MarianneE Skrevet 22. juni 2002 #1 Del Skrevet 22. juni 2002 Jeg gifter meg 24.August, og etter at min mensen har forskyvet seg de siste månedene vil jeg få dette på bryllupsdagen min. Dette er veldig dumt, spesielt fordi jeg vanligvis er grise dårlig under mensen. Derfor lurer jeg på om noen veit om det går ann og utsette mensen noen dager! Takker på forhånd for alle svar og hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2002 #2 Del Skrevet 22. juni 2002 Ddet går fint an å utsette mensen. Spør på apoteket om piller som kan utsette mensen. Jeg kan dessverre ikke huske navnet på disse pillene, men en vennine an meg prøvde dem og det gikk kjempefint! Lykke til og gratulerer med brullyp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlanka Skrevet 22. juni 2002 #3 Del Skrevet 22. juni 2002 Sorry....Glemte å logge meg inn ovenfor! Lykke til hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. juni 2002 #4 Del Skrevet 22. juni 2002 Du kan få resept av legen på piller som heter Primolut. (Mener jeg å huske.) De utsetter mensen et par dager, men de virker IKKE som prevansjon. Noen får bivirkninger, men jeg tror det går greit for de fleste. Hvis du går på p-piller, så kan du utsette mensen med disse. Det kommer an på hvilket merke du bruker, om du bare kan fortsette uten å ta sukkerpiller, eller om du må ta flere av en bestemt type. (F.eks. Synfase fungerer annerledes enn f.eks. Trionetta.) Gå på www.lommelegen.no og se der, mener de har en oversikt over hvilke p-piller som kan brukes på hvilken måte der. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juni 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 22. juni 2002 Takk for alle svar! Brukte p-piller tidligere (microgynon) men slutta med dem for ca. 2 år siden. Vil ikke begynne på dem igjen, siden vi planlegger og begynne med og prøve og gjøre meg gravid en stund etter bryllupet. Men, skriver legene ut resept for sånt? Blir ikke dette litt...eh...nedprioritert??? Får egentlig bare bestille en time og høre. Marerittet er jo selvfølgelig at idet jeg reiser meg for og knele for presten har jeg DEN røde flekken bak.... :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 22. juni 2002 #6 Del Skrevet 22. juni 2002 Du trenger ikke time, bare ring og si at du trenger resept på Primolut-N. Det har jeg gjort mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristinn Skrevet 23. juni 2002 #7 Del Skrevet 23. juni 2002 Kan man bare utsette mensen et par dager...? Jeg skal til syden den 15. juli(blir borte i 1 uke) og den 13. får jeg mensen, noe jeg absolutt IKKE vil ha! :x Håper inderlig jeg kan utsette den til jeg kommer hjem igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. juni 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 25. juni 2002 Ringte legekontoret istad, og de sa at en slik tablett skal ikke taes i mer enn ti dager, men ellers var alt OK. Trengte ikke legetime eller noe sånt. Så da kan jeg bare hente resepten i løpet av dagen. Takk for alle svar og hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leoanna Skrevet 25. juni 2002 #9 Del Skrevet 25. juni 2002 Marianne, Tenkte jeg skulle gi deg et bittelite tips dersom du er redd for å få bivirkninger av disse tablettene i bryllupet ditt: Utsett mensen du skal ha i juli, så slipper du å stresse med tabletter og slikt samtidig som du gifter deg. Lykke til med bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå