Frk. Lykkelig Skrevet 28. juni 2004 #1 Skrevet 28. juni 2004 Alle gleder vi oss til å endelig ta på oss kjolen den store dagen, de beundrende blikkene, prinsessefølelsen etc. Jeg er ikke noe unntak, men for et styr.... Og mye hadde ikke jeg tenkt på. Første dilemma var hos frisøren. Etter hår og makeup var det tid for å ta på kjolen før siste finish. Det gikk greit, men med underskjørt (sånn "rockering") og slep var det ikke lett å sitte på en stol etterpå. Så kom en vanlig bil for å kjøre oss det korte stykket til kirken - BIG MISTAKE! Å krype inn i baksetet på en vanlig personbil med stivt underskjørt, slep etc var ikke lett. Dette resulterte i en stor flekk på kjolen allerede før vielsen. Fremme ved kirken viste det seg at underskjørtet skled ned, og jeg tråkket i det. (Har jo ikke beveget meg stort i det under prøving av kjolen) Etter to forsøk, like før kirkeklokkene begynte å kime, fikk min forlover det til å sitte. Etter vielsen skulle jeg kjøre hest og vogn, ny utfordring med kjolen.... Endte med at min kjære løftet meg ut og inn av hestevognen Kjolen ble mildt sagt veldig møkkete i løpet av kvelden, og det til tross for at jeg gikk og bar på slepet stort sett hele tiden. Under brudevalsen tråkket min kjære foran på kjolen, og jeg bak..... Men kjolen den var fin den da.... Men gud så herlig å få den av seg når vi endelig ankom hotellet... For å ikke snakke om skoene! Så vær forberedt kjære kommende bruder, kjolene er nydelige, men veldig lite praktiske! Ble frue Fredag 25. juni 2004!
Cajsa Skrevet 28. juni 2004 #2 Skrevet 28. juni 2004 Og ja, jeg gleder meg til å gå med prisessekjole, selv om jeg sikkert ender i liknende situasjoner..
Gjest Muslingen Skrevet 28. juni 2004 #3 Skrevet 28. juni 2004 Det der har jeg tenkt mye på vet du... Så kjolen min er ikke så veldig stor. Det jeg gruer meg til er å gå en hel dag med korsett!!!
Kalas Skrevet 28. juni 2004 #4 Skrevet 28. juni 2004 Det hørtes ut som en minneverdig dag. Nettopp derfor valgte jeg knelang kjole...
Linsi Skrevet 28. juni 2004 #5 Skrevet 28. juni 2004 Og alle sier jo at jeg bekymrer meg for alt det der uten grunn. Gruer meg enda mer nå. Men hvorfor satt ikke underskjørtet på plass? Noe jeg må bekymre meg over?
Piarina Skrevet 28. juni 2004 #6 Skrevet 28. juni 2004 Er derfor jeg ikke skal ha slep på kjolen likevel, og ikke underskjørt med rockeringer...
Gjest MrsL Skrevet 28. juni 2004 #7 Skrevet 28. juni 2004 Jeg hadde slep og underskjørt med rockeringer. Det gikk fint, selv om det var litt "bal". Underskjørtet sydde vi fast til korsettet så det sklidde ikke ned. Et par sting med sytråd er nok og det er lett og løsne etterpå.
julibrud 2004 Skrevet 29. juni 2004 #8 Skrevet 29. juni 2004 Det der har jeg tenkt mye på vet du... Så kjolen min er ikke så veldig stor. Det jeg gruer meg til er å gå en hel dag med korsett!!! Gruer meg til å gå med korsettet en hel dag jeg også :hår: Men tenker meg at det er vanskelig å bevege seg så fritt med den store kjolen på uansett
Gjest MrsL Skrevet 29. juni 2004 #9 Skrevet 29. juni 2004 Gruer meg til å gå med korsettet en hel dag jeg også :hår: Men tenker meg at det er vanskelig å bevege seg så fritt med den store kjolen på uansett Å gå med korsett var ikke noe problem for meg.......det var faktisk behagelig :-)
Augustbrud02 Skrevet 29. juni 2004 #10 Skrevet 29. juni 2004 Men gud så herlig å få den av seg når vi endelig ankom hotellet... For å ikke snakke om skoene! Enig i at det er litt styr med kjolen, men jeg synes ikke det var noe stort problem jeg da... Bare kjempemoro å ha den på seg og jeg ville egentlig ikke ta den av på kvelden.... Men skoene derimot, de var herlige å ta av!
