Gå til innhold

når sitte


Kipa

Anbefalte innlegg

når var det deres babyer begynte å sitte i sånn stol ved bordet. Hva gjør det for ryggen om Lukas sitter der en bitte lite stund- 5minutter feks. Han klarer fint å sitte uten å bli støttet, enda han er bare 5,5 mnd. Dessuten er han lei vippestolen og reiser seg opp med overkroppen ved hver anledning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sitte godt støttet på alle sider i 5 minutter gjør ingenting... :riste:

Men å sitte i 20-30 minutter skal ikke barn som ikke kan sitte av seg selv sitte. :fy:

Om han er lei vippestolen sett ham på gulvet og la ham trene seg opp selv til å sitte.

Min første pode satt selv da han var rundt 7 mnd.

Vi må huske at det er for barnas rygg sin skyld vi ikke skal utsette dem for aktiviteter de ikke mestrer selv... :wink::wink:

Kjenner noen som begynte å gå med sønnen da han var 4 mnd. Det var så "søtt"... :roll: :o

Nå er de så stolt av at han går selv tidlig, men det er jo bare fordi han ble "opplært" til det... :riste:

Musklene i ryggen hans var ikke rede for dette enda... :-? Det går nok bra, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada jada..jeg sa ikke at jeg gjorde det fordi det er søtt... :roll:

-Og han ligger en masse på gulvet, jeg vet det er det beste treningen..lurte bare på når dere begynte med slike stoler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Lillesøsteren min fikk sitte ved middagsbordet i en sånn bordstol når hun var ca i 5mnds alderen. Da stappet mamma en pute bak ryggen og på sidene, slik hun satt ekstra stødig. (Hun satt ca 5-10min...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste satt (av egen trening ja) når han var 4 mnd.

Han var veldig aktiv og lå ofte på gulvet. Så han satt i Matstol, gåstol osv, fra da.

Min andre satt ikke før han var nesten 8 mnd, han var stor og lat og ikke aktiv, så han satt ikke i stolen før han var 8 mnd.

Men minste er nå 6 mnd og sitter uten støtte nå, hun har såvidt begynt å sitte i stol nå, og det synes hun er kjempe stas. :P

Så du må nesten bare se ann, om de liker det, om de er sterke nok og selvfølgelig ikke overdrive tiden. :wink:

Stol på deg selv, mamma vet oftest best. :ler:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada jada..jeg sa ikke at jeg gjorde det fordi det er søtt... :roll:

-Og han ligger en masse på gulvet, jeg vet det er det beste treningen..lurte bare på når dere begynte med slike stoler jeg!

I alle dager... :roll: :o

Les innlegget mitt en gang til.

Har ikke sagt at du gjorde det for de det var søtt, gjorde jeg??!! :o :o

Jeg sa at mange gjør det fordi det er søtt...

Makan!! :-? :o

Måte på å være hårsår også... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...