en gang.. bare vent han vil gjøre det igjen. Neste gang har han også fått en alvorlig sykdom med på kjøpet. Dette er jævla alvorlig. Men siden verken han eller du bryr seg om denslags så gjør det vel ikke noe, jeg bare håper at dere ikke drar noen med dere i dragsuget eller blir utsatt for dette selv.

Han brukte kondom, og han kommer til å sjekke seg. At han ikke bør ha ubeskyttet sex med henne regner jeg med han forstår selv. Mine ord til ham var: "Du vet hun kommer til å vite hvis du gir henne noe." Det visste han.

Det en kamerat forteller meg i fortrolighet, det går jeg ikke videre med.

Men jeg ville bedt ham om å revurdere forholdet. Han kan umulig ha de følelsene for henne som hun har for ham når han gjør dette mot henne, og hvis han fortsetter å være utro vil hun før eller siden oppdage det.

Skal vurdere å ta den praten med ham, men på en måte føles det litt som å ødelegge for henne også, ved å sette sånne griller i hodet på ham, som han i utgangspunktet ikke har.

Ja, altså, hvis hun gråt på telefonen og var needy kunne han vel ikke gjøre annet enn å være utro og kjøpe sex, stakkaren.

Idioter.

Sier ikke at det på noen som helst måte var riktig å gjøre. Men det er ikke svart-hvitt heller. Som oftest kreves det to stykker for å danse tango...og noen ganger tre og fire også.

...og med det tar jeg kvelden, så får de som ønsker diskutere videre. Kommer til å lese i morgen, men det er ikke sikkert jeg orker å svare på alt.

Endret av evnukken
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var han i utlandet så lenge? Og har de barn? Om de har barn så er ting litt annerledes

Anonymous poster hash: 4faf6...57f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har vært på ferie alene en måned så nekter jeg å tro at hun gråter i telefonen bare han vil finne på noe alene uten henne...

Ellers høres din kamerat nesten ut som en jeg kjenner. Jeg har ikke sagt noe, men nå kjenner jeg ikke henne heller.

Anonymous poster hash: d175e...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...