Bokalven Skrevet 29. juni 2004 #11 Skrevet 29. juni 2004 Jeg har gått en hel dag med korsett ved flere anledninger, det er bare deilig. Gir masse god støtte!
Gjest MrsL Skrevet 29. juni 2004 #12 Skrevet 29. juni 2004 Skoene var helt himmelske å få av ja. Har vannblemmer på tærne ennå :-( Kjolen nektet jeg å ta av meg med det første.......ville nyte å ha den på lenge...
Bokalven Skrevet 29. juni 2004 #13 Skrevet 29. juni 2004 Dagens lille leksjon til dere herlige KG-jenter: Slikt underskjørt med "rockeringer", som dere sier, har et navn. :D Det heter krinoline!
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #14 Skrevet 29. juni 2004 Ikke alle som er så vel bevandret i krinolinenes verden som deg, da Lunacia Selv skulle jeg gjerne gått i stor kjole (ikke nødvendigvis brudekjole, men ordentlige, gammeldagse ballkjoler) myyye oftere enn jeg får gjort!
Aelwyn Skrevet 29. juni 2004 #15 Skrevet 29. juni 2004 Derfor har jeg valgt kjole med avtagbart slep. Men kan tenke meg det blir litt av et styr likevel.
Frk. Lykkelig Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #16 Skrevet 29. juni 2004 Og alle sier jo at jeg bekymrer meg for alt det der uten grunn. Gruer meg enda mer nå. Men hvorfor satt ikke underskjørtet på plass? Noe jeg må bekymre meg over? Underskjørtet skled ned, ble sikkert glatt mot magen. Brettet det utenpå korsettet, og da satt det. Skulle tenkt på å sy det fast med et par sting, så gjør du det er det nok ikke noe å frykte. Å gå med korsett var ikke no problemer, og jeg er gravid - 3,5 måneder på vei.
Frk. Lykkelig Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #17 Skrevet 29. juni 2004 Jeg hadde en utrolig fin dag, og kjolen fikk jeg masse komplimenter på. Den var kjempefin! Men man kaver seg opp i alt dette, og en kjole med slep og stort skjørt er ikke så lett å bevege seg rundt i. I USA er det vanlig å bytte kjole til festen, men det kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre. Er man brud, så skal man jammen være det hele dagen, selv om bevegeligheten ikke er like bra i enhver situasjon.
Tosca Skrevet 29. juni 2004 #18 Skrevet 29. juni 2004 Jeg er glad for at jeg valgte en enkel kjole. Jeg hadde et lite slep, men det var ikke noe problem i det hele tatt. Hadde underskjørt uten spiler, så det var behagelig å sitte også. Under hadde jeg en hel body som satt som et skudd. Skoene kjøpte jeg billig, og de passet så bra at en skulle tro at jeg hadde gått de inn i ukevis i forkant. Ingen gnagsår. Bare helt utrolig deilige å gå i. Men selv om det var litt strev for deg Frk. Lykkelig, så var det vel verdt det ja. Kun en gang i livet (forhåpentligvis) vet du. Da tåler en vel litt.
Tari Skrevet 29. juni 2004 #19 Skrevet 29. juni 2004 He he, vår brudevals ble også ganske så amputert pga. den store kjolen med slep osv. :-)
Bokalven Skrevet 29. juni 2004 #20 Skrevet 29. juni 2004 Ikke alle som er så vel bevandret i krinolinenes verden som deg, da Lunacia Pft, jeg har aldri hatt på meg et krinoline selv... Men har drakthistorie som interesse... Og da får man slikt med seg på kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå