notebook Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Dette er et vanskelig spørsmål har googlet meg hit og dit for og prøve og finne et godt svar på om man kan bygge muskler gå litt ned i fettprosent og samtidig trene kondisjon.Å finne et godt svar på dette har jeg ikke klart. Men ser man på en del langrennsløpere spesielt di som driver med turenn. Så er di jo ganske muskuløse og med en sinnsyk kondis så det burde være mulig. Men di har jo tross alt trent kondis og styrke i mange år så å sammenligne seg med dem er vel litt dumt.. Men di beviser jo at det er mulig og ha kondis og bra armuskulatur til staking. Jeg er en mann på 184 veier 71 kg muligens 70 ikke veid meg på en stund.Har store legg og lårmuskler men spinkel i overkroppen. Mitt mål er og få sterkere muskler og gjerne større i hele overkroppen og spesielt armene.Kunne tenkt med sixpack men ikke det viktigeste!Samtidig vil jeg få opp kondisjonen for og bli bedre på sykkel ski og løping på lengre distanser. Vil gjerne delta i noen turenn og løp og gjøre en brukbar innsats. Det jeg har begynt med er å trene overkroppen annehver dag (pullupps,7*3 ,chinupps 7*3,sittende dips 3*30,dunbellcurls 10*3,hammercurls10*3,vanlige opp med manualer 10*3,armhevinger 10*3,62 situps (øker med en per dag) 62 Situps med en arm til siden (øker med en pr dag)Ligger på magen og "sykler" 100 ganger med føttene i lufta (50 på hver fot) Stående skulderpress 10*3 triceps extennsions 10*3.13*3 holder vekten på siden av kroppen og løfter opp inntil kroppen Manualen min er 8 kg. Avslutter med planken til jeg detter sammen Mat Spiser meg god å mett og spiser kun følgende: Drikker kunn vann. følgende. 1 protein shake med 2 dl melk.Mengdevis med erter mye kjøtt mest kylling.Frossen grønnsaksblanding.Litt poteter Som godteri/ dessert spiser jeg mye annas i biter for å dempe behovet etter godis.Egg, løk,Cottage cheese litt epler litt banan.Laks og annen fisk.Tror jeg ligger på litt over 2 gram protein pr kg kroppsvekt. Noen tips? Noe jeg gjør helt feil? for lette vekter?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Men hva slags progresjon har du? Anonymous poster hash: 765ab...32f
notebook Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2014 Tror jeg er litt for tidlig ute til og merke progresjon. Det er tyngre å trene nå en første gangen jeg trente.Det ligger jo i musklene fra sist trening.Holdt på litt over ei uke bare enda da med ordentlig diett og trening.
Gjest Meeh Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Er det å øke muskelvolumet hovedmålet så har det lite for seg å gjøre mange repetisjoner med lite motstand som du gjør ved situps og dips, da trener du bare muskulær utholdenhet. 8kg manual høres litt lett ut. Gjør tyngre øvelser (vekt bak hodet eller brystet ved situps, vekt på fanget ved dips osv) slik at du ikke klarer noe særlig mer enn 10 repetisjoner, når musklene dine har tilpasset seg belastningen etter en stund, går du over til enda tyngre øvelser igjen. Rinse and repeat. Skal du ha noe særlig utbytte med tanke på kondis mens du trener styrke må du gjøre styrkeøvelser hvor du benytter store muskelgrupper, markløft, knebøy, velting av store dekk osv slik at pulsen faktisk går opp. Samtidig burde du også trene styrke i bein (altså beinøvelser med få repetisjoner, samme prinsipp som nevnt over). Endret 30. juli 2014 av Meeh
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Hvorfor skriver du "di" i stedet for "de" ? Anonymous poster hash: 0fad6...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Om du ikke skal stå på en scene og vise muskler kan du fint kombinere kardio og styrke. Anonymous poster hash: 4aa6a...7c7
Supraspinatus Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Selv synes jeg sprintere virker mer trent enn langrennsutøvere. Om du ikke har spesifikke mål innenfor langrenn så er vel kanskje det mer typen trening du bør fokusere på dersom målet er både muskler og bra kondisjon.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Hvorfor skriver du "di" i stedet for "de" ?Anonymous poster hash: 0fad6...cc4 Godt tips! Flere slike!Anonymous poster hash: 4595f...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå