Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Hei. jeg bor fortiden i et kollektiv, og betaler 5000kr i mnd. Snart skal jeg kjøpe meg en leilighet og jeg har lenge tenkt på å kjøpe en 3 roms leilighet som jeg kan leie ut et rom av. Er det noe regeler jeg må ha i baktanken? Er dette lov? Kunne jeg ta 5000kr i leie for et rom i en 3 roms leilighet på ca 70-80kvm?
listefyll Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Ja det kan du, og siden du bor på minst 50% av leiligheten, er det skattefritt. 5000 kan absolutt være ok, bare pass på å finne en pris som gjør at noen du liker vil bo der lenge, og ikke bare ser etter noe billigere. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Ikke noen regler, med både fordeler og ulemper. Du bør først sjekke hvor mye du kan få for et rom i bydelen du vil/kan kjøpe i. Banken vil ofte regne med leieinntekt som fast inntekt, og dermed øke grensen på lånesummen. De krever også at du skal ha oppstart 3 eller 4 ganger en måneds leieinntekt i tilfelle du står uten leietaker en periode. Det er mange som gjør det på denne måten, det er en fin måte å øke standarden på sin første bolig på. Anonymous poster hash: 7d4dc...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